Förslag på ökad koppling mellan 3Community & Täckningskartan.

Kategori: Tjänster

Förslaget berör både 3Community & Tjänster. I form av tråden Nätnytt &  Täckningskartan .

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

Vid täckningskartan , implementera direkt länk till Nätutbyggnad/Nätnytt på 3Community.

Det skapar större intresse/nyfikenhet från kunder över att följa utvecklingen av utbyggnationen av 3¨s nät landet över. Men speciellt för deras egna område , som många besöker täckningskartan för att se. 

Med en länk med koppling mellan dessa två funktioner , så kan det även bli mer besök / trafik till communityt från Täckningskartan . Då den sannolikhet har mer besök än forumet. Som kan vara en positiv trend & ökat deltagande i form av mer engagemang i trådar & ideer, problemlösningar.

Vid en framtida “Planerad utbyggnads lista” , så blir kopplingen ännu mer relevant mellan dessa funktioner.

 

 

 

 

Vid en sådan koppling , så kan det vara bra att i tråden Nätnytt ,  ha “Nyast först “ istället för “ Äldst först” som idag är standard. Just eftersom det är “Senaste nytt” i utbyggnaden , som är mest relevant,Speciellt vid en utbyggnad av nya tekniken 5G.

Idag visas “ Äldst först “ → 4 år gammal nätnytt tråd.

 

Även omvänt med länk till Täckningskartan implementerad i fasta tråden i Nänytt , där frekvenser står . Så cirkeln blir sluten .

Tack @frodrik91!

Jag förstår att verkligen med att man vill kunna se utbyggnaden jämte sido med själva täckningskartan! Jag har lyft detta till ansvariga och hojtar till när jag fått svar 😊 


Ny idéPågående

Nu så! 

Nu har vi en länk till tråden “Nätutbyggnad - Senaste nytt” på sidan där täckningskartan är.

Du hittar den precis nedanför täckningskartan, i kortet “Nät”:

 

Tusen tack återigen @frodrik91 för din grymma idé! 😍


Uppdaterad idéstatusPågåendeGenomförd idé

Nu så! 

Nu har vi en länk till tråden “Nätutbyggnad - Senaste nytt” på sidan där täckningskartan är.

Du hittar den precis nedanför täckningskartan, i kortet “Nät”:

 

Tusen tack återigen @frodrik91 för din grymma idé! 😍

Jättebra idé @frodrik91 och tack till @JeppePeppe att det gick att genomföra 👌


Nu så! 

Nu har vi en länk till tråden “Nätutbyggnad - Senaste nytt” på sidan där täckningskartan är.

Du hittar den precis nedanför täckningskartan, i kortet “Nät”:

 

Tusen tack återigen @frodrik91 för din grymma idé! 😍

@JeppePeppe Grymt! Men när man går in via 3:s täckningskartan till Nätnytt så behöver man väl inte komma till en 4 år gammal sida??? 🤣🤣🤣


@Martin - 3 kund i 15år Det är kommentarerna i inlägget som uppdateras varje vecka! Men jag är med dig, och har kikat ifall man kan uppdatera datumet som står där…

Jag kikar på någon lösning, tack för flaggen! 💛


@Martin - 3 kund i 15år Det är kommentarerna i inlägget som uppdateras varje vecka! Men jag är med dig, och har kikat ifall man kan uppdatera datumet som står där…

Jag kikar på någon lösning, tack för flaggen! 💛

@JeppePeppe Toppen 👌👌👌