Skip to main content
Pågående

hämta paket

Kategori:Övriga ämnen
  • 8 november 2023
  • 4 svar
  • 69 visningar

Chipsgeneralen
Superhjälte

Tjena, nu är det inte ofta man hämtar ut paket från tre. Kanske var 24 månader eller likande. Men! När det ska hämtas så behöver man sitt id. Skulle de inte va gött om man kunde få hämta ut paketet med Bank-id? 

Ide för liten förbättring på annars tajt upplevelse. 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 8 november 2023

Visst är det så att det är Postnord som används av Tre ? Kom inte ihåg hur processen va när jag hämtade ut senast , mer än att jag kunde följa försändelsen.

Det är som du säger , inte ofta man hämtar ut paket ifrån Tre!

Men har för mig att jag har hämtat ut andra paket som är skickat med postnord med legitimering av bankID kort innan uthämtning . Men kanske är bara om man har appen ? Osäker på om det funnits någon funktion som öppnar webbläsaren och legitimerar sig där , för sen visa upp koden / numret som behövs. För att slippa ha appen så att säga.

Men det kanske skiljer sig beroende på vad det är för paket & värde ? Och kanske krav ifrån sändaren.

https://www.postnord.se/om-oss/nyheter-press-och-artiklar/e-handel/hamta-paket-med-bankid

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38

Sändaren måste fixa så man kan verifiera med Bank-id enligt då mitt postombud. 

Värdet tror jag är oviktigt pga jag härmade ut en hel simrigg med bank id 😅😑

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 10 november 2023

@Chipsgeneralen Åh, håller verkligen med. Tycker att det är så smidigt att endast behöva använda telefonen, och blippa en QR-kod.

Jag vet faktiskt inte varför det inte är så via oss, eller vad det kan bero på - men jag lyfter detta med detsamma, och återkommer så fort jag hört något! 😊

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 10 november 2023
Ny idéPågående

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies