Samtal pågår

Kategori: Abonnemang

Jag är lite gammalmodig och vill gärna slippa bli störd när jag talar i telefonen, därför har jag slagit av funktionen samtal väntar. Detta får till följd att den som ringer blir direktkopplad till röstbrevlådan. Problemet är att den som ringer inte vet varför hen har kopplats dit.
Jag vill ha möjlighet till olika meddelanden vid oanträffbar och samtal pågår.
Ett annat alternativ är att det tutar upptaget vid samtal pågår.

Enligt forumet ska det vara möjligt att få en upptagetton om man kontaktar kundtjänst men det har jag nu försökt 4 gånger utan att de lyckats. Inlägget är förvisso 1 år gammalt.

Samtal väntar är en bra funktion som jag vill ha kvar och kan koppla på om jag väntar ett viktigt samtal.

Hej @awa och varmt välkommen till 3Community!

Det är faktiskt fullt möjligt att ordna och jag märker nu att vi behöver förtydliga det både internt för kundservice och som guide på våra externa sidor. Jag tar det som din “Idé” och ser till att förverkliga det. :relaxed: Tack!

 

Under tiden, här är två alternativ på hur man kan anpassa ton/meddelande när du är i samtal:

 

1. Upptaget ton vid samtal & 3Svar i övriga fall
Detta kan kundservice hjälpa till med (vi behöver uppenbarligen utveckla informationen internt). 

 

2. Olika hälsningsmeddelanden
Spela in tre olika hälsningsmeddelanden:

Ring 333 (3Svar behöver vara aktiverat)

  • Tryck “ * ” för att komma till Huvudmenyn
    • Tryck “ 2 “ för att komma till Hälsningsmeddelanden
      •   - Tryck “ 1 “ För att spela in personligt meddelande
      •   - Tryck “ 2 “ för att spela in namn
      •   - Tryck “ 3 “ för att spela in meddelande vid upptaget 
      •   - Tryck “ 4 “ för att spela in hälsningsmeddelande vid längre frånvaro

Nu har vi lagt upp en guide i vår hjälpcenter som förklarar hur 3Svar fungerar och vilka inställningar som finns tillgängliga.

Vi har även uppdaterat interna guider för Kundservice gällande “upptagetton.”

Stor tack för ett bra tips! Oerhört uppskattat. :smiley::raised_hands_tone1:


Ny idéGenomförd idé