Tips på serier

  • 10 October 2018
  • 40 svar
  • 865 visningar


Visa första inlägg

40 svar

Användarnivå 7
Emblem +10

Den första och VIKTIGASTE  är Perry Mason som är en otrolig deckarserie 

den andra är Lovecraft country! :) 

 

Har sneglat på Perry Mason men aldrig läst på om serien, tack för tipset! :)

Användarnivå 5
Emblem +9

Kungligt, tack @Chipsgeneralen får försök snylta syrrans HBO så att jag kan kika in dem :sweat_smile:

Användarnivå 7
Emblem +40

Tips på tre serier som är förhållandevis nya:

Ratched, Netflix, IMDB 7,4/10 - Skapad av samma person som gjort American Horror Story. Väldigt spännande. Plöjde igenom hela säsongen på två dagar. 

 

Tehran, Apple TV+, IMDB 7,1/10 - Serien handlar om Israel-Iran konflikten. Något nytt händer typ alltid, otroligt spännande och välgjord! Tyvärr släpps det nya avsnitt varje fredag, så det gick inte att kolla igenom hela säsongen på någon dag.. 

 

Ted Lasso, Apple TV+, IMDB 8,7/10 - En, typ, sportkomedi. Enkel att kolla på men ändå lite underhållande. Rekommenderas i brist på annat! Mysig på något sätt. 

 

Användarnivå 5
Emblem +36

@Pettersson 

Ratched blir nog nästa serie-projekt för mig. Älskar American Horror Story!

PS. Glöm inte att tredje säsongen av Star Trek: Discovery nu börjat sändas på Netflix. Hype! :scream::rocket:

 

 

Användarnivå 7
Emblem +40

Ett tips till! Kollade igenom Emily in Paris igår kväll. Riktigt mysig ändå! Lite gullig och absolut värd att kolla på i brist på annat. 

Blev tvungen att kolla på den efter att ha sett Instagram-kontot emilyinsthlm som är ett av årets bästa.

 

 

Användarnivå 1

Kan starkt rekommendera Vikings! Samtliga avsnitt finns på Netflix.

Användarnivå 7
Emblem +36

Kan starkt rekommendera Vikings! Samtliga avsnitt finns på Netflix.

 

Har försökt mig på den @Gab, men aldrig riktigt fastnat tyvärr! Kanske måste kolla igenom hela första säsongen för att få rätt smak för den..

 

Vill även passa på att tipsa alla om det uppenbara “The Mandalorian” - jag som är lite utav en nörd, älskar den! Var lite seg i början, men blir extremt bra i säsong 2!

 

Användarnivå 7
Emblem +38

Kan starkt rekommendera Vikings! Samtliga avsnitt finns på Netflix.

 

Har försökt mig på den @Gab, men aldrig riktigt fastnat tyvärr! Kanske måste kolla igenom hela första säsongen för att få rätt smak för den..

 

Vill även passa på att tipsa alla om det uppenbara “The Mandalorian” - jag som är lite utav en nörd, älskar den! Var lite seg i början, men blir extremt bra i säsong 2!

 

  Säsong 2 är så otroligt bra! Och sett alla NYA star wars serier de utannonserade precis? :) Kommer vara en härlig framtid att leva i!

Kärlek och anarki på netflix är bra. Även Mandaloean på disney+!

Användarnivå 7
Emblem +40

Inte en serie visserligen, men Apple TV+ har släppt en dokumentär om George W. Bush under 9/11 och hur hans dag var. Spännande att se lite vad som hände bakom allting och hur kaos det var på andra håll.

9/11: Inside the President’s War Room - IMDB 7,6/10

 

Användarnivå 7
Emblem +38

Jag vill dra ett snabbt tips om Ted Lasso, som existerar på Apple TV+. 
En serie som överraskat mig konstant, både i hur rolig den är men också hur känslosam och fin den faktiskt kan vara. 

 



Kommer fortfarande tipsa men såg att @Pettersson redan tipsat om det! 

Nytt tips är Drive to survive. På Netflix. Sjukt bra. 

Användarnivå 7
Emblem +38

Ytterligare ett tips såhär på slutklämmen av sommaren (är vi inne i höst redan kanske?)

Det är förvisso inte en serie som man tittar på, men man spelar det och det finns 2 st så serie är det. 

The Last of us och The Last of us 2. 

Jag har precis börjat spela andra spelet. 

Hela serien är en resa i mörker, mänsklighet och sårbarhet. Hitta sig själv och vad man är kapabel till i extrema situationer. 

Jag skulle påstå att denna serie förflyttar vad spel kan vara. 

Har man en möjlighet att spela spelen (På ps5 är första gratis) så ska man ta sig tiden att göra detta. 
De finns på Playstation 4 och man kan även spela på Playstation 5. 

Gör er själva en tjänst och spela dessa mästerverk. 

 

SOM grädde på det beryktade moset kommer det även en HBO serie baserad på spelen. 

Användarnivå 5
Emblem +9

@Chipsgeneralen Praise you som väcker denna tråd igen! Tack för tipsen :heart_eyes:

Säsong 3 av YOU kommer ut i oktober, det är mitt hetaste tips. Men förvisso så är jag den enda som tycks tycka denna serie är bra i hela Sverige. 

Användarnivå 7
Emblem +38

Nya serier att hålla ögonen på:

Dopesick, om opiodpandeim under sent 90-tal. Oxytocin framförallt. Disney+. Välspelad med bra nerv. Men mörk.

Hawkeye, Marvels kanske mest normala superhjälte? Hoppar runt i New York på något som verkar vara lite julig serie. 2 år efter att sista Marvel filmen ägt rum.

Wheels of time, Amazons Superstora dundesatsning. Inte läst böckerna (det är ungefär 12 böcker långa som nilen) magi existerar i världen men bara kvinnor kan använda sig av den, män blir sinnesjukt. Har inte börjat se denna ännu men många menar :thumbsup: i kvalitet.

Användarnivå 5
Emblem +9

@Chipsgeneralen Detta är nog mitt kall att börja se på Dopesick! Har velat fram & tillbaka då ingen polare sett den. Ska kika in den i helgen :smiley:

Svara