Skip to main content
Emanuel
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
October 10, 2018

Tips på serier

• October 10, 2018
  • 40 svar
  • 985 visningar
Hej Allihopa, jag har serietorka och behöver lite tips!

Kriminalare, skräck, och thrillers föredras starkt!! Komedier och familjedrama avböjes. Jag dras till mörker... 🙈

Detta är vad jag hunnit checka av än så länge, samt rankat efter favorit. Notera att jag sett en hel del serier, men jag tycker inte serier som Andra Avenyn och Rederiet behöver nämnas och passar in här 😉

Narcos #1
Dexter #2
Game Of Thrones #3
Mindhunter #4
Breaking Bad #5
Stranger Things #6
American Horror Story #7
Sons of Anarchy #8
True Detective #9
House of Cards #10

Hit me!

40 svar

Emanuel
Pensionerad Moderator
EmanuelPensionerad ModeratorTrådskapare
Pensionerad Moderator
December 20, 2018
Tusen tack @Chipsgeneralen Kommer checka in denna efter att jag sett klart Making A Murderer säsong 2.
Jag kan enbart se en serie i taget, för att inte tappa intresset för resterande 😉
Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
BunnyBloYT
Proffs
January 3, 2019
Själv så rekommenderar jag IT.
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som Svar samt Gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
Åza
Rookie
July 5, 2019
Inte den kategori du skrev men....
Den absolut bästa serien enligt mig är:

Supernatural

Finns 13 säsonger.

Ny här så kanske är sent ute 😝🤘
Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
July 5, 2019
Inte den kategori du skrev men....
Den absolut bästa serien enligt mig är:

Supernatural

Finns 13 säsonger.

Ny här så kanske är sent ute 😝🤘

Har själv inte tittat på det men min kollega som såg ditt inlägg utbrast precis i "Jaaaa den är sk*t bra!!". Ska nog ta och ge det en chans! 😃

Ni har väl inte missat att Stranger Things 3 släpptes igår? 😁😍

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
July 5, 2019
I höst kommer watchmen som verkar bli en riktigt bra jävla serie!
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
July 5, 2019
I höst kommer watchmen som verkar bli en riktigt bra jävla serie!

Baserad på filmen från 2009 eller är jag ute och cyklar?
Ser fram emot Witcher också!
Emanuel
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
July 5, 2019
@Chipsgeneralen

Ey, tack så mycket! Ska definitivt checka in den 😃
Emanuel
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
July 5, 2019
@Åza

Alla tips är välkomna givetvis, och du är inte sent ute 😉
Jag kommer lägga den i " to watch" listan och ge den en chans 😎
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
July 5, 2019

I höst kommer watchmen som verkar bli en riktigt bra jävla serie!Baserad på filmen från 2009 eller är jag ute och cyklar?
Ser fram emot Witcher också!

Ja, exakt. Men är satt typ 30 år efter händelserna i filmen/serietidningen.

Herre gud ja, hoppas stenhårt på the Witcher spelen är magiska så får hoppas att serien lever upp till det! 🙂 inte läst böckerna dock!
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
Nykomling
January 21, 2020

Jag har väldigt snarlik smak, även om jag nog är ännu mer såld på sci-fi.

Jag rekommenderar Mr Mercedes, Fargo och Bosch, bästa deckarserierna jag sett på länge!

The sinner, två säsonger som jag tror verkligen passar dig.

Två polisserier som följer en enhet alt ett distrikt är Line of duty (antikorruption) samt No offence.

Outsiders, om bergsfolk i USA som lever utanför samhället, mkt sevärd!

Westworld på HBO (Min favorit) så sjukt bra story & misstänkt snyggt gjord!

Jag antar/hoppas att du sett The wire? Annars är det världens bästa serie enligt väldigt många :) Särskilt S 01 & S 03

Om du gillar hur folk levde, hur de klädde & förde sig, åt, drack och krigade i GOT, så tycker jag att både Vikings och Last kingdom, båda på Netflix nu 👍

His dark materials på HBO är typ got för tweens, men jag gillar den och jag är 38.

Just det, höll på att glömma. Castle rock, baserad på Stephen Kings karaktärer från olika böcker. Riktigt bra psykologisk thriller med spooky vibes 😀

Det bästa tipset sist; Good Omens! En serie som har allt, med idel professionella skådespelare och välgjort manus Intelligent dialog, brännande aktuella alt teologiska svåra frågor tacklas med mycket humor utan att kännas banalt.

Håll till godo, simma lugnt!