Skip to main content
Emanuel
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
October 10, 2018

Tips på serier

• October 10, 2018
  • 40 svar
  • 979 visningar
Hej Allihopa, jag har serietorka och behöver lite tips!

Kriminalare, skräck, och thrillers föredras starkt!! Komedier och familjedrama avböjes. Jag dras till mörker... 🙈

Detta är vad jag hunnit checka av än så länge, samt rankat efter favorit. Notera att jag sett en hel del serier, men jag tycker inte serier som Andra Avenyn och Rederiet behöver nämnas och passar in här 😉

Narcos #1
Dexter #2
Game Of Thrones #3
Mindhunter #4
Breaking Bad #5
Stranger Things #6
American Horror Story #7
Sons of Anarchy #8
True Detective #9
House of Cards #10

Hit me!

40 svar

Emanuel
Pensionerad Moderator
EmanuelPensionerad ModeratorTrådskapare
Pensionerad Moderator
January 22, 2020

@Råbbokopp Först och främst vill jag säga TACK för dina rekommendationer och ditt pricksäkra sinne för att kunna gissa dig till vad jag gillar för film/serier! 

Mr Mercedes, Bosch, Fargo har jag sett, tre riktigt mäktiga serier, resterande ska jag definitivt kika in.

Jag har antecknat ner dem på mobilen och ska börja med West World! 

Jag får passa på att rekommendera serien YOU på Netflix, nervkittlande, lite mörk men med en humoristisk underton. Skrämmande lik Dexter men mindre blod ;)  

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
January 22, 2020

Kan nu senast tipsa om The Witcher. Men även om du inte sett Chernobyl och känner dig väldigt stabil i sinnet så kan jag rekommendera den otroligt välgjord. @Emil

Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
Nykomling
January 22, 2020

@Råbbokopp

Härligt att höra!

Bra val att börja med westworld 😀👍👍👍 Håll till godo!

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
September 16, 2020

Nu har äntligen Sverige fått möjligheten att ansluta sig till Disney + och samma dag fick vi se nya trailern för säsong 2 av The Mandalorian som kommer 30 oktober. För er som gillar Star Wars så är denna serie ett måste. Jag var rätt skeptisk i början men fastnade efter bara 10 minuter, otroligt bra!

May the force be with you...

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
September 16, 2020

Vet inte om jag har tipsat om det men på HBO Nordic finns det just nu två serier jag tycker man borde kolla om.

Den första och VIKTIGASTE  är Perry Mason som är en otrolig deckarserie 

den andra är Lovecraft country! :) 

Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
September 17, 2020

Den första och VIKTIGASTE  är Perry Mason som är en otrolig deckarserie 

den andra är Lovecraft country! :) 

Har sneglat på Perry Mason men aldrig läst på om serien, tack för tipset! :)

Emanuel
Pensionerad Moderator
EmanuelPensionerad ModeratorTrådskapare
Pensionerad Moderator
September 17, 2020

Kungligt, tack @Chipsgeneralen får försök snylta syrrans HBO så att jag kan kika in dem :sweat_smile:

Superhjälte
October 19, 2020

Tips på tre serier som är förhållandevis nya:

Ratched, Netflix, IMDB 7,4/10 - Skapad av samma person som gjort American Horror Story. Väldigt spännande. Plöjde igenom hela säsongen på två dagar. 

Tehran, Apple TV+, IMDB 7,1/10 - Serien handlar om Israel-Iran konflikten. Något nytt händer typ alltid, otroligt spännande och välgjord! Tyvärr släpps det nya avsnitt varje fredag, så det gick inte att kolla igenom hela säsongen på någon dag.. 

Ted Lasso, Apple TV+, IMDB 8,7/10 - En, typ, sportkomedi. Enkel att kolla på men ändå lite underhållande. Rekommenderas i brist på annat! Mysig på något sätt. 

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
Nils
Moderator
Moderator
October 20, 2020

@Pettersson 

Ratched blir nog nästa serie-projekt för mig. Älskar American Horror Story!

PS. Glöm inte att tredje säsongen av Star Trek: Discovery nu börjat sändas på Netflix. Hype! :scream::rocket:

Superhjälte
October 20, 2020

Ett tips till! Kollade igenom Emily in Paris igår kväll. Riktigt mysig ändå! Lite gullig och absolut värd att kolla på i brist på annat. 

Blev tvungen att kolla på den efter att ha sett Instagram-kontot emilyinsthlm som är ett av årets bästa.

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓