Skip to main content
Besvarat

Återvunnen mobiltelefon

  • 9 april 2025
  • 1 svar
  • 24 visningar

Jag köpte en ny mobil och lämnade in min gamla mobil för 4 månader sedan och jag har fortfarande inte fått någon återbetalning för min gamla mobil så jag undrar vad problemet är?
Mvh Eva
 

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Eva_Z, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Om jag förstått dig rätt så har du lämnat in din gamla mobil på 3Återvinn, och du skulle få rabatterat abonnemangspris för detta?

 

Med denna tjänst får du alltså ingen återbetalning. Du får ett rabatterat abonnemangspris baserat på din inlämnade mobiltelefons totala värde, som du delar upp på visst antal månader. Huruvida denna rabatt lagts till bör du kunna se på fakturor, men även inne på Mitt3 genom att:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Under rubriken Kostnader, klicka på Visa fasta månadskostnader
  3. Här ska det stå ett minusbelopp specificerat som “Avdrag inbyte mobiltelefon”

Om du inte ser detta minusbelopp på varken fakturor eller inne på Mitt3 ännu, skulle jag verkligen rekommendera att du kontaktar vår kundservice

Tveka inte på att återkomma om jag missförstod dig, eller om det dyker upp ytterligare frågor eller funderingar! 🙂

 

 

// Vi har flyttat ditt inlägg till Mobil för att spegla innehållet bättre / Vi har ändrat titeln för att det bryter mot våra riktlinjer / Vi har redigerat ditt inlägg eftersom känsliga uppgifter bryter mot våra riktlinjer. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 181 kommentarer
  • Svar
  • 9 april 2025

Hej ​@Eva_Z, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Om jag förstått dig rätt så har du lämnat in din gamla mobil på 3Återvinn, och du skulle få rabatterat abonnemangspris för detta?

 

Med denna tjänst får du alltså ingen återbetalning. Du får ett rabatterat abonnemangspris baserat på din inlämnade mobiltelefons totala värde, som du delar upp på visst antal månader. Huruvida denna rabatt lagts till bör du kunna se på fakturor, men även inne på Mitt3 genom att:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Under rubriken Kostnader, klicka på Visa fasta månadskostnader
  3. Här ska det stå ett minusbelopp specificerat som “Avdrag inbyte mobiltelefon”

Om du inte ser detta minusbelopp på varken fakturor eller inne på Mitt3 ännu, skulle jag verkligen rekommendera att du kontaktar vår kundservice

Tveka inte på att återkomma om jag missförstod dig, eller om det dyker upp ytterligare frågor eller funderingar! 🙂

 

 

// Vi har flyttat ditt inlägg till Mobil för att spegla innehållet bättre / Vi har ändrat titeln för att det bryter mot våra riktlinjer / Vi har redigerat ditt inlägg eftersom känsliga uppgifter bryter mot våra riktlinjer. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies