Besvarat

Ändrad leveranstid för 3:e gången iPhone 12

  • 11 November 2020
  • 3 svar
  • 627 visningar

Hej, varför är nu min leveranstid ändrad igen? Köpte mobilen 23/10-20 först var det lev v 47 sen v 49 och nu v 50-51? Detta gäller iPhone 12 PRO Stillahavsblå 128 GB. Detta är helt sjukt! Vågar ju knappt tro jag får den detta året. Har ni någon färg inne som man kan få snabbare? 

icon

Bäst svar av Emanuel 12 November 2020, 15:24

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +9

Hejsan @Emanuel82 

Vår prio ett är att få ut telefonerna till våra kunder. Ibland sker det saker på vägen, som förseningar från tillverkaren, överbelastning på lagret dylikt. Vi beklagar givetvis om du känner dig frustrerad, något vi har full förståelse för.

 

Alla färger har totalt sålt slut, så vi rekommenderar inte att du tar en annan färg i efterhand.

 

Stod 1-2 veckors leveranstid när jag beställde min iPhone 12 och nu när jag söker på ordern så står det bara v48 fortfarande men snart har veckan gått..  min fråga är egentligen varför ger ni ut falsk information till era kunder?

Användarnivå 7
Emblem +40

@Dennis Hej,

 

på sidan där du söker efter leveransinformationen för din iPhone-beställning finns följande text,

Leveransinformationen är baserad på beräknad efterfrågan och uppskattad leverans av mobiler från Apple till oss. Vi kan därför inte garantera att den leveranstid som vi uppgett stämmer, utan den kan ändras med kort varsel.

 

Informationen som visas är alltså endast en uppskattning och ingen garanti för när din telefon kommer att levereras. Informationen blir väl således inte falsk, utan bör ses som en beräkning. De har inget att vinna på att ge ut falsk information, eftersom det skapar mer missnöje än glädje. Det är troligtvis därför 3 också uppdaterar informationen löpande för att kunna ge en så bra uppskattning som möjligt. 

Än är veckan dock inte slut och det är ju fortfarande inte en omöjlighet att telefonen skulle kunna skickas idag, eller imorgon. Håll koll på tre.se/iphoneleverans och se hur den beräknade leveranstiden uppdateras. :)

Svara