Skip to main content

Någon snodde mitt körkort och min mobil och lyckades med hjälp av mitt ID “köpa” två iPhone hos Tre. Det finns tydligen ingen kundservice alls som är öppen på helger och det går inte att själv spärra telefonerna på mina sidor. Otroligt hur ett så stort företag kan vara så dåliga. Hos Telenor hade dom nekat skurkarna att köpa eftersom det var tydligt att det inte var samma person på körkort som besökte butiken men hos Tre gick det självklart bra, allt för provisionen! Det är bara att vänta tills på måndag antar jag. Tills dess har dom väl sålt telefonerna till någon annan.

Det verkar helt orimligt att kunna köpa nya mobiler på avbetalning med endast ett körkort. Det brukar vara diverse digitala avtal som ska signeras med BankId. Nu har jag aldrig köpt mobil hos Tre förut, men både Telenor och Telia jobbar så.

Någon snodde mitt körkort och min mobil och lyckades med hjälp av mitt ID “köpa” två iPhone hos Tre. Det finns tydligen ingen kundservice alls som är öppen på helger och det går inte att själv spärra telefonerna på mina sidor. Otroligt hur ett så stort företag kan vara så dåliga. Hos Telenor hade dom nekat skurkarna att köpa eftersom det var tydligt att det inte var samma person på körkort som besökte butiken men hos Tre gick det självklart bra, allt för provisionen! Det är bara att vänta tills på måndag antar jag. Tills dess har dom väl sålt telefonerna till någon annan.

​Beklagar det som har hänt. Men som ​@agpath skrev så är det ett krav från 3:s personal att alltid be kunden signera avtal med BankID. Ring kundtjänst så fort du kan och anmäl detta. 3 måste då kunna motbevisa att just du har signerat med BankID för att kunna fakturera... Lycka till!! 

​Beklagar det som har hänt. Men som ​@agpath skrev så är det ett krav från 3:s personal att alltid be kunden signera avtal med BankID. Ring kundtjänst så fort du kan och anmäl detta. 3 måste då kunna motbevisa att just du har signerat med BankID för att kunna fakturera... Lycka till!! 

Tack! Är du säker på att det är ett krav? Dom har inte haft tillgång till mitt bankid så dom kan inte ha signerat och jag har absolut inte gjort det.

Tack! Är du säker på att det är ett krav? Dom har inte haft tillgång till mitt bankid så dom kan inte ha signerat och jag har absolut inte gjort det.

@j s Säker är jag inte men ganska övertygad att så ska man göra. Det säger jag av egen erfarenhet när jag handlat i 3-butiker och även varit i kontakt med 3 kundtjänst. Dom vill att man legitimerar sig med BankID 

Hej ​@j s!

Jag beklagar verkligen för situationen och för sen respons i detta inlägg. Vi arbetar kontinuerligt med att utbilda våra medarbetare i säkerhet och hur vi kan identifiera och förebygga bedrägeriförsök - men det har helt klart skett något fel här, och är något vi tittar allvarligt på. Tack för att du hör av dig kring detta.

Precis som ​@Martin 3 kund i 19år skriver, så behöver du kontakta oss så att vi startar en utredning från vårt håll. Hanteringstiden är ungefär 14 dagar från att du kontaktat oss och en handläggare kommer att höra av sig till dig så fort utredningen är klar. Jag hoppas att detta löser sig snabbt!

Lämna en kommentar