Besvarat

Byta telefon i bindningstid. Inte nöjd med nuvarande telefon.

  • 16 July 2018
  • 2 svar
  • 1398 visningar

Hej.
Jag förnyade mitt abonnemang under våren via en supertrevlig kille på telefonen. Han frågade då vad jag ville ha för telefon och mitt enda krav var då att det skulle vara en bra kamera och en Samsung. Han nämnde då S9 och S9+ och när jag frågade om skillnaderna mellan telefonerna så sa han, att den enda skillnaden är storleken och priset - annars är det samma telefon. Jag gick då med på att ta S9 eftersom det inte var någon direkt skillnad.
Under tiden nu när jag använt S9:an så har jag inte varit helt nöjd med kameran men inte tänkt mer på det. Förens i helgen när jag fick prova kompisens 9+ och insåg hur mycket bättre kamera den hade. Kände mig direkt besviken eftersom mitt enda krav var att kameran skulle vara bra, oavsett vad de skulle kosta.

Så min fråga är nu, när jag inte känner mig nöjd. Finns det någon möjlighet att kunna uppgradera sig till en S9+ istället? Jag betalar mer än gärna 200 kr extra i månaden för att kunna ta fina bilder på mina barn. Hade killen jag pratade med på telefonen sagt vid beställning att kameran var bättre i 9+ hade jag inte tvekat. Aldrig varit missnöjd med 3 sedan jag startade mitt abonnemang 2012, förrns nu..
Önskar gärna återkoppling via mail eller telefon.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Jocke 17 July 2018, 11:12

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej och välkommen till 3Community @Klintestam!

Kamerorna som finns på S9 samt S9+ har skillnader. Den största skillnaden är att S9+ har dubbla kameror på baksidan och med det följer vissa fördelar.

S9+ har t.ex. möjlighet till 2X optiskt zoom till skillnad från S9 och de dubbla kamerorna ger också möjlighet till något som Samsung kallar "Live fokus".
Live fokus innebär att när du tar en bild, kan du sedan i efterhand göra bakgrunden eller förgrunden suddigare vilket skapar ett annat djup i bilden.

Båda telefonerna har möjlighet att ändra mellan dubbla bländarvärden från f/2.5 till f/1.5. Det ger möjlighet till att du kan ta bilder i både ljus och mörker med bra resultat oavsett vilken av dessa modeller du har.

För mig som älskar fotografering, oavsett om det sker med min mobiltelefon, systemkamera eller min gamla filmkamera så uppskattar jag givetvis de tekniska aspekterna. Det är dock framförallt minnet och känslan i bilden som är det viktiga i mitt fotograferande.

Givetvis är det väldigt kul att ha det senaste, det bästa och känna att alla möjligheter finns i den utrustningen man har tillgång till. Det går dock att ta en helt fantastiskt bild med kameror som är äldre än vad Galaxy S9 är. Det finns en tråd här på 3Community där användare har delat med sig av sina bilder med mobilkameror som är äldre och rent tekniskt sämre än de i både S9 och S9+. Kolla gärna in den här.

Båda modellerna har väldigt bra kameror rent tekniskt vilket framgår i många tester och recensioner på nätet.

Mitt under bindningstiden går det inte att byta ut sin nuvarande mobiltelefon och förlänga med en ny. Det går först att göra när det är mindre än tre månader kvar av bindningstiden.
L

Svara