Besvarat

E-Sim till iPhone

  • 21 November 2018
  • 1 svar
  • 242 visningar

Hej jag vill ha e sim till min iphone?
Det finns ju i telefonen så förstår inte varför ni inte har brukat allvar? Finns där något problem så bara lös det..
icon

Bäst svar av Pettersson 21 November 2018, 23:07

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

att få igång e-sim för en ny enhet kräver mycket arbete och optimering - både från operatören men också från telefontillverkaren för att det ska fungera problemfritt. Det finns fler saker som kan gå fel när man ska använda e-sim än ett vanligt sim, där det största är aktivering mot nätet.

Jag har testat e-sim med en annan operatör från USA och det ger egentligen ingen fördel sett till det vardagliga användandet, utan vad jag tyckte fanns det bara fler saker som skulle kunna krångla. Bland annat så fick jag till en början ett felmeddelande när jag skulle aktivera abonnemanget i telefonen.

Personligen tycker jag att det är bättre att det dröjer lite och att det verkligen fungerar helt felfritt när det väl släpps, än att man kommer med någon halvdan lösning. När det gäller en sån viktig grej som en telefon tror jag att många är benägna att hålla med där.

Men jag håller tummarna för att det kommer snart! Nu jobbar jag ju inte på 3, men jag skulle tro att de jobbar för fullt för att kunna komma med en fungerande lösning när det är klart.

Svara