Skip to main content
Svar

Google maps platser borta

• May 4, 2025
  • 1 svar
  • 30 visningar

Jag bytte mobiltelefon för ett tag sedan & började då även använda e-sim istället för ett fysiskt.

Nu är alla min platser jag sparat i Google maps ( är inloggad på rätt konto) helt borta trots att jag gjorde säkerhetskopia precis innan flytten. 
Vad kan jag göra? 
tacksam för hjälp!

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Ilsefin, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Gäller detta platser du sparat, eller platser du tidigare sökt på?

Jag har själv aldrig “sparat” en plats, men har tillgång till min sökhistorik. Visste faktiskt inte ens om att det gick att spara platser. Utan vidare kunskap om detta skulle jag säga att historiken försvinner vid byte av telefon, oavsett säkerhetskopia, medan sparade platser ska finnas tillgängliga bara du loggar in med ditt konto på vilken enhet som helst.

Om du har tillgång till dator eller annan enhet kan du testa att logga in för att se om platserna är sparade där, annars misstänker jag att platserna endast sparas på din enhet.

1 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • May 6, 2025

Hej ​@Ilsefin, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Gäller detta platser du sparat, eller platser du tidigare sökt på?

Jag har själv aldrig “sparat” en plats, men har tillgång till min sökhistorik. Visste faktiskt inte ens om att det gick att spara platser. Utan vidare kunskap om detta skulle jag säga att historiken försvinner vid byte av telefon, oavsett säkerhetskopia, medan sparade platser ska finnas tillgängliga bara du loggar in med ditt konto på vilken enhet som helst.

Om du har tillgång till dator eller annan enhet kan du testa att logga in för att se om platserna är sparade där, annars misstänker jag att platserna endast sparas på din enhet.