Hej!
Jag skrev här i 3 Community igår och fick delvis hjälp med mitt problem men fick inget svar för att lösa det, så jag försöker igen!
Jag är bosatt i Sydkorea ett par månader och har skaffat ett sydkoreanskt sim-kort som jag ska använda i min svenska telefon (Samsung GS7, inköpt hösten 2017). När jag sätter i sim-kortet står det "SIM-nätets pinkod är blockerad. Ange SIM-nätets PUK". Då skrev jag in min PUK kod som heller inte funkar.
Jag var inom 3 butiken innan jag lämnade Sverige och de sa att det inte skulle vara några problem med att skaffa ett utländskt sim-kort.
Jag fick veta av 3 Community att jag behöver låsa upp min telefon via IMEI-numret. När jag skrev in det numret funkade inte det heller.
Hur löser jag detta?
Sida 1 / 1
Hej,
om det inte fungerar på hemsidan så behöver du kontakta 3Kundservice. Om du inte har möjlighet att ringa kan du chatta med dem. Här finner du kontaktuppgifter och en länk till chatten.
om det inte fungerar på hemsidan så behöver du kontakta 3Kundservice. Om du inte har möjlighet att ringa kan du chatta med dem. Här finner du kontaktuppgifter och en länk till chatten.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.