Skip to main content
Aspirant
September 26, 2024

iPhone 16 pro max - leveranstid

• September 26, 2024
  • 260 svar
  • 32790 visningar

Tjena!

Bokade min pro max 1.5 timme efter att erbjudandet släpptes. Fick besked att leverans är inom en vecka vilket även stod på sidan. Men när man kollade i mitt3 stod det vecka 40 och nu står det inget alls.

Förstår att det är tryck på mobilerna men är det ens någon som förbeställde som har fått sin? Känns ju väldigt tvivelaktiktigt att ge besked till folk att den ska komma inom 1-2 veckor för att sedan inte en kunna ge besked om leverans i kanske 1-2 månader?

Det här ämnet är stängt för kommentarer

260 svar

Skillad
October 15, 2024

Vet inte om någon här väntar på 16 pro vit titanium 256gb, hörde från sambon att hennes kusin beställt hos Tele2 den 23e och hennes var påväg nu.

Läser om flera som upplevt samma sak på olika forum. Hur kan det vara sån stor skillnad på leveranstid beroende på vilken butik man handlat hos?! 

Vissa företag sköter sina affärer bättre än andra helt enkelt…

Rookie
October 15, 2024

Jag har beställt iPhone 16 pro max 512GB i färgen desert och jag har inte heller hört något om den. Dock så tror jag att Pro Max modellerna har inte dykt upp i Sverige än. Har även pratat med Comviq förra veckan och de sa att det kan ta upp till 6 veckor innan dem har fått leverans på sina Pro max modeller så jag vet inte. 

Om vi kanske flera stycken som klagar och får vår röster hörda så kanske får man en kompensation för det?! Jag menar något måste de göra åt saken! 

Entusiast
October 16, 2024

Jag har beställt iPhone 16 pro max 512GB i färgen desert och jag har inte heller hört något om den. Dock så tror jag att Pro Max modellerna har inte dykt upp i Sverige än. Har även pratat med Comviq förra veckan och de sa att det kan ta upp till 6 veckor innan dem har fått leverans på sina Pro max modeller så jag vet inte. 

Om vi kanske flera stycken som klagar och får vår röster hörda så kanske får man en kompensation för det?! Jag menar något måste de göra åt saken! 

Jag fick min Pro Max Sand 256 gb den 10 oktober och beställde min den 13 september strax innan midnatt. Dom har troligtvis fått ett väldigt begränsat antal av Pro Max modeller och jag har läst att Apple har grovt misstolkat antalet PRO modeller folk ville köpa. Dom har nu tydligen  ökat produktionen på dessa modeller under oktober månad, jag beställde min ett par timmar efter släppet och fick den drygt en månad efter det så skulle nog gissa att ni får eran i början av november 🥲

Rookie
October 16, 2024

Jag fick min Pro Max Sand 256 gb den 10 oktober och beställde min den 13 september strax innan midnatt. Dom har troligtvis fått ett väldigt begränsat antal av Pro Max modeller och jag har läst att Apple har grovt misstolkat antalet PRO modeller folk ville köpa. Dom har nu tydligen  ökat produktionen på dessa modeller under oktober månad, jag beställde min ett par timmar efter släppet och fick den drygt en månad efter det så skulle nog gissa att ni får eran i början av november 🥲

Vilken tur du hade där! 
Jag beställde min den 15 september så tyvärr det har redan passerat en månad och det står att mobilen är fortfarande ej i lager. Helt sjukt dock att alla andra operatörer kan erbjuda en förväntad leveranstid men inte Tre och att modellen finns att hämta i butik hos Apple i Stockholm men finns inte i lager någonstans!  🧐

Skillad
October 16, 2024

Det som de gör när många klagar är att slänga upp en disclaimer på hemsidan. Kompensation kan du nog glömma. 

Nykomling
October 16, 2024

Förmodligen är det en såpass stor efterfrågan hos 3 pga prismodellen, att om de korrekt angett leveransdatum så hade majoriteten av kunder avbokat och valt en annan operatör.  

Det är usel kundhantering, men kortsiktigt logiskt ur en finansiell synvinkel.

Samtidigt blir det rätt givet att man inte kommer kunna beställa en annan telefon via tre, om telefonen precis släppts. 

Skillad
October 16, 2024

Förmodligen är det en såpass stor efterfrågan hos 3 pga prismodellen, att om de korrekt angett leveransdatum så hade majoriteten av kunder avbokat och valt en annan operatör.  

Det är usel kundhantering, men kortsiktigt logiskt ur en finansiell synvinkel.

Samtidigt blir det rätt givet att man inte kommer kunna beställa en annan telefon via tre, om telefonen precis släppts. 

Kortsiktigt tänkande är sånt som kan sänka företag på lång sikt. Finns många exempel på det :-P

Rookie
October 16, 2024

Jag beställde iPhone 16 PRO 128 White den 16e september och den har nu ändrats till ”ordern packas” 

Entusiast
October 16, 2024

Jag beställde iPhone 16 PRO 128 White den 16e september och den har nu ändrats till ”ordern packas” 

Grattis!

Firar idag 1 månad utan telefon!

Rookie
October 18, 2024

Har förbeställt min iphone 16 pro max förra månad och efter lång väntan skickades mobilen förra veckan och så har budbee nu tappat bort paketet :( . Hittar dem inte det så blir det att tre skickar en ny och jag får vänta 3-4 veckor till. 

aldrig väntat så länge på ett paket