Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Entusiast
October 7, 2025

Någon som beställde 17 Pro Max 256gb den 17de September och har fått sin beställning packad??

Entusiast
October 7, 2025

Någon som beställde 17 Pro Max 256gb den 17de September och har fått sin beställning packad??

Jag beställde min den 16e och fortfarande ”beställning mottagen” jag tänkte vänta tills på fredag och kanske avbeställa då om det går. 

Rookie
October 7, 2025

Beställde 17 Pro Max 256gb Silver 16de september vid 7 på morgonen. Står fortfarande bara beställning mottagen för mig.

Rookie
October 7, 2025

Nu verkar dagens lagersaldo vara tömt på samtliga iPhone 17. 

Snart i lager. Leveranstid: Obekräftad från leverantörer

supertrist 

Rookie
October 7, 2025

Tror nog att leveransveckan för det medföljande skalet skvallrar om telefonens ungefärliga leveranstid 😐

Rookie
October 7, 2025

Jag beställde en iPhone 17 PRO 256GB Orange den 17/9 men står fortfarande bara beställning mottagen. Då stod det 1-2 veckor… Hoppas så himla mycket att det kommer in i lager snart så att vi får våra telefoner...

Rookie
October 7, 2025

Jag beställde en iPhone 17 PRO 256GB Orange den 17/9 men står fortfarande bara beställning mottagen. Då stod det 1-2 veckor… Hoppas så himla mycket att det kommer in i lager snart så att vi får våra telefoner…

jo, hoppas kan man ju alltid göra.. men det verkar som att vi får ge oss till tåls ett bra tag till:

kollade när det stod ett lagersaldo på TRE tidigare idag - då stod det ”leveranstid 2-3 veckor på en Pro orange 512 gb  vilket stämmer ganska bra med uppskattad lev  tid på mitt skal, som, jag faktiskt, skiter högaktningsfullt i just nu.
och nu är leveransdatum okänt på hemsidan för telefonen…   

Entusiast
October 7, 2025

17 pro max orange beställt 22 september, fortfarande ingeting..

Rookie
October 8, 2025

Fler i min omkrets som beställt från andra operatörer senare än 12e september som har fått sina telefoner. 

Vad händer Tre? Beställer man Idag från tex Telia så beräknar dom att telefonen ska levereras 1 november. 

om leveranstiden som stod på Tres lagersaldo igår stämmer så bör ni börja pumpa ut leveranser till dom som beställde 12 september senast imorgon. 

Rookie
October 8, 2025

Beställde den 12:e september! Vilken tur jag har att det visas fortfarande:

Produkter (totalt 1)

iPhone 17 Pro 512GB Silver

Orderstatus: Beställning mottagen
Leveranstid planeras av tillverkaren

Kan spåras här när paketet skickas

Orderdatum: 12 september 2025

Har någon som beställt 12:e September fått uppdatering att deras iPhone 17 Pro Silver 512GB packas eller på väg ?!