Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Nykomling
October 8, 2025

iPhone 17 Pro 256GB Blue

Orderstatus: Ordern packas

Beräknad leverans: 2-3 arbetsdagar

Kan spåras här när paketet skickas

Beställd 16 sept

Entusiast
October 8, 2025

iPhone 17 Pro 256GB Blue

Beställd 16 sept

Jag har beställt 16e. 17 PRO silver. Fortfarande beställning mottagen 

Aspirant
October 8, 2025

iPhone 17 Pro 256GB Blue

Beställd 16 sept

Jag har beställt 16e. 17 PRO silver. Fortfarande beställning mottagen 

Samma här, beställde 16/9, 17 Pro, silver, 256GB. När jag beställde stod det 3-4 veckor, vilket borde bli denna eller nästa vecka.

Rookie
October 8, 2025

Fick precis ett meddelande att min order har skickats. Äntligen 

iPhone 17, 256 GB i färgen grön. Beställd 12 sep kl 15.

Så teorin om att leveranstiden som står på skalet motsvarar leveransen av mobilen stämmer nog till 99%

Rookie
October 8, 2025

Har någon beställt iPhone 17 lavender och har fått sina mobiler? 

Entusiast
October 8, 2025

Verkar inte röra på sig med pro max.…?

Beställde 18:e

17 pro max 

256 gb

Silver 

Står:Beräknad leverans: Vecka 44 på skalet.

Börjar bli jävligt tröttsamt att vänta utan info från 3!

Hade jag fått tag i den kombon jag vill ha nån annanstans så hade jag avbokat direkt men vågar inte...just nu iallafall 😅

Aspirant
October 8, 2025

Fick precis ett meddelande att min order har skickats. Äntligen 

iPhone 17, 256 GB i färgen grön. Beställd 12 sep kl 15.

Så teorin om att leveranstiden som står på skalet motsvarar leveransen av mobilen stämmer nog till 99%

Jag fick skalet för 3 veckor sen, ingen telefon än dock.

Rookie
October 8, 2025

Är det någon som har beställt silver pro 256 GB som har fått sin? Jag beställde min klockan 10:00 på morgonen den 14 september men har fortfarande inte hört någonting. Jag har även märkt att just den modellen inte går att beställa överhuvudtaget på tres hemsida längre så hoppas det inte är något problem med de leveranserna.

Rookie
October 8, 2025

Vissa andra operatörer är mer transparenta än denna;

googlar man där så kan man läsa att om jag beställer ”min variant” idag så är beräknad leverans v 45-46 - har jag förbokat så kan jag söka datum på ”denna länk”.

Aspirant
October 8, 2025

Är det någon som har beställt silver pro 256 GB som har fått sin? Jag beställde min klockan 10:00 på morgonen den 14 september men har fortfarande inte hört någonting. Jag har även märkt att just den modellen inte går att beställa överhuvudtaget på tres hemsida längre så hoppas det inte är något problem med de leveranserna.

Jag har beställt den modellen, men beställde min telefon den 16/9. Men har inte fått någon uppdatering än och har också sett att 256GB modellen inte går att beställa längre. Får verkligen hoppas att det inte är något problem med leveranserna av den modellen till Tre.