Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Rookie
October 8, 2025

iPhone 17 Pro 256GB Blue

Orderstatus: Ordern packas

Beräknad leverans: 2-3 arbetsdagar

Kan spåras här när paketet skickas

Beställd 16 sept

Jag har beställt 16e. 17 PRO silver. Fortfarande beställning mottagen 

Jag beställde min 28e sep, känns som att jag är körd. Hade jag vetat att leveranstiden tar så långt hade inte beställt den helt ärligt

Entusiast
October 9, 2025

iPhone 17 Pro 256GB Blue

Beställd 16 sept

Jag har beställt 16e. 17 PRO silver. Fortfarande beställning mottagen 

Jag beställde min 28e sep, känns som att jag är körd. Hade jag vetat att leveranstiden tar så långt hade inte beställt den helt ärligt

Inget vet faktiskt om beställningarna levereras i turordning eller nya kunder kommer före befintliga kunder. Ingen vet på riktigt hur detta fungerar. Så kanske det är inte helt körd 

Rookie
October 10, 2025

Äntligen ! Nu visas det att:

Beställde 12:e sept, iPhone 17 Pro Silver 512GB

Rookie
October 10, 2025

Såg att leveransen på den är beräknad mellan 2-3 veckor på hemsidan 

Rookie
October 10, 2025

Såg att leveransen på den är beräknad mellan 2-3 veckor på hemsidan så antagligen att de har den inne

Nykomling
October 10, 2025

Beställde min iPhone 17 Pro 512GB Blue den 18:e september. Fortfarande orderstatus: Beställning mottagen. Skalet är beräknad till vecka 45. Ska jag anta att min telefon också kommer då? Börjar få gråa hår här!

Entusiast
October 10, 2025

Idag ringde jag kundtjänst för att kolla läget. Svarade en trevlig kille som var väldigt hjälpsam. Han sa att alla som har beställt den 12e och 13e och halva 14e ska antingen fått sina beställningar eller är på väg att levereras. Nu börjar dom men resterande 14e 15e och 16e. Jag skulle få min tel inom ca 2 veckor fick jag svar. Jag tror inte folk ska ta på allvar det leveranstiden man ser på nätet innan man beställer. Han förklarade också att det är princip samma ”kaos” varje år vi lansering av nya telefoner. Kanske dom som har beställt tidigare har upplevt detta. Antagligen ingen av oss är utan telefon och kan vänta några veckor kvar. 

Rookie
October 10, 2025

Nu såg jag precis i mitt3 att min order också packas. Jag beställde ca 10:00 på förmiddagen den 14 september.

iPhone 17 Pro 256GB Silver

Rookie
October 10, 2025

Känns bra att man beställde telefonerna 24 september när man läser kommentarerna i tråden. Kommer få våra lagom till jul… 🙃

Entusiast
October 10, 2025

Känns bra att man beställde telefonerna 24 september när man läser kommentarerna i tråden. Kommer få våra lagom till jul… 🙃

Känner samma😂

Jag som beställt pro max lär få den lagom till iphone 19 kommer ut..