Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Rookie
October 10, 2025

Jag har nu också info om att min mobil + skal packas. En iPhone 17 PRO Orange, beställd den 17 september. 

Rookie
October 10, 2025

Jag har nu också info om att min mobil + skal packas. En iPhone 17 PRO Orange, beställd den 17 september. 

Ok, antar att det är 256 gb-modellen då?

beställde en med 512 gb den 15:e och inte hört ett ord…

Rookie
October 10, 2025

Ok, antar att det är 256 gb-modellen då?

beställde en med 512 gb den 15:e och inte hört ett ord…

Precis, 256GB, men det ändrades vid 17-18 tiden idag. När jag pratade med kundservice vid 14 tiden så fanns inget besked att ge. Så tänker att det kan uppdateras snabbt. 
Det har stått beräknad leverans v.42 på mitt skal hela tiden, men i morse hade det ändrats till v.43 så det var också lite märkligt med tanke på att uppdatering efter detta var 2-3 arbetsdagar och v.42 är ju nästa vecka… 😩😅

Rookie
October 10, 2025

Känns bra att man beställde telefonerna 24 september när man läser kommentarerna i tråden. Kommer få våra lagom till jul… 🙃

Japp pratade med Tre efter kampanjen då och det kan dröja till jul och kanske längre.

Jag ångrade mitt köp, är dock kvar hos Tre och byter till Android frampå

Entusiast
October 11, 2025

Jag beställde min här nu 8:onde oktober en blå pro 256gb men om de ska dröja fram till jul så kanske de är läge att avbryta ordern

Aspirant
October 11, 2025

Om de är vid jul eller efter då är de tack o hej 👋  PRO Max 256 har jag beställt. Står v45 på skalet iaf.. men de är ju nog ba o drömma vidare 

Rookie
October 11, 2025

Ni som har beställt nyligen och är oroliga att behöva vänta till jul behöver nog inte oroa er. Vanligtvis blir det jättelång kö de första dagarna samtidigt som operatörerna inte får in tillräckligt många enheter. Det tar därför alltid någon månad precis i början att stabilisera det. Alla operatörer har det här problemet varje år vid lansering och varje år ser jag folk som sitter i samma sits. Men det brukar nästan alltid hinna stabilisera sig under oktober/november så att de som beställt senare inte behöver vänta lika många veckor som vi som beställde de första dagarna. Tidigare har jag alltid beställt mina nya telefoner runt december/januari, och då har de alltid varit redo att skickas inom några arbetsdagar bara. 

Entusiast
October 11, 2025

Om de är vid jul eller efter då är de tack o hej 👋  PRO Max 256 har jag beställt. Står v45 på skalet iaf.. men de är ju nog ba o drömma vidare 

När beställde du?

Aspirant
October 11, 2025

När beställde du?

22/9 så inte först av alla, men ändå surt. Hehe

Entusiast
October 11, 2025

När beställde du?

22/9 så inte först av alla, men ändå surt. Hehe

Samma här pro max 256 orange.. Står bara beställning mottagen på min