Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Entusiast
September 17, 2025

@JeppePeppe okej ja såklart. Men enligt en i chatten på tres sida sa hon att jag kanske behöver vänta 3-4 veckor villket är de som står som leverans på er sida just nu. Men nör jag boka har jag för mig de stod leverans om en vecka. Så tråkigt om jag behöver vänta 3-4 veckor.

Superhjälte
September 17, 2025

@Simmespelar Hej,

lanseringen och släppet av iPhone Air och iPhone 17-modellerna är nu på fredag den 19 september. Telefonerna får inte nå kunderna före detta datum oavsett var du har beställt telefonen - om det så är direkt från Apple eller en operatör. Med postgången i Sverige kan de största delarna av landet nås över en natt, vilket innebär att telefonerna som tidigast bör skickas ut under morgondagen från lagret för att inte nå kunden för tidigt. 

Om du har beställt en telefon, har en tillräckligt bra köplats så att antalet telefoner som Tre får in täcker din beställning är chansen stor att du har redan på fredag. Det är inget konstigt med att du inte har hört något nytt än om så är fallet. Alla telefoner skickas ut i turordning och så fort Tre har en telefon för din beställning får du information om det inne på Mitt3. 

Att förboka är ingen garanti att du får telefonen ett visst datum, utan endast att du blir en av de första som får telefonen - och när du förbokar hos Tre får du även ett bättre pris. 

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
Entusiast
September 17, 2025

@Pettersson tack för de ja de är ju svårt veta hur många mobiler osv som kommer. Men blr ju få spårnings länk imorgon om jag har en bra plats i kön iafall. Tyckte de stod en vecka när jag beställde som sakt där står 3-4 veckor nu men antar de kanske är för dom första köplatserna är slut men hoppas inte på för mycket. Men hoppas att den kommer innan 3-4 veckor iafall 

Entusiast
September 17, 2025

En som bokat iphone 17 pro Silver har redan fått spårnings länk jag har fått detta men antar de ej är mobiltelefonen Tre/3 Foxway AB Recommerce

Superhjälte
September 17, 2025

@Simmespelar Har du valt att återvinna din tidigare telefon kan det vara paketet för att skicka in den som är på väg till dig om det står Tre/3 Foxway AB Recommerce. 

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
Entusiast
September 17, 2025

Ja de har jag vet ej vad som står med nya mobilen men konstigt en som också beställde via er redan fått spårnings länk till sin iphone 16 pro i silver fast hon beställde klockan 7 på kvällen 

Limpen
Community Manager
Moderator
September 17, 2025

@Simmespelar Spännande! 😃

Påminner om att kika på Mitt3 för eventuella statusuppdateringar gällande beställningarna! 

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Entusiast
September 17, 2025

@Limpen stod samma för henne väntar leveranstid planeras av tillverkaren stod de för henne i mitt 3 appen men hon hade fått spårnings länk redan men kanske fler som beställt iphone 17 i svart 

Limpen
Community Manager
Moderator
September 17, 2025

@Simmespelar precis som du skriver kan det vara så att färre beställt just den modellen, färgen och minnesstorleken. Kan också vara så att hon fått spårningsnummer för någon typ av tillbehör som beställdes vid samma tillfälle 🙂

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Entusiast
September 17, 2025

@Limpen hon skrev detta Hej! Ja, jag beställde via tre. Fick orderbekräftelsen dagen efter. Stod 2-3 veckor när jag beställde men har fått spårningslänk via PostNord. Får se när det uppdateras. ☺️