Skip to main content
Klistrad tråd

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 58275 visningar

Visa första inlägg

398 svar

• Rookie
  • September 18, 2025

iPhone 17 Pro Max 256GB Orange

Orderstatus: På väg till dig

Beräknad leverans: 1-2 arbetsdagar 🥳

• Entusiast
  • September 18, 2025

@Dmytro lyx ingen nytt här än så får kanske vänta en månad på att få min 17 256 gb I svart men hoppas den kommer tidigare

• Entusiast
  • September 18, 2025

@JeppePeppe detta skrev en på er messenger till mig men då tror du ej detta stämmer? Du kommer få din mobil när det är din tur i kön. Om det är nästa vecka eller om en månad kan jag inte svara PÅ

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Trådskapare
  • Community Manager
  • September 18, 2025

@JeppePeppe detta skrev en på er messenger till mig men då tror du ej detta stämmer? Du kommer få din mobil när det är din tur i kön. Om det är nästa vecka eller om en månad kan jag inte svara PÅ

@Simmespelar Det stämmer absolut - Kundservice har ingen mer information om leveranstiden än den som du kan se inne på Mitt3.

Som sagt så är det väldigt många som beställt, och leveranstiderna varierar därför väldigt mycket. Jag förstår verkligen att det kliar i fingrarna, men jag tror att det bästa är att ha tålamod och avvakta tills vi uppdaterat din beställning inne på Mitt3. Så fort den skickas så får du ett spårningsnummer där du kan följa den 😁

• Entusiast
  • September 18, 2025

@JeppePeppe jag fattar men tyckte bara du skrev innan till en annan att man ej skulle gå på de som står på er hemsida då de ej tar köplatser i beaktelse. Men då kan jag alltså kanske behöva vänta 3-4 veckor 

• Entusiast
  • September 18, 2025

Hej. Är det bekräftat att telefonerna skickas från er imorgon? Frågan gäller iPhone 17, 256 GB, grön. Eller vet ni nu om det dröjer innan dessa kommer in till er? Vad är estimerad leveranstid för de som förbokade första dagen?

• Entusiast
  • September 18, 2025

@K_Marx lös längre upp dom kan ej garantera något allt beror på hur många som är före i kön och när man beställde bästa är att hålla koll I mitt tre. Ingen ny info för mig än. De som står på tres sida är 3-4 veckor. De man vet är om jag fattar de rätt att butikerna får ej ha mobiler innan dom som förbeställt har fått sina 

• Entusiast
  • September 18, 2025

@K_Marx lös längre upp dom kan ej garantera något allt beror på hur många som är före i kön och när man beställde bästa är att hålla koll I mitt tre. Ingen ny info för mig än. De som står på tres sida är 3-4 veckor. De man vet är om jag fattar de rätt att butikerna får ej ha mobiler innan dom som förbeställt har fått sina 

Men det konstiga är:

1. Det står att leverans sker från 19/9 på hemsidan. Står inte att de börjar skicka först efter detta datum
  2. Vissa har fått info idag att deras telefon är på väg till dem, dvs före den 19/9, konstigt nog. 

3. den info som står under varje telefon kring leveranstid nu är inte relevant för de som förbokade första dagen, utan är för de som beställer idag ju. Inte kommer det ta 3-4 veckor för Tre att få in första leveransen från Apple för oss som förbokade dag 1? Vore ju extremt dåligt om de inte vet när de kommer få in första lasset med telefoner.

• Entusiast
  • September 18, 2025

Håller med men de är vad de är sakt ingen vet när telefonerna sckikas ocj hur många dom har. De är bara dom som jobbar på lagret som kan veta detta 

• Entusiast
  • September 18, 2025

Nu står de obekräftad leverans tid på nästan alla färger av iphone 17 256 gb

@JeppePeppe då kan man ej veta när man får sin telefon eller vi som förbeställt ska ej lita på de som står på sidan?

• Entusiast
  • September 18, 2025

Någon av er som Jobbar på 3. Kommer grejer imorgon för att sckika min gamla mobil läste man hade 14 dagar på sig. Men är de från att man fått sin nya mobil eller hur funkar de? För som sakt väntar fortfarande på min nya mobil och vet som sakt inte när den kommer. Såg nu de står att ni ej har leverans tid på tres sida längre 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • September 19, 2025

@Simmespelar ​@K_Marx Om ni går in på Tres hemsida och kollar leveranstiden genom att att gå in på produktsidan så är det den beräknade leveranstiden som gäller om ni beställer idag. Har ni redan beställt en telefon får ni hålla koll inne på Mitt3 för att se den mest uppdaterade informationen som gäller för just er beställning. 

Telefonerna skickas ut i turordning och leverans till kund sker från och med idag den 19 september 2025. För att leverans till kund ska kunna ske idag började telefonerna att skickas ut från lagret redan under gårdagen. Har ni en tillräckligt bra köplats för att få ta del av den första försändelsen som Tre har fått från Apple kommer ni att ha telefonen under de kommande dagarna. 

Det är högt tryck på alla modeller, med hur många som har beställt varierar mellan storlek, färg osv. Telefonerna skickas ut i turordning och så fort det är er plats i kön kommer ni att få information inne på Mitt3 och kommer kunna spåra beställningen via PostNord-appen. 

Tidigare har det varit så att det har gått att förlänga inbytestiden om ni valt att skicka in er tidigare telefon om det är så att leveransen av den nya dröjer, är det fortfarande så ​@JeppePeppe?

• Entusiast
  • September 19, 2025

@Pettersson okej jag beställde ca 16:18 i fredags en svart iphone 17 256 gb men ej hört något om den modellen att dom äns börjat sckikas ut men hoppas min kommer i nästa vecka då 

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Trådskapare
  • Community Manager
  • September 19, 2025

Tidigare har det varit så att det har gått att förlänga inbytestiden om ni valt att skicka in er tidigare telefon om det är så att leveransen av den nya dröjer, är det fortfarande så ​@JeppePeppe?

@Pettersson ​@Simmespelar Det stämmer! Inbytestiden på 3Återvinn är förlängd när man gör sin värdering online - den gör ni här.

Just nu under iPhone 17-lanseringen kan du lämna in din gamla mobil upp till 14 dagar efter att du tagit emot din nya mobil 😊

• Entusiast
  • September 19, 2025

@JeppePeppe tack för svar. Än på jobbet sa när han tidigare förbokat mobiler iphone. Vet ej om de var via er eller vad men han. Hade behövt vänta till november på sin. Hoppas verkligen inte jag behöver vänta så länge 

• Nykomling
  • September 19, 2025

Ni säger gång på gång att det är ens köplats som avgör när man får sin telefon levererad, kan jag då föreslå att ni talar om för alla vilken köplats man har, samt var ni är i kön med utskick så att man kan få inblick i processen? Att säga man ska hålla koll på sin status på Mitt3 är totalt intetsägande då det bara står att leverantören ska ange status

• Entusiast
  • September 19, 2025

Tror ingen har koll på köplatser mer än dom på lagret och apple sckikar ut i omgångar till tre skulle jag tro så de ändå att göra är att vänta

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Trådskapare
  • Community Manager
  • September 19, 2025

kan jag då föreslå att ni talar om för alla vilken köplats man har, samt var ni är i kön med utskick så att man kan få inblick i processen?

Hejsan ​@JKBoss! 👋

Kruxet är att det inte finns enbart en kö – utan många. Varje modell, färg och minnesstorlek har sin egen kö. Det innebär att:

• Du kan ha plats 47 för en viss modell, medan din kompis som beställde senare än dig får plats 10 – då hen valt en mindre populär modell. Köplatsen säger alltså inget om vem som får sin telefon först.
  • Om du beställt flera olika varianter till familjen, står du i flera olika köer samtidigt. Att ha plats 50, 300 och 11 betyder inte att du får dem i den ordningen.
  • Alla modeller och färger kommer nödvändigtvis inte i samma leverans. Vi kanske bara får in en viss variant, vilket gör att bara en av dina köer rör sig framåt.
  • Att ha plats 3000 kan låta mycket exempelvis – men om vi får in 4000 enheter av just den modellen, så är du ändå med i första omgången.

Kort sagt: Köplatsen är inte ett exakt mått på leveranstid – den riskerar snarare att förvirra eller ge dig fel förväntningar eftersom att varken du som kund, eller vi på Tre vet när nästa leverans från Apple kommer.

• Entusiast
  • September 19, 2025

@JeppePeppe tack för du förtydligar men rörigt allt ska vara kommer min mobil ej snart vet jag inte vad jag gör konstigt att elgiganten tex kan ha jätte många samma färg och storlek för leverans om 6 dagar 

• Entusiast
  • September 20, 2025

Hej!

Någon som vet skulle tas kredit upplysning när man beställde iphone 17 men ej fått kopia på den men kanske ej tas förän man börjar betala för telefon eller hur funkar de?

• Entusiast
  • September 21, 2025

Allt var som de skulle med min beställning i lördags efter förbokning börja stod den färgen jag beställt på en leveranstid 3-4 veckor nu står de ingen leverans tid alls på hemsidan hoppas verkligen min kommer snart och att man slipper vänta till november 

• Nykomling
  • September 21, 2025

De 14 dagar ångerrätt man har för detta köp, börjar dom räknas från dagen man la in beställningen eller från den dagen man får sin telefon?

• Entusiast
  • September 21, 2025

De 14 dagar ångerrätt man har för detta köp, börjar dom räknas från dagen man la in beställningen eller från den dagen man får sin telefon?

När du fått din vara. 

• Entusiast
  • September 22, 2025

Tycker allt är konstigt med allt först stod de leverans om en vecka när jag beställde sen efter på helgen 3-4 veckor på just den mobil jag beställde men antar de var för dom som beställde då hoppas verkligen telefon kommer snart. Behöver ny mobil så 

• Entusiast
  • September 22, 2025

Tycker allt är konstigt med allt först stod de leverans om en vecka när jag beställde sen efter på helgen 3-4 veckor på just den mobil jag beställde men antar de var för dom som beställde då hoppas verkligen telefon kommer snart. Behöver ny mobil så 

Men som det har förklarats är leveranstiden på hemsidan för de som beställer i ögonblicket den leveranstiden står där. Så stod det 1-2 veckor när du beställde så gäller den tiden för dig, men beställer någon senare när det står 3-5 dagar så gäller den leveranstiden etc. Beställer man idag är kanske leveranstiden okänd för att det ligger så många beställningar på kö och de vet inte när de får in nästa runda med telefoner. Ha lite mer is i magen, det har gått 3 dagar sedan de börjat leverera telefonerna (din leveranstid på 1-2 gäller från den 19/9, inte när du beställde) och så räknar jag helgens dagar med. Har du inte fått den om 7-10 dagar kan du ju höra av dig till dem igen.