Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Entusiast
September 17, 2025

Men får helt enkelt hoppas de inte tar allt för långt tid innan status uppdateras iallafall håller tummarna 

Rookie
September 17, 2025

Beställde min 17PM orange kl 14:12 i fredags.

Nu står det 

Orderstatus: Ordern packas

Beräknad leverans: 2-3 arbetsdagar

Entusiast
September 17, 2025

@Dmytro väntar fortfarande står hos mig order mottagen så ingen besked än hoppas de kommer snart

Entusiast
September 17, 2025

Ingen här som har status på vanliga 17 i svart som beställt den. Jag väntar på min men får hoppas på uppdatering snart. Antar dom på lagret som packar orders i tur ordning jobbar järnet av sig nu 

Entusiast
September 18, 2025

Fler som fått detta sms inget nytt här om min mobil så den har inte börjat packas än

Rookie
September 18, 2025

iPhone 17 Pro Max 256GB Orange

Orderstatus: På väg till dig

Beräknad leverans: 1-2 arbetsdagar 🥳

Entusiast
September 18, 2025

@Dmytro lyx ingen nytt här än så får kanske vänta en månad på att få min 17 256 gb I svart men hoppas den kommer tidigare

Entusiast
September 18, 2025

@JeppePeppe detta skrev en på er messenger till mig men då tror du ej detta stämmer? Du kommer få din mobil när det är din tur i kön. Om det är nästa vecka eller om en månad kan jag inte svara PÅ

JeppePeppe
Community Manager
JeppePeppeCommunity ManagerTrådskapare
Community Manager
September 18, 2025

@JeppePeppe detta skrev en på er messenger till mig men då tror du ej detta stämmer? Du kommer få din mobil när det är din tur i kön. Om det är nästa vecka eller om en månad kan jag inte svara PÅ

@Simmespelar Det stämmer absolut - Kundservice har ingen mer information om leveranstiden än den som du kan se inne på Mitt3.

Som sagt så är det väldigt många som beställt, och leveranstiderna varierar därför väldigt mycket. Jag förstår verkligen att det kliar i fingrarna, men jag tror att det bästa är att ha tålamod och avvakta tills vi uppdaterat din beställning inne på Mitt3. Så fort den skickas så får du ett spårningsnummer där du kan följa den 😁

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Entusiast
September 18, 2025

@JeppePeppe jag fattar men tyckte bara du skrev innan till en annan att man ej skulle gå på de som står på er hemsida då de ej tar köplatser i beaktelse. Men då kan jag alltså kanske behöva vänta 3-4 veckor