Skip to main content
Klistrad tråd

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 58277 visningar

Visa första inlägg

398 svar

• Entusiast
  • September 22, 2025

@K_Marx ja men antagligen vet dom ej. Men väntar väl ett tag till men borde ju få mer info snart då de stod en vecka när jag beställde men väntar väl till nästa vecka och ser då. Annars får man kanske höra igen med dom men. Oftast säger dom bara att dom ej vet när mobilen kommer 

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Trådskapare
  • Community Manager
  • September 22, 2025

@Simmespelar, Precis som ​@K_Marx skriver så är det bästa att ha is i magen. Kundservice har ingen mer information än den du ser på Mitt3 som sagt, så det hjälper inte att höra av sig dit.

Håller tummarna för att ni får dem snart 😊

• Entusiast
  • September 22, 2025

@JeppePeppe okej men stod ca en vecka men vet ej om de är försenade. Men bara vänta och se 

• Entusiast
  • September 22, 2025

@JeppePeppe okej men stod ca en vecka men vet ej om de är försenade. Men bara vänta och se 

Men som jag skrev tidigare - stod det 1 vecka så är det 7 arbetsdagar från den 19/9 när de började skicka ut dem, inte från datumet du lade beställningen. Så du borde få din runt 26-28 september om allt går som planerat. Får du inte den till den 30/9 så hade jag hört av mig till dem och frågat hur det går och se om de kan ge någon info. Är i samma sits, jag med. 

• Entusiast
  • September 22, 2025

28 tror jag ej då de är på helgen eller de sckikas på helgen med?

• Nykomling
  • September 22, 2025

Fast det där med turordning stämmer ju inte. Beställde iPhone 17PM 256gb kl 12 den 12/9. Har sett flera som skriver att de har fått spårningslänk med exakt samma modell och färg trots att de beställdes betydligt senare

• Entusiast
  • September 22, 2025

Fast det där med turordning stämmer ju inte. Beställde iPhone 17PM 256gb kl 12 den 12/9. Har sett flera som skriver att de har fått spårningslänk med exakt samma modell och färg trots att de beställdes betydligt senare

Okej, ja, det låter märkligt om det är exakt samma typ av telefon.

• Entusiast
  • September 22, 2025

Ja låter verkligen märkligt om de är samma färg och model att de skulle vara så. Dom sckikar ut i från en kö lista så låter verkligen märkligt 

• Entusiast
  • September 22, 2025

@Bstuff klockan 12.00 låter märkligt med vad jag vet starta bokningarna klockan 14.00 den 12/9 hos tre.se

• Nykomling
  • September 22, 2025

Klockan 16 skulle det stå

• Entusiast
  • September 22, 2025

Verkligen konstigt kanske ​@JeppePeppe har ett bra svar på detta?

• Rookie
  • September 22, 2025

Får man hem ett kostnadsfritt skal till iphone om man beställde Måndag runt 16:00. Isåfall vad är det för skal man får?

• Entusiast
  • September 23, 2025

Nu packas min order äntligen 

@Gladiatorn tror de är om du beställde med abonnemang bara

• Entusiast
  • September 23, 2025

Får man hem ett kostnadsfritt skal till iphone om man beställde Måndag runt 16:00. Isåfall vad är det för skal man får?

Står i Tres app om din beställning innehåller ett skal. Beror på om du köpte med abonnemang. Verkar vara ett ok skal när jag googlar på det.

• Entusiast
  • September 23, 2025

Min order packas nu 

• Entusiast
  • September 23, 2025

Min order packas nu 

Grattis. Beställde ca kl 18 första dagen så är väl lite längre ner i kön. Tror även den gröna har beställts mer 😅

• Entusiast
  • September 23, 2025

@K_Marx ja kan vara så jag beställde 16:18 samma dag som förbokningen starta 

• Rookie
  • September 23, 2025

Är det mycket kö för 17PM? Jag beställde vid 16 tiden samma dag som mobilerna släpptes o det står fortfarande beställning mottagen 

• Rookie
  • September 24, 2025

Jag förbeställde min iPhone 17 Svart 256GB i lördags den 13:e- alltså dagen efter förbeställningar hade börjat. Tycker ni att jag kommer få mobilen under september eller kommer det ta längre tid?

• Entusiast
  • September 24, 2025

Jag förbeställde min iPhone 17 Svart 256GB i lördags den 13:e- alltså dagen efter förbeställningar hade börjat. Tycker ni att jag kommer få mobilen under september eller kommer det ta längre tid?

Tror den svarta inte var lika populär första dagarna och Simmespelar har fått sin skickad till sig nyligen så du borde säkert få din inom en vecka, gissar jag. Värre för oss som beställde den gröna och den lila, tror jag 😅 sen när det började bli lång leveranstid på de färgerna började folk beställa den svarta och den blå. 

• Entusiast
  • September 24, 2025

Är det mycket kö för 17PM? Jag beställde vid 16 tiden samma dag som mobilerna släpptes o det står fortfarande beställning mottagen 

Tror inte kön i början var lika lång för PRO. Gissar att du får din inom några dagar. Detta förutsätter att Tre förhåller sig till en kölista efter datum och tid man beställde såklart. Verkar oklart om de gör det. 

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 24, 2025

@Gladiatorn Ja, du får ett skal medskickat i samma låda som mobiltelefonen. Detta gäller om du tecknat nytt abonnemang, eller förlängt befintligt i samband med din beställning, alltså inte endast beställt hårdvaran! Skalet är genomskinligt, från A Good Company 🙂

• Entusiast
  • September 24, 2025

@Gladiatorn Ja, du får ett skal medskickat i samma låda som mobiltelefonen. Skalet är genomskinligt, från A Good Company 🙂

Inte säkert det är i samma låda dock? Står att mitt skal beräknas komma vecka 41 men på mobilen står det att de väntar på leveranstid från leverantören fortfarande.

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 24, 2025

@K_Marx Utifrån den information jag kikar på ska skalet packas i samma låda som telefonen. Sedan kan jag inte garantera att det sker i alla möjliga fall 🙂

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 24, 2025

@Trefyra ​@Dsvdv Leveranstiderna varierar mycket beroende på vilken färg och modell man beställt. iPhone 17 Svart 256GB finns inte i lager just nu, detsamma gäller samtliga färger och minnesstorlekar av Pro Max-modellen. Jag har ingen information när de är tillbaka i lager. För information om specifika beställningar rekommenderar jag att hålla utkik på Mitt3. Vi uppdaterar där så fort vi vet mer om just din beställning 🙂