Skip to main content
Klistrad tråd

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 58281 visningar

Visa första inlägg

398 svar

• Rookie
  • September 24, 2025

Jag förbeställde min iPhone 17 Svart 256GB i lördags den 13:e- alltså dagen efter förbeställningar hade börjat. Tycker ni att jag kommer få mobilen under september eller kommer det ta längre tid?

@Trefyra Leveranstiderna varierar mycket beroende på vilken färg och modell man beställt. iPhone 17 Svart 256GB finns inte i lager just nu, och jag har ingen information när de är tillbaka i lager. För information om specifika beställningar rekommenderar jag att hålla utkik på Mitt3. Vi uppdaterar där så fort vi vet mer om just din beställning 🙂

Har du någon info om 17PM Silver 256GB?

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 24, 2025

@Dsvdv Såg precis att jag missade att besvara ditt inlägg. Tyvärr inte, detsamma gäller där, lagret slut och ingen information om när det fylls på!

• Entusiast
  • September 24, 2025

@Dsvdv Såg precis att jag missade att besvara ditt inlägg. Tyvärr inte, detsamma gäller där, lagret slut och ingen information om när det fylls på!

Missade att du jobbar på Tre. Vad är status för iPhone 17 256 GB Grön? Beställde första dagen så borde rimligtvis vara med i första utskicket eller har ni fått in så få av den gröna vid första leveransen förra veckan??

• Nykomling
  • September 24, 2025

I ordered 17 256G lavander on 12th 18:00 and got “ordern packas” on 23th 20:00, it said will arrive 2-3 workingdays, but postnord haven't receive it yet. does anyone how long will it take?

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 24, 2025

@K_Marx Tyvärr samma status även för denna - ingen information om när den är tillbaka i lager. Det du nämner kan absolut vara potentiella anledningar till att du inte fått mobiltelefonen levererad än. Läget kan dock ändras ganska snabbt, även om jag inte sitter på information om exakt när, så får vi in kontinuerliga leveranser av telefoner som vi direkt skickar ut. Just därför rekommenderar jag att hålla utkik på Mitt3! 🙂

• Entusiast
  • September 24, 2025

@K_Marx Tyvärr samma status även för denna - ingen information om när den är tillbaka i lager. Det du nämner kan absolut vara potentiella anledningar till att du inte fått mobiltelefonen levererad än. Läget kan dock ändras ganska snabbt, även om jag inte sitter på information om exakt när, så får vi in kontinuerliga leveranser av telefoner som vi direkt skickar ut. Just därför rekommenderar jag att hålla utkik på Mitt3! 🙂

Okej, tack för info. Jag håller koll i appen. Sjukligt ofta varje dag. Ville bara se status så jag inte kollar i onödan om vi som beställde första dagen kanske får telefonerna i oktober/november för att ni får vänta länge på leveranser från Apple 😅 

• Nykomling
  • September 24, 2025

Hej! Hur ser det ut för orange iPhone 17 pro? Beställde 13 september och nu börjar man undra hur lång tid det kommer ta?

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • September 24, 2025

Jag har bokat (16e sept) en blå pro 512a. Trodde att 256gb var det mest populära och att jag skulle kunna få hyfsat snabbt. Nu är det bara att luta sig tillbaka och hoppas att det dyker upp lite lurar.

• Rookie
  • September 24, 2025

Var är min telefon? Iphone 17 pro max Orange.

Förbokade den 12e strax efter kl 14.00 från Power med abonnemang.

Vart är telefonen inte ett ljud från tre.

Jag har blivit blåst hur länge ska jag vänta innan jag blåser av alltihop.

Forumet växer för varje minut som går.

Ger jag bort pengarna till ett skojjföretag?.

Nu kommer andra helgen med totalt ingenting.

• Entusiast
  • September 24, 2025

Om man beställer en iPhone 17 pro max nu, när kommer den tro? 

• Nykomling
  • September 24, 2025

Om ni har inte någon iPhone 17-modell i lager och inte vet när de kommer, varför tar ni emot beställningar? Stäng butiken och gå hem.

• Nykomling
  • September 24, 2025

Jag beställde min mobil måndag 15/9 i samband med att jag behövde förnya mitt abonnemang. Personen jag pratade med sa att leveransen skulle ta 2 men max 3 veckor och de sa jag va okej men att jag behövde min nya telefon i oktober iallafall då min nuvarande börjar lägga av, därav jag uppgradera hos er nu. 

Men känns ju inte så lovande när det snart gått 11 dagar och ni har dom inte ens i lager och vet inte när de kommer in igen? Samt att i appen står det bara att leveranstid inväntas? Varför ger man då ut en leveranstid på 2-3 veckor? Känns lite fel när man uppgraderar abonnemanget och mobilen hos er för att man är i behov av ny mobil om man får felaktig info om leverans. 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • September 24, 2025

@L4ckybast3rd Kika med Power och se vad de säger om din beställning, om de kan få fram någon ytterligare information. Gissningsvis har de inte speciellt mycket mer info än Tre.

@Anonym Den beräknade leveranstiden är baserad på beräknat antal enheter som Tre får in. Det är ungefär 1,5 vecka kvar tills tre veckor har gått för dig, håll ut så finns det chans att telefonen kommer innan dess! Tre får leveranser löpande av olika modeller och så fort de har fått den modell du beställde i lager och det är din plats i kön kommer den att skickas till dig. 

• Rookie
  • September 25, 2025

När man söker på iphone 17 leveranser så dyker bland annat uk News upp där det står försenade leveranser av iphone 17 tex max pro modellen kan komma 14-25 Oktober. Här behövs mer information från tre vill man sitta och vänta eller inte för eventuella avbokningar.

• Entusiast
  • September 25, 2025

Stämmer verkligen den här informationen jag hittade i en artikel på nätet? Är leveranserna av den gröna iPhone 17 beräknade till oktober/november? Lite transparens, tack. Tre och alla andra aktörer vet när ni kommer få in telefoner av en viss färg från Apple, så meddela gärna era kunder om en viss färg dröjer 1-2 månader. Är ju absurt. 

• Nykomling
  • September 25, 2025

Hej,

Jag har beställt en iPhone 17 Pro Max 1 TB i färgen silver den 12/09/2025.

Jag skulle gärna vilja veta när jag kan förvänta mig leverans av min beställning.

Tack på förhand för hjälpen!

Med vänliga hälsningar

• Nykomling
  • September 25, 2025

Min order packas nu 🎉🥳🍾 

Gjorde beställningen 13e september.

orange 17 pro

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 25, 2025

Hej allesammans!

Vi förstår frustrationen kring leveranstiderna och längtan efter den nya mobilen. Tyvärr får vi ingen förhandsinformation från Apple om leveranser, antal enheter eller modeller, så vi kan inte ge exakta besked.

Beställningarna skickas i turordning så snart telefonerna når vårt lager, och vi uppdaterar er via Mitt3 när vi vet mer. Observera att det finns flera köer – en för varje modell, färg och minnesstorlek – vilket gör att köplatsen inte alltid speglar den faktiska leveranstiden.

Jag förstår att det här inte säger mycket mer än vad som redan pratats om i den här tråden, och ifall jag hade mer information att ge så skulle jag såklart dela den med er. Som sagt förstår jag frustrationen, men försök ha lite is i magen –  mobiltelefonerna skickas så snart det går!

• Aspirant
  • September 25, 2025

Om man beställer och leverans inte ens kommer på 3-4 veckor då debiteras man väl inte förens man får den? 
tänker ba på räkningen om jag kommer betala för något jag inte fått? 

står dock obekräftad leverans & ingen verkar kunna svara på ca tid ens?

orange iPhone 17 PRO max

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 26, 2025

Hej ​@Jennifergon!

Nej, du debiteras inte för telefonen förrän den skickas ut - bra fråga!

Gällande leveranstiden: 

Hej allesammans!

Vi förstår frustrationen kring leveranstiderna och längtan efter den nya mobilen. Tyvärr får vi ingen förhandsinformation från Apple om leveranser, antal enheter eller modeller, så vi kan inte ge exakta besked.

Beställningarna skickas i turordning så snart telefonerna når vårt lager, och vi uppdaterar er via Mitt3 när vi vet mer. Observera att det finns flera köer – en för varje modell, färg och minnesstorlek – vilket gör att köplatsen inte alltid speglar den faktiska leveranstiden.

Jag förstår att det här inte säger mycket mer än vad som redan pratats om i den här tråden, och ifall jag hade mer information att ge så skulle jag såklart dela den med er. Som sagt förstår jag frustrationen, men försök ha lite is i magen –  mobiltelefonerna skickas så snart det går!

• Rookie
  • September 26, 2025

Hoppas bara att vi som har förbeställt på första eller andra dagen får våra iPhone 17 mellan 1:a och 6:e Oktober. Har sett att beräknad leveranstid för Elgiganten och Power är 6:e Oktober om man beställer idag. Annars är det absolut ingen poäng att uppgradera eller förlänga kontraktet hos tre med förbeställningen av den nya iPhone. 

• Entusiast
  • September 29, 2025

Nån som har fått sin 17 pro max 256gb silver skickad idag eller ändrad status på beställningen?

Jag väntar veckan ut och kommer det ingen mobil så blir det en avbokning för min del.

• Rookie
  • September 29, 2025

Jag fick min idag, men jag fick förpackningen till skalet utan skalet???!!! Hur tänkte man här då?

• Entusiast
  • September 29, 2025

Ajdå fan va knepigt...det fixar dom nog om du snackar med dom.

• Entusiast
  • September 29, 2025

Nån som har fått sin 17 pro max 256gb silver skickad idag eller ändrad status på beställningen?

Jag väntar veckan ut och kommer det ingen mobil så blir det en avbokning för min del.

iPhone 17 256GB Green

Orderstatus: Beställning mottagen

Kan spåras här när paketet skickas

här händer inte mycket =)

avbokar man så lär man inte hitta telefonen hos nån annan heller idag :/