Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Entusiast
September 18, 2025

Hej. Är det bekräftat att telefonerna skickas från er imorgon? Frågan gäller iPhone 17, 256 GB, grön. Eller vet ni nu om det dröjer innan dessa kommer in till er? Vad är estimerad leveranstid för de som förbokade första dagen?

Entusiast
September 18, 2025

@K_Marx lös längre upp dom kan ej garantera något allt beror på hur många som är före i kön och när man beställde bästa är att hålla koll I mitt tre. Ingen ny info för mig än. De som står på tres sida är 3-4 veckor. De man vet är om jag fattar de rätt att butikerna får ej ha mobiler innan dom som förbeställt har fått sina 

Entusiast
September 18, 2025

@K_Marx lös längre upp dom kan ej garantera något allt beror på hur många som är före i kön och när man beställde bästa är att hålla koll I mitt tre. Ingen ny info för mig än. De som står på tres sida är 3-4 veckor. De man vet är om jag fattar de rätt att butikerna får ej ha mobiler innan dom som förbeställt har fått sina 

Men det konstiga är:

1. Det står att leverans sker från 19/9 på hemsidan. Står inte att de börjar skicka först efter detta datum
  2. Vissa har fått info idag att deras telefon är på väg till dem, dvs före den 19/9, konstigt nog. 

3. den info som står under varje telefon kring leveranstid nu är inte relevant för de som förbokade första dagen, utan är för de som beställer idag ju. Inte kommer det ta 3-4 veckor för Tre att få in första leveransen från Apple för oss som förbokade dag 1? Vore ju extremt dåligt om de inte vet när de kommer få in första lasset med telefoner.
Entusiast
September 18, 2025

Håller med men de är vad de är sakt ingen vet när telefonerna sckikas ocj hur många dom har. De är bara dom som jobbar på lagret som kan veta detta 

Entusiast
September 18, 2025

Nu står de obekräftad leverans tid på nästan alla färger av iphone 17 256 gb

@JeppePeppe då kan man ej veta när man får sin telefon eller vi som förbeställt ska ej lita på de som står på sidan?

Entusiast
September 18, 2025

Någon av er som Jobbar på 3. Kommer grejer imorgon för att sckika min gamla mobil läste man hade 14 dagar på sig. Men är de från att man fått sin nya mobil eller hur funkar de? För som sakt väntar fortfarande på min nya mobil och vet som sakt inte när den kommer. Såg nu de står att ni ej har leverans tid på tres sida längre 

Superhjälte
September 19, 2025

@Simmespelar ​@K_Marx Om ni går in på Tres hemsida och kollar leveranstiden genom att att gå in på produktsidan så är det den beräknade leveranstiden som gäller om ni beställer idag. Har ni redan beställt en telefon får ni hålla koll inne på Mitt3 för att se den mest uppdaterade informationen som gäller för just er beställning. 

Telefonerna skickas ut i turordning och leverans till kund sker från och med idag den 19 september 2025. För att leverans till kund ska kunna ske idag började telefonerna att skickas ut från lagret redan under gårdagen. Har ni en tillräckligt bra köplats för att få ta del av den första försändelsen som Tre har fått från Apple kommer ni att ha telefonen under de kommande dagarna. 

Det är högt tryck på alla modeller, med hur många som har beställt varierar mellan storlek, färg osv. Telefonerna skickas ut i turordning och så fort det är er plats i kön kommer ni att få information inne på Mitt3 och kommer kunna spåra beställningen via PostNord-appen. 

Tidigare har det varit så att det har gått att förlänga inbytestiden om ni valt att skicka in er tidigare telefon om det är så att leveransen av den nya dröjer, är det fortfarande så ​@JeppePeppe?

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
Entusiast
September 19, 2025

@Pettersson okej jag beställde ca 16:18 i fredags en svart iphone 17 256 gb men ej hört något om den modellen att dom äns börjat sckikas ut men hoppas min kommer i nästa vecka då 

JeppePeppe
Community Manager
JeppePeppeCommunity ManagerTrådskapare
Community Manager
September 19, 2025

Tidigare har det varit så att det har gått att förlänga inbytestiden om ni valt att skicka in er tidigare telefon om det är så att leveransen av den nya dröjer, är det fortfarande så ​@JeppePeppe?

@Pettersson ​@Simmespelar Det stämmer! Inbytestiden på 3Återvinn är förlängd när man gör sin värdering online - den gör ni här.

Just nu under iPhone 17-lanseringen kan du lämna in din gamla mobil upp till 14 dagar efter att du tagit emot din nya mobil 😊

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Entusiast
September 19, 2025

@JeppePeppe tack för svar. Än på jobbet sa när han tidigare förbokat mobiler iphone. Vet ej om de var via er eller vad men han. Hade behövt vänta till november på sin. Hoppas verkligen inte jag behöver vänta så länge