Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Nykomling
September 19, 2025

Ni säger gång på gång att det är ens köplats som avgör när man får sin telefon levererad, kan jag då föreslå att ni talar om för alla vilken köplats man har, samt var ni är i kön med utskick så att man kan få inblick i processen? Att säga man ska hålla koll på sin status på Mitt3 är totalt intetsägande då det bara står att leverantören ska ange status

Entusiast
September 19, 2025

Tror ingen har koll på köplatser mer än dom på lagret och apple sckikar ut i omgångar till tre skulle jag tro så de ändå att göra är att vänta

JeppePeppe
Community Manager
JeppePeppeCommunity ManagerTrådskapare
Community Manager
September 19, 2025

kan jag då föreslå att ni talar om för alla vilken köplats man har, samt var ni är i kön med utskick så att man kan få inblick i processen?

Hejsan ​@JKBoss! 👋

Kruxet är att det inte finns enbart en kö – utan många. Varje modell, färg och minnesstorlek har sin egen kö. Det innebär att:

• Du kan ha plats 47 för en viss modell, medan din kompis som beställde senare än dig får plats 10 – då hen valt en mindre populär modell. Köplatsen säger alltså inget om vem som får sin telefon först.
  • Om du beställt flera olika varianter till familjen, står du i flera olika köer samtidigt. Att ha plats 50, 300 och 11 betyder inte att du får dem i den ordningen.
  • Alla modeller och färger kommer nödvändigtvis inte i samma leverans. Vi kanske bara får in en viss variant, vilket gör att bara en av dina köer rör sig framåt.
  • Att ha plats 3000 kan låta mycket exempelvis – men om vi får in 4000 enheter av just den modellen, så är du ändå med i första omgången.

Kort sagt: Köplatsen är inte ett exakt mått på leveranstid – den riskerar snarare att förvirra eller ge dig fel förväntningar eftersom att varken du som kund, eller vi på Tre vet när nästa leverans från Apple kommer.

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Entusiast
September 19, 2025

@JeppePeppe tack för du förtydligar men rörigt allt ska vara kommer min mobil ej snart vet jag inte vad jag gör konstigt att elgiganten tex kan ha jätte många samma färg och storlek för leverans om 6 dagar 

Entusiast
September 20, 2025

Hej!

Någon som vet skulle tas kredit upplysning när man beställde iphone 17 men ej fått kopia på den men kanske ej tas förän man börjar betala för telefon eller hur funkar de?

Entusiast
September 21, 2025

Allt var som de skulle med min beställning i lördags efter förbokning börja stod den färgen jag beställt på en leveranstid 3-4 veckor nu står de ingen leverans tid alls på hemsidan hoppas verkligen min kommer snart och att man slipper vänta till november 

Nykomling
September 21, 2025

De 14 dagar ångerrätt man har för detta köp, börjar dom räknas från dagen man la in beställningen eller från den dagen man får sin telefon?

Entusiast
September 21, 2025

De 14 dagar ångerrätt man har för detta köp, börjar dom räknas från dagen man la in beställningen eller från den dagen man får sin telefon?

När du fått din vara. 

Entusiast
September 22, 2025

Tycker allt är konstigt med allt först stod de leverans om en vecka när jag beställde sen efter på helgen 3-4 veckor på just den mobil jag beställde men antar de var för dom som beställde då hoppas verkligen telefon kommer snart. Behöver ny mobil så 

Entusiast
September 22, 2025

Tycker allt är konstigt med allt först stod de leverans om en vecka när jag beställde sen efter på helgen 3-4 veckor på just den mobil jag beställde men antar de var för dom som beställde då hoppas verkligen telefon kommer snart. Behöver ny mobil så 

Men som det har förklarats är leveranstiden på hemsidan för de som beställer i ögonblicket den leveranstiden står där. Så stod det 1-2 veckor när du beställde så gäller den tiden för dig, men beställer någon senare när det står 3-5 dagar så gäller den leveranstiden etc. Beställer man idag är kanske leveranstiden okänd för att det ligger så många beställningar på kö och de vet inte när de får in nästa runda med telefoner. Ha lite mer is i magen, det har gått 3 dagar sedan de börjat leverera telefonerna (din leveranstid på 1-2 gäller från den 19/9, inte när du beställde) och så räknar jag helgens dagar med. Har du inte fått den om 7-10 dagar kan du ju höra av dig till dem igen.