Skip to main content
Klistrad tråd

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 58287 visningar

Visa första inlägg

398 svar

• Entusiast
  • September 29, 2025

Finns allt några butiker som har dom på lager tex power har den blåa 17 pro max.

Men ska ha is i magen veckan ut så får jag se hur det blir.

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 30, 2025

Jag fick min idag, men jag fick förpackningen till skalet utan skalet???!!! Hur tänkte man här då?

@Dsvdv Ajdå… om du inte redan gjort det - kontakta kundservice

• Entusiast
  • September 30, 2025

Nu finns iphone 17 pro max silver och orange 256gb på lager enligt eran hemsida så då borde ni väl skicka till oss som har förbeställt innan ni skickar till nya kunder??

Det finns även 17 pro i 2 färger på lager.

Detta är andra gången jag har sett detta och tycker det är märkligt om ni säljer dom till nya kunder innan ni har skickat ut till oss som har stått i kö i veckor.

@Limpen 

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 30, 2025

Hej ​@Polerarn! 👋🏻

Mobiltelefonerna skickas ut till de som står näst på tur i kön så länge lagret räcker! 🙂

• Entusiast
  • September 30, 2025

@Limpen okej men det är ju uppenbarligen folk som inte har fått sina än och då tycker jag det är märkligt att man som ny kund idag kan beställa den och få den inom 2-3 dagar.

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 30, 2025

@Polerarn De som beställer dessa telefoner idag får dem inte inom 2-3 dagar. Telefonerna som var i lager när du tog bilden är inte längre i lager, vilket innebär att de har packats och bör skickas vidare idag till de som står näst på tur. Håll utkik på Mitt3 det kommande dygnet, så ser du om din beställning uppdateras! 

OBS! Jag vill verkligen understryka att man inte bör kolla på Tre.se för att få en uppskattning om leveranstiden. Anledningen till detta är att den inte tar köplatserna i beaktande. Om vi, som i det här fallet, får in en leverans från Apple, uppdateras detta på Tre.se som att mobiltelefonerna är i lager och att de skickas inom 2–3 dagar, detta stämmer nödvändigtvis inte. I praktiken innebär det att leveransen i första hand går till de som redan har förbeställt och står i kön, innan nya beställningar kan skickas ut.

• Entusiast
  • September 30, 2025

@Limpen 

Tack för förklaringen 👍

• Entusiast
  • September 30, 2025

Vilka har fått hem 17 pro max? Jag beställde en orange 22 september och inte fått någon leveranstid än

• Entusiast
  • September 30, 2025

Vilka har fått hem 17 pro max? Jag beställde en orange 22 september och inte fått någon leveranstid än

Beställde 17 pro max den 17 september, har ännu inte fått någon uppdatering (står fortfarande Beställning mottagen) 

• Rookie
  • September 30, 2025

Jag beställde en orange 17 Pro 256GB under kampanjen den 23:e September. 
Det står beställning mottagen, vidare ”Leveranstiden planeras av tillverkaren”

Säljaren sa att telefonen fanns i lager. Vad har hänt??

• Aspirant
  • October 1, 2025

Beställde 17 pro max den 17 september, har ännu inte fått någon uppdatering (står fortfarande Beställning mottagen) 

Syrran beställde av annat företag och får leverans sv43-44 står de på hennes sida 

Jag beställde min 17 pro max orange 256 gb den 12e September kl 14.00 för att jag skulle vara i god tid att få leverans när "butikerna" börjar släppa sina den 19e. Det har inte hänt något ingen information vad som händer varför dröjer det har något hänt?.

På min order lista ser jag Det står beställning mottagen, vidare ”Leveranstiden planeras av tillverkaren”

Simkortet som är beställt tillsammans med telefonen ser jag beräknad leverans vecka 43.

Det hoppar hela tiden det skjuts fram.

Är det något stopp från Usa tro?? Tullar? Tillstånd? Ingen information.

Jag väntar tills fredag sen avbokar jag och kollar med butikerna.

• Entusiast
  • October 1, 2025

Håller med att det är väldigt tyst ifrån 3...dom har självklart mer information än va dom säger.

Har läst i många forum ink detta om kunder som är trötta på att vänta utan info från 3 och som avbokar sin beställning och köper någon annanstans. 

Jag ser inte själva väntetiden som värst utan det jobbigast är att vänta utan någon information.

Som jag skrivit tidigare här så väntar jag veckan ut sen blir det avbokning.

• Entusiast
  • October 1, 2025

Jag beställde min 17 pro max orange 256 gb den 12e September kl 14.00 för att jag skulle vara i god tid att få leverans när "butikerna" börjar släppa sina den 19e. Det har inte hänt något ingen information vad som händer varför dröjer det har något hänt?.

På min order lista ser jag Det står beställning mottagen, vidare ”Leveranstiden planeras av tillverkaren”

Simkortet som är beställt tillsammans med telefonen ser jag beräknad leverans vecka 43.

Det hoppar hela tiden det skjuts fram.

Är det något stopp från Usa tro?? Tullar? Tillstånd? Ingen information.

Jag väntar tills fredag sen avbokar jag och kollar med butikerna.

Oj, om du inte fått den än som beställde 12e september då lär jag få min lagom till jul kanske.. Beställde 22 september

• Entusiast
  • October 1, 2025

Hade varit bra om 3 meddelat vilka vecko beställningar är i gång just nu. Så vi har en idé på vad vi kan förvänta oss. Vet folk som beställt den 12e och fick telefonen några dagar efter. Jag beställde den 16e men inget har kommit fram så länge. Med tanken på att det är bara en mobiltelefon som vi redan har en i användning det är inge så viktig och man kan avbeställa och köpa till samma deal pris efter ny år. Kundtjänst är inte hjälpsam heller. 

• Entusiast
  • October 1, 2025

@Polerarn De som beställer dessa telefoner idag får dem inte inom 2-3 dagar. Telefonerna som var i lager när du tog bilden är inte längre i lager, vilket innebär att de har packats och bör skickas vidare idag till de som står näst på tur. Håll utkik på Mitt3 det kommande dygnet, så ser du om din beställning uppdateras! 

OBS! Jag vill verkligen understryka att man inte bör kolla på Tre.se för att få en uppskattning om leveranstiden. Anledningen till detta är att den inte tar köplatserna i beaktande. Om vi, som i det här fallet, får in en leverans från Apple, uppdateras detta på Tre.se som att mobiltelefonerna är i lager och att de skickas inom 2–3 dagar, detta stämmer nödvändigtvis inte. I praktiken innebär det att leveransen i första hand går till de som redan har förbeställt och står i kön, innan nya beställningar kan skickas ut.

Förlåt, men detta är ju absurt. Om en ny kund ser att det står leveranstid 2-3 dagar på en telefon på 3:s hemsida så är de av uppfattningen att om de beställer idag så kommer telefonen inom 2-3 dagar, inte att ni får in telefonen om 2-3 dagar för att den sedan går till folk som beställde för flera veckor sen. Är ju ganska fult gjort i så fall om det singe tydligt framgår på sidan. 

för övrigt har jag svårt att tro på att 3 inte vet hur pågående leverans för varje modell och färg ser ut från Apple. Det är väl inte så att de på 3 öppnar dörren och hittar en låda från Apple med random antal telefonmodeller i olika färger? Tre vet ju givetvis om att Apple skickat t ex 2000 gröna Apple 17 till Tre och att de är på väg till er. Det är sådan information era kunder som beställt telefoner vill veta. ”När får ni in fler gröna iPhone 17?” Är dessa skickade från Apple till er? Kommer Apple snart skicka dem? Kommer det dröja flera veckor innan Apple skickar dessa till er”.

Börjar bli frustrerande nu att få SMS från er att sitta lugnt i båten utan att få ett dyft till uppdatering kring vad som händer. Är ju bara ett försök att få kunder att inte avboka och köpa i fysiska butiker som har massvis med telefoner inne. För ni vet om att när kunder fått sin telefon så brukar de flesta inte nyttja sin 14 dagars ångerrätt. Men en avbokad telefon är en direkt förlust redan nu.

så snälla, sluta dra ut på det med ursäkter att Tre inte har koll på vad som är på väg in till företaget och börja med lite transparens för en gångs skull. Om inte det är så att Tre är rädda för att sanningen kommer få kunder att avboka sina telefoner, men då är det Tres egna fel att inte fler telefoner köptes in i början för att se till att beställningar kunde skickas ut vid lanseringen den 19/9. 

• Rookie
  • October 1, 2025

@K_Marx håller med dig 100%! Jag beställde min mobil 13:e och fick inte den på 19/09 och tänkte “okej men det kan vara för jag beställde den lite senare” och nu har det gått en och en halv vecka efter lanseringen och har fortfarande hört inget om min mobil. Folk som förbeställde hos Telenor fick deras på lanserings dagen. Det känns som problemet är bara jättedåligt planering från Tre.

• Entusiast
  • October 1, 2025

@K_Marx håller med dig 100%! Jag beställde min mobil 13:e och fick inte den på 19/09 och tänkte “okej men det kan vara för jag beställde den lite senare” och nu har det gått en och en halv vecka efter lanseringen och har fortfarande hört inget om min mobil. Folk som förbeställde hos Telenor fick deras på lanserings dagen. Det känns som problemet är bara jättedåligt planering från Tre.

Jag beställde vid kl 18 den 12/9 men har inte fått någon ny status i appen ännu. Givetvis beror det på att jag köpte en vanlig 17 i grön färg vilket verkar vara den modell som flest har beställt. En kollega beställde en vit Air den 14/9 och fick den runt den 19/9, så där gick det fort. Tre har ju gjort tabben (som många operatörer gör år efter år) att de inte räknat med hur många som skulle beställa just en vanlig 17 och kanske just den gröna, så då har de inte köpt in tillräckligt med telefoner. Urbota dumt. T.o.m jag var alltså för sent ute för att få med första leveransen av just den telefonen och färgen och då beställde jag samma dag. Så antingen har de köpt in för få av den typen eller så har andra som beställt efter mig fått telefonen istället. 

det mest ärliga vore att berätta för kunderna hur många av varje modell som är på ingång till dem. ”Obekräftat datum från leverantören”…vad är det för bs? Vad betyder det? Att det kan dröja ytterligare flera veckor innan Tre ens får in från Apple? Riktigt uselt hanterat i så fall. 

• Nykomling
  • October 1, 2025

Ni som beställt privat kan ju i alla fall ångra er. Via bolag är man körd. Tre vet inte ens när dom får leverans från Apple. Frågan är om det är oskäligt lång leveranstid. 

• Entusiast
  • October 1, 2025

Ni som beställt privat kan ju i alla fall ångra er. Via bolag är man körd. Tre vet inte ens när dom får leverans från Apple. Frågan är om det är oskäligt lång leveranstid. 

Sant. Ganska fult att de också lockar med hyfsade erbjudande och sedan tar bort erbjudandet efter 2 veckor när folk står i flera veckor och får vänta på sina telefoner och inte vill avboka för ingen längre erbjuder telefonerna med bra erbjudande. Men jag väntar en vecka till sen lär jag avboka min om den inte kommer under nästa vecka. 

• Rookie
  • October 1, 2025

Jag beställde vid kl 18 den 12/9 men har inte fått någon ny status i appen ännu. Givetvis beror det på att jag köpte en vanlig 17 i grön färg vilket verkar vara den modell som flest har beställt. En kollega beställde en vit Air den 14/9 och fick den runt den 19/9, så där gick det fort. Tre har ju gjort tabben (som många operatörer gör år efter år) att de inte räknat med hur många som skulle beställa just en vanlig 17 och kanske just den gröna, så då har de inte köpt in tillräckligt med telefoner. Urbota dumt. T.o.m jag var alltså för sent ute för att få med första leveransen av just den telefonen och färgen och då beställde jag samma dag. Så antingen har de köpt in för få av den typen eller så har andra som beställt efter mig fått telefonen istället. 

det mest ärliga vore att berätta för kunderna hur många av varje modell som är på ingång till dem. ”Obekräftat datum från leverantören”…vad är det för bs? Vad betyder det? Att det kan dröja ytterligare flera veckor innan Tre ens får in från Apple? Riktigt uselt hanterat i så fall. 

Spot on. Otroligt låg nivå på Tre’s kommunikation med kunderna. Givetvis vet de när de får leverans, men det är antagligen så pass uselt att det inte är något de vill presentera till kund.

Jag närmar mig också gränsen då jag avbokar. På ren princip. 

• Rookie
  • October 1, 2025

Ja när jag ringde Tre 23 September och beställde 17 Pro Orange 256GB, frågade jag om den fans i lager, säljaren svarade då att det finns gott om alla färgerna i lager nu.

Ska man tolka det som en lögn eller att de i lager går till telefonkön som jag inte blev informerad om?

• Entusiast
  • October 2, 2025

Någon mer som har"beräknad leverans v44" på det skalet man fick med gratis?

Hoppas verkligen inte det speglar leveranstiden på mobilen😵‍💫

Tycker 3 kan ge oss lite info nu så man har någon hum om hur man ligger till. 

• Entusiast
  • October 2, 2025

Ja när jag ringde Tre 23 September och beställde 17 Pro Orange 256GB, frågade jag om den fans i lager, säljaren svarade då att det finns gott om alla färgerna i lager nu.

Ska man tolka det som en lögn eller att de i lager går till telefonkön som jag inte blev informerad om?

Tveksam att Tre har eget lager nånstans. Säkert allt beställs från Apple på sätt vi gör själva och dom bara väntar tills när det kommer fram utan att ha information. Tre tjänar inte pengar på telefonen utan från abonnemanget. 

• Nykomling
  • October 2, 2025

Någon mer som har"beräknad leverans v44" på det skalet man fick med gratis?

Hoppas verkligen inte det speglar leveranstiden på mobilen😵‍💫

Tycker 3 kan ge oss lite info nu så man har någon hum om hur man ligger till. 

Haha. V.44 då har man riktigt tur. V.46 förmodligen.