Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Entusiast
September 22, 2025

@K_Marx ja men antagligen vet dom ej. Men väntar väl ett tag till men borde ju få mer info snart då de stod en vecka när jag beställde men väntar väl till nästa vecka och ser då. Annars får man kanske höra igen med dom men. Oftast säger dom bara att dom ej vet när mobilen kommer 

JeppePeppe
Community Manager
JeppePeppeCommunity ManagerTrådskapare
Community Manager
September 22, 2025

@Simmespelar, Precis som ​@K_Marx skriver så är det bästa att ha is i magen. Kundservice har ingen mer information än den du ser på Mitt3 som sagt, så det hjälper inte att höra av sig dit.

Håller tummarna för att ni får dem snart 😊

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Entusiast
September 22, 2025

@JeppePeppe okej men stod ca en vecka men vet ej om de är försenade. Men bara vänta och se 

Entusiast
September 22, 2025

@JeppePeppe okej men stod ca en vecka men vet ej om de är försenade. Men bara vänta och se 

Men som jag skrev tidigare - stod det 1 vecka så är det 7 arbetsdagar från den 19/9 när de började skicka ut dem, inte från datumet du lade beställningen. Så du borde få din runt 26-28 september om allt går som planerat. Får du inte den till den 30/9 så hade jag hört av mig till dem och frågat hur det går och se om de kan ge någon info. Är i samma sits, jag med. 

Entusiast
September 22, 2025

28 tror jag ej då de är på helgen eller de sckikas på helgen med?

Nykomling
September 22, 2025

Fast det där med turordning stämmer ju inte. Beställde iPhone 17PM 256gb kl 12 den 12/9. Har sett flera som skriver att de har fått spårningslänk med exakt samma modell och färg trots att de beställdes betydligt senare

Entusiast
September 22, 2025

Fast det där med turordning stämmer ju inte. Beställde iPhone 17PM 256gb kl 12 den 12/9. Har sett flera som skriver att de har fått spårningslänk med exakt samma modell och färg trots att de beställdes betydligt senare

Okej, ja, det låter märkligt om det är exakt samma typ av telefon.

Entusiast
September 22, 2025

Ja låter verkligen märkligt om de är samma färg och model att de skulle vara så. Dom sckikar ut i från en kö lista så låter verkligen märkligt 

Entusiast
September 22, 2025

@Bstuff klockan 12.00 låter märkligt med vad jag vet starta bokningarna klockan 14.00 den 12/9 hos tre.se

Nykomling
September 22, 2025

Klockan 16 skulle det stå