Skip to main content
Klistrad tråd

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 58287 visningar

Visa första inlägg

398 svar

• Entusiast
  • October 2, 2025

Någon mer som har"beräknad leverans v44" på det skalet man fick med gratis?

Hoppas verkligen inte det speglar leveranstiden på mobilen😵‍💫

Tycker 3 kan ge oss lite info nu så man har någon hum om hur man ligger till. 

Står vecka 41 på skalet för mig men inget på mobilen. Stått så länge nu. 

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • October 2, 2025

Telefonerna som kommer in till Tre måste såklart levereras in i lagersaldot och sen börja plockas till de som har beställningar. Kan absolut gör att det ser ut som att telefonen finns i lager en kort period. Det är så nästan alla lager / e-commerce sidor funkar.

Håller dock med många andra om att informationen har varit bristfällig. För egen del har jag en 15 Pro som jag är jättenöjd med, har beställt en 17 pro mest för kamerans skull. Fick ett bra pris av tre och eftersom priset var betydligt lägre hos Tre än Apple Store valde jag att köpa hos 3. Mina 3 Pro airpods hämtade jag dock upp på lanseringsdagen hos Apple Store. 

Men det vore på sin plats att goodwill kompensera något för den långa leveranstiden. 

• Nykomling
  • October 2, 2025

Står vecka 43 på skalet för mig. Enda jag hört från tre förutom denna tråd är ett SMS som antagligen var ett massutskick att sitta lugnt i båten. 

• Rookie
  • October 2, 2025

Telefonerna som kommer in till Tre måste såklart levereras in i lagersaldot och sen börja plockas till de som har beställningar. Kan absolut gör att det ser ut som att telefonen finns i lager en kort period. Det är så nästan alla lager / e-commerce sidor funkar.

Håller dock med många andra om att informationen har varit bristfällig. För egen del har jag en 15 Pro som jag är jättenöjd med, har beställt en 17 pro mest för kamerans skull. Fick ett bra pris av tre och eftersom priset var betydligt lägre hos Tre än Apple Store valde jag att köpa hos 3. Mina 3 Pro airpods hämtade jag dock upp på lanseringsdagen hos Apple Store. 

Men det vore på sin plats att goodwill kompensera något för den långa leveranstiden. 

Tveksamt att det är så det fungerar. 

1 förbeställning = 1 allokering i lagersaldot. 

Tre vet precis hur många telefoner de får i varje leverans. När de har bekräftelse på att X antal telefoner skickas ut till dem, så kommer X antal att subtraheras från allokerade antalen. Så att påstå deras system inte allokerar till kunden är för mig väldigt osannolikt. Självklart vet de hur många telefoner som behövs, och det vet dem för att det loggas i deras system. 

Tre kan mycket bättre än såhär, men tar för givet att kunderna är korkade och väljer att ge oss denna usla service för att vi inte skulle förstå bättre. 

• Entusiast
  • October 2, 2025

Har förstått att det inte spelar någon som helst roll vad vi kunder säger i detta forum.

Dom har några anställda som har i uppgift att skriva här för att lugna ner kunderna men just nu märker man att dom inte har något vettigt att framföra då det är helt tyst.

Jag själv har haft comviq samt telia vid alla stora iphone släpp och 3 har utan tvekan varit den operatör som har varit sämst med information. 

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • October 3, 2025

Min iPhone 17 Pro 512GB Blue, står just nu som “packas”. Med lite tur har jag den i nästa vecka. Kanske fler är på ingång.

• Entusiast
  • October 3, 2025

Min iPhone 17 Pro 512GB Blue, står just nu som “packas”. Med lite tur har jag den i nästa vecka. Kanske fler är på ingång.

Kul! :) men jag tror att för oss som väntar på vanliga 17 så ser det mörkare ut haha

• Entusiast
  • October 3, 2025

När beställde du?

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • October 3, 2025

Många av de frågor som dyker upp här har vi försökt besvara till den mån de går, och detta finns att läsa mer om i själva huvudinlägget och de kommentarer vi skrivit. 

Med det sagt, så är de brister ni nämner - köplats, leveransinformation på produktsidan, storlek på leveranser från apple till oss (och såklart vilka modeller de innehåller) - tydliga exempel på sådant vi behöver bli bättre på. Vi uppskattar verkligen att ni delar med er av era åsikter, eftersom det ger oss en mycket tydligare bild för vad som behöver förbättras, och gör det möjligt för oss att driva igenom dessa förbättringar. Jag har full förståelse att leder till missnöje, och bidrar inte direkt till klarhet, samt att det leder till frågetecken om varför dessa uppenbara förbättringar inte redan etablerats. 

@K_Marx, du påpekade att det skapar förvirring om det står 2-3 dagar, jag håller med. Det är inte optimalt. Problemet är att hemsidan är sammanlänkad med lagerstatusen. Så fort vi får in enheter i lager, uppdateras detta på hemsidan. Vi har tagit detta vidare just på grund av det du skriver om. Skulle det bli så att någon köper en telefon med förväntningarna att få den inom 2-3 dagar, går detta självklart att ångra.

• Rookie
  • October 3, 2025

Många av de frågor som dyker upp här har vi försökt besvara till den mån de går, och detta finns att läsa mer om i själva huvudinlägget och de kommentarer vi skrivit. 

Med det sagt, så är de brister ni nämner - köplats, leveransinformation på produktsidan, storlek på leveranser från apple till oss (och såklart vilka modeller de innehåller) - tydliga exempel på sådant vi behöver bli bättre på. Vi uppskattar verkligen att ni delar med er av era åsikter, eftersom det ger oss en mycket tydligare bild för vad som behöver förbättras, och gör det möjligt för oss att driva igenom dessa förbättringar. Jag har full förståelse att leder till missnöje, och bidrar inte direkt till klarhet, samt att det leder till frågetecken om varför dessa uppenbara förbättringar inte redan etablerats. 

@K_Marx, du påpekade att det skapar förvirring om det står 2-3 dagar, jag håller med. Det är inte optimalt. Problemet är att hemsidan är sammanlänkad med lagerstatusen. Så fort vi får in enheter i lager, uppdateras detta på hemsidan. Vi har tagit detta vidare just på grund av det du skriver om. Skulle det bli så att någon köper en telefon med förväntningarna att få den inom 2-3 dagar, går detta självklart att ångra.

Vad fint att ni lyssnar och tar åt er av våra kommentarer. 

Vad innebär det dock? Kommer ni nu vara transparenta och säga vad vi har för leveranstid på våra telefoner?

• Entusiast
  • October 3, 2025

Hej ​@Limpen 

vill bara förtydliga att min frustration inte är gentemot dig. Du är representanter för Tre här if etta forum och därmed riktas frågorna mot Tre via dig. 

det är bra om våra relevanta frågor eskaleras och att ni blir mer transparenta kring leveranserna och status. Men det krävs handling från er sida och det hjälper inte oss just nu. Kan vi kunder förändra oss få mer konkreta svar på våra frågor kring våra beställningar? Finns det någon prognos på ett datum då Tre tar emot en hel del telefoner från Apple i närtid? Inte specifikt modeller, utan får in en stor last telefoner öht?

• Nykomling
  • October 3, 2025

Detta som ni säger med turordning stämmer verkligen det ?? Min kompis beställde 3 dagar efter mig, exakt samma modell där står det nu ’packas’ men hos mig är det ingen endring trots jag beställde den 12e 

• Entusiast
  • October 3, 2025

Detta som ni säger med turordning stämmer verkligen det ?? Min kompis beställde 3 dagar efter mig, exakt samma modell där står det nu ’packas’ men hos mig är det ingen endring trots jag beställde den 12e 

Av nyfikenhet: vilken modell och färg? 

Beställt den 12e September ingen telefon i sikte en till helg bortkastad yipi härlig känsla zero info från Tre. Iphone 17 Pro max orange 256 gb.

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • October 3, 2025

@K_Marx Jag förstår det, och tar absolut inte illa upp! Jag förstår också att informationen är otillräcklig.

Jag har kollat internt med de som ansvarar för leveransprocessen, och svaret jag fått är att vi inte kan ge en estimerad leveranstid. Det gäller både när vi får in fler telefoner från Apple och när vi beräknar att kunna skicka ut dessa. Anledningarna är flera. Bland annat handlar det om säkerhetsskäl, och om att det är missvisande att ge en prognos som inte behöver stämma och med stor sannolikhet kan ändras. Om vi inte skickar ut mer information till er gällande leveranserna, beror det i sin tur på att vi inte har tillräckligt med information om dem. Dock, med det sagt, fortsätter jag att kolla gällande detta så att vi ser till att ni får den informationen som vi kan ge er.

Vi tar vidare det som skrivs i den här tråden. Även om förändringarna kanske inte sker idag, eller ens under denna lansering, kan jag garantera att vi tar vidare er feedback för att försöka hitta lösningar - det ligger i allas intresse. Jag förstår att detta inte hjälper värst mycket i era frågor, men jag vill vara transparent med det jag kan

• Nykomling
  • October 4, 2025

Jag beställde min telefon den 14:e september och jag har inte fått någon annan information än att min beställning är mottagen. Jag har också sett att man fått någon form utav bekräftelse på skalet som man skulle få med men det har inte jag fått heller. 

Går man in på Telenors sida så har dom leveransdatum för varje specifik modell på sin hemsida redan innan man beställer.

Hur kommer det sig att vi som beställt från 3 inte ens kan få förväntat leveransdatum? Trots förköp/förbeställning? 

Sen att få sms med ingen nyttig information alls är ju helt värdelöst!
Jag har varit kund hos tre sen väldigt många år tillbaka, trots det så får detta mig verkligen att tvivla på kompetensen och seriositeten hos tre. 

Ta bättre hand om era kunder!

• Entusiast
  • October 4, 2025

Jag beställde min telefon den 14:e september och jag har inte fått någon annan information än att min beställning är mottagen. Jag har också sett att man fått någon form utav bekräftelse på skalet som man skulle få med men det har inte jag fått heller. 

Går man in på Telenors sida så har dom leveransdatum för varje specifik modell på sin hemsida redan innan man beställer.

Hur kommer det sig att vi som beställt från 3 inte ens kan få förväntat leveransdatum? Trots förköp/förbeställning? 

Sen att få sms med ingen nyttig information alls är ju helt värdelöst!
Jag har varit kund hos tre sen väldigt många år tillbaka, trots det så får detta mig verkligen att tvivla på kompetensen och seriositeten hos tre. 

Ta bättre hand om era kunder!

Du vet väl att nya kunder betjänas först och lojala kunder sist 😉 det funkar så överallt. 

• Rookie
  • October 4, 2025

Tänker att det här är ett nationellt fenomen, i mångt och mycket; och det är ni operatörer som är boven - tänker att ni borde skjuta fram säljdatum från releasedatum så att ni kan ha en adekvat lagerstatus - att sitta & vänta på förordrar och samtidigt sälja upfront i butik är nåt ni uppenbarligen inte klarar av!

Det skapar bara problem och frustration som ni sköter det nu..

ser fram emot mitt skal, som uppenbarligen ska komma vecka 43; ett skal som ni dessutom har lagt på en hundring i värde, jämfört med deras eget pris 😐

• Nykomling
  • October 4, 2025

Jag har inte fått någon bekräftelse på skalen till mina telefoner som andra här har fått. Jag hoppas att de kommer någongång förhoppningsvis när telefonerna kommer……….

• Entusiast
  • October 5, 2025

På mitt skal stod det tidigare beräknad leverans vecka 41 (veckan som kommer nu). Nu står det 42…seriöst.

• Rookie
  • October 6, 2025

Beställde den 12:e september! Vilken tur jag har att det visas fortfarande:

Produkter (totalt 1)

iPhone 17 Pro 512GB Silver

Orderstatus: Beställning mottagen
Leveranstid planeras av tillverkaren

Kan spåras här när paketet skickas

Orderdatum: 12 september 2025

• Aspirant
  • October 6, 2025

Sjukt att man inte får någon info om preliminär datum tre! 
Någon info sitter väl någon på?

• Rookie
  • October 6, 2025

Alltså. Beställde en iPhone 17 i färgen Sage 12 september kl typ 15:00 och har fortfarande ingen information om telefonen. 

När man pratar med kundtjänst säger dom bara samma trötta svar att leveransen styrs av hur mycket dom får från Apple osv samt att man kan ha råkat beställa en populär färg. Elgiganten får in samma färg 9 oktober enligt en säljare där. Men för Tre är det helt omöjligt att ens ge någon som helst uppskattning? Patetiskt. 

Ska säga att jag dessutom kommer från en konkurrerande operatör. Mitt första intryck av tre hade kunnat vara så jävla mycket bättre om det sköttes snyggt.

Funderar starkt på att använda min ångerrätt och köpa en på Elgiganten och gå tillbaka till min gamla operatör trots att det blir ett lite högre månadspris, dock värt med tanke på att deras kundservice är öppen och transparent.

Nu har jag nog fått ur mig allt, den som väntar på något gott…..

• Nykomling
  • October 6, 2025

Nästa vecka har det gått en månad sedan jag la min beställning – och jag har fortfarande inte fått någon som helst information om när min nya telefon ska levereras.

Hanteringen är helt ärligt under all kritik och känns både rörig och oprofessionell.

När jag pratade med kundservice den 19:e fick jag besked om att telefonen ”troligen” skulle skickas veckan därpå. Den veckan kom och gick – utan minsta uppdatering. När jag sedan hörde av mig igen fick jag bara en ursäkt och beskedet att min tidigare kontakt hade lämnat fel information.

Det här börjar bli löjligt. Jag ger det en vecka till, men om inget händer då kommer jag att avbryta beställningen och seriöst överväga att säga upp mitt abonnemang.

• Rookie
  • October 6, 2025

Någon som beställt Iphone 17 svart 256 GB, som fått telefonen levererad eller åtminstone fått den skickad? Isåfall när beställde ni?