Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Entusiast
September 24, 2025

Är det mycket kö för 17PM? Jag beställde vid 16 tiden samma dag som mobilerna släpptes o det står fortfarande beställning mottagen 

Tror inte kön i början var lika lång för PRO. Gissar att du får din inom några dagar. Detta förutsätter att Tre förhåller sig till en kölista efter datum och tid man beställde såklart. Verkar oklart om de gör det. 

Limpen
Community Manager
Moderator
September 24, 2025

Får man hem ett kostnadsfritt skal till iphone om man beställde Måndag runt 16:00. Isåfall vad är det för skal man får?

@Gladiatorn Ja, du får ett skal medskickat i samma låda som mobiltelefonen. Detta gäller om du tecknat nytt abonnemang, eller förlängt befintligt i samband med din beställning, alltså inte endast beställt hårdvaran! Skalet är genomskinligt, från A Good Company 🙂

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Entusiast
September 24, 2025

Får man hem ett kostnadsfritt skal till iphone om man beställde Måndag runt 16:00. Isåfall vad är det för skal man får?

@Gladiatorn Ja, du får ett skal medskickat i samma låda som mobiltelefonen. Skalet är genomskinligt, från A Good Company 🙂

Inte säkert det är i samma låda dock? Står att mitt skal beräknas komma vecka 41 men på mobilen står det att de väntar på leveranstid från leverantören fortfarande.

Limpen
Community Manager
Moderator
September 24, 2025

@K_Marx Utifrån den information jag kikar på ska skalet packas i samma låda som telefonen. Sedan kan jag inte garantera att det sker i alla möjliga fall 🙂

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Limpen
Community Manager
Moderator
September 24, 2025

@Trefyra ​@Dsvdv Leveranstiderna varierar mycket beroende på vilken färg och modell man beställt. iPhone 17 Svart 256GB finns inte i lager just nu, detsamma gäller samtliga färger och minnesstorlekar av Pro Max-modellen. Jag har ingen information när de är tillbaka i lager. För information om specifika beställningar rekommenderar jag att hålla utkik på Mitt3. Vi uppdaterar där så fort vi vet mer om just din beställning 🙂

Rookie
September 24, 2025

Jag förbeställde min iPhone 17 Svart 256GB i lördags den 13:e- alltså dagen efter förbeställningar hade börjat. Tycker ni att jag kommer få mobilen under september eller kommer det ta längre tid?

@Trefyra Leveranstiderna varierar mycket beroende på vilken färg och modell man beställt. iPhone 17 Svart 256GB finns inte i lager just nu, och jag har ingen information när de är tillbaka i lager. För information om specifika beställningar rekommenderar jag att hålla utkik på Mitt3. Vi uppdaterar där så fort vi vet mer om just din beställning 🙂

Har du någon info om 17PM Silver 256GB?

Limpen
Community Manager
Moderator
September 24, 2025

@Dsvdv Såg precis att jag missade att besvara ditt inlägg. Tyvärr inte, detsamma gäller där, lagret slut och ingen information om när det fylls på!

Entusiast
September 24, 2025

@Dsvdv Såg precis att jag missade att besvara ditt inlägg. Tyvärr inte, detsamma gäller där, lagret slut och ingen information om när det fylls på!

Missade att du jobbar på Tre. Vad är status för iPhone 17 256 GB Grön? Beställde första dagen så borde rimligtvis vara med i första utskicket eller har ni fått in så få av den gröna vid första leveransen förra veckan??

Nykomling
September 24, 2025

I ordered 17 256G lavander on 12th 18:00 and got “ordern packas” on 23th 20:00, it said will arrive 2-3 workingdays, but postnord haven't receive it yet. does anyone how long will it take?

Limpen
Community Manager
Moderator
September 24, 2025

@K_Marx Tyvärr samma status även för denna - ingen information om när den är tillbaka i lager. Det du nämner kan absolut vara potentiella anledningar till att du inte fått mobiltelefonen levererad än. Läget kan dock ändras ganska snabbt, även om jag inte sitter på information om exakt när, så får vi in kontinuerliga leveranser av telefoner som vi direkt skickar ut. Just därför rekommenderar jag att hålla utkik på Mitt3! 🙂