Skip to main content
Klistrad tråd

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 58288 visningar

Visa första inlägg

398 svar

• Entusiast
  • October 8, 2025

Verkar inte röra på sig med pro max.…?

Beställde 18:e

17 pro max 

256 gb

Silver 

Står:Beräknad leverans: Vecka 44 på skalet.

Börjar bli jävligt tröttsamt att vänta utan info från 3!

Hade jag fått tag i den kombon jag vill ha nån annanstans så hade jag avbokat direkt men vågar inte...just nu iallafall 😅

Fick precis ett meddelande att min order har skickats. Äntligen 

iPhone 17, 256 GB i färgen grön. Beställd 12 sep kl 15.

Så teorin om att leveranstiden som står på skalet motsvarar leveransen av mobilen stämmer nog till 99%

Jag fick skalet för 3 veckor sen, ingen telefon än dock.

• Rookie
  • October 8, 2025

Är det någon som har beställt silver pro 256 GB som har fått sin? Jag beställde min klockan 10:00 på morgonen den 14 september men har fortfarande inte hört någonting. Jag har även märkt att just den modellen inte går att beställa överhuvudtaget på tres hemsida längre så hoppas det inte är något problem med de leveranserna.

• Rookie
  • October 8, 2025

Vissa andra operatörer är mer transparenta än denna;

googlar man där så kan man läsa att om jag beställer ”min variant” idag så är beräknad leverans v 45-46 - har jag förbokat så kan jag söka datum på ”denna länk”.

Är det någon som har beställt silver pro 256 GB som har fått sin? Jag beställde min klockan 10:00 på morgonen den 14 september men har fortfarande inte hört någonting. Jag har även märkt att just den modellen inte går att beställa överhuvudtaget på tres hemsida längre så hoppas det inte är något problem med de leveranserna.

Jag har beställt den modellen, men beställde min telefon den 16/9. Men har inte fått någon uppdatering än och har också sett att 256GB modellen inte går att beställa längre. Får verkligen hoppas att det inte är något problem med leveranserna av den modellen till Tre.

• Rookie
  • October 8, 2025

iPhone 17 Pro 256GB Blue

Orderstatus: Ordern packas

Beräknad leverans: 2-3 arbetsdagar

Kan spåras här när paketet skickas

Beställd 16 sept

Jag har beställt 16e. 17 PRO silver. Fortfarande beställning mottagen 

Jag beställde min 28e sep, känns som att jag är körd. Hade jag vetat att leveranstiden tar så långt hade inte beställt den helt ärligt

• Entusiast
  • October 9, 2025

iPhone 17 Pro 256GB Blue

Beställd 16 sept

Jag har beställt 16e. 17 PRO silver. Fortfarande beställning mottagen 

Jag beställde min 28e sep, känns som att jag är körd. Hade jag vetat att leveranstiden tar så långt hade inte beställt den helt ärligt

Inget vet faktiskt om beställningarna levereras i turordning eller nya kunder kommer före befintliga kunder. Ingen vet på riktigt hur detta fungerar. Så kanske det är inte helt körd 

• Rookie
  • October 10, 2025

Äntligen ! Nu visas det att:

Beställde 12:e sept, iPhone 17 Pro Silver 512GB

• Rookie
  • October 10, 2025

Såg att leveransen på den är beräknad mellan 2-3 veckor på hemsidan 

• Rookie
  • October 10, 2025

Såg att leveransen på den är beräknad mellan 2-3 veckor på hemsidan så antagligen att de har den inne

• Nykomling
  • October 10, 2025

Beställde min iPhone 17 Pro 512GB Blue den 18:e september. Fortfarande orderstatus: Beställning mottagen. Skalet är beräknad till vecka 45. Ska jag anta att min telefon också kommer då? Börjar få gråa hår här!

• Entusiast
  • October 10, 2025

Idag ringde jag kundtjänst för att kolla läget. Svarade en trevlig kille som var väldigt hjälpsam. Han sa att alla som har beställt den 12e och 13e och halva 14e ska antingen fått sina beställningar eller är på väg att levereras. Nu börjar dom men resterande 14e 15e och 16e. Jag skulle få min tel inom ca 2 veckor fick jag svar. Jag tror inte folk ska ta på allvar det leveranstiden man ser på nätet innan man beställer. Han förklarade också att det är princip samma ”kaos” varje år vi lansering av nya telefoner. Kanske dom som har beställt tidigare har upplevt detta. Antagligen ingen av oss är utan telefon och kan vänta några veckor kvar. 

• Rookie
  • October 10, 2025

Nu såg jag precis i mitt3 att min order också packas. Jag beställde ca 10:00 på förmiddagen den 14 september.

iPhone 17 Pro 256GB Silver

• Rookie
  • October 10, 2025

Känns bra att man beställde telefonerna 24 september när man läser kommentarerna i tråden. Kommer få våra lagom till jul… 🙃

• Entusiast
  • October 10, 2025

Känns bra att man beställde telefonerna 24 september när man läser kommentarerna i tråden. Kommer få våra lagom till jul… 🙃

Känner samma😂

Jag som beställt pro max lär få den lagom till iphone 19 kommer ut..

• Rookie
  • October 10, 2025

Jag har nu också info om att min mobil + skal packas. En iPhone 17 PRO Orange, beställd den 17 september. 

• Rookie
  • October 10, 2025

Jag har nu också info om att min mobil + skal packas. En iPhone 17 PRO Orange, beställd den 17 september. 

Ok, antar att det är 256 gb-modellen då?

beställde en med 512 gb den 15:e och inte hört ett ord…

• Rookie
  • October 10, 2025

Ok, antar att det är 256 gb-modellen då?

beställde en med 512 gb den 15:e och inte hört ett ord…

Precis, 256GB, men det ändrades vid 17-18 tiden idag. När jag pratade med kundservice vid 14 tiden så fanns inget besked att ge. Så tänker att det kan uppdateras snabbt. 
Det har stått beräknad leverans v.42 på mitt skal hela tiden, men i morse hade det ändrats till v.43 så det var också lite märkligt med tanke på att uppdatering efter detta var 2-3 arbetsdagar och v.42 är ju nästa vecka… 😩😅

• Rookie
  • October 10, 2025

Japp pratade med Tre efter kampanjen då och det kan dröja till jul och kanske längre.

Jag ångrade mitt köp, är dock kvar hos Tre och byter till Android frampå

• Entusiast
  • October 11, 2025

Jag beställde min här nu 8:onde oktober en blå pro 256gb men om de ska dröja fram till jul så kanske de är läge att avbryta ordern

• Aspirant
  • October 11, 2025

Om de är vid jul eller efter då är de tack o hej 👋  PRO Max 256 har jag beställt. Står v45 på skalet iaf.. men de är ju nog ba o drömma vidare 

• Rookie
  • October 11, 2025

Ni som har beställt nyligen och är oroliga att behöva vänta till jul behöver nog inte oroa er. Vanligtvis blir det jättelång kö de första dagarna samtidigt som operatörerna inte får in tillräckligt många enheter. Det tar därför alltid någon månad precis i början att stabilisera det. Alla operatörer har det här problemet varje år vid lansering och varje år ser jag folk som sitter i samma sits. Men det brukar nästan alltid hinna stabilisera sig under oktober/november så att de som beställt senare inte behöver vänta lika många veckor som vi som beställde de första dagarna. Tidigare har jag alltid beställt mina nya telefoner runt december/januari, och då har de alltid varit redo att skickas inom några arbetsdagar bara. 

• Entusiast
  • October 11, 2025

Om de är vid jul eller efter då är de tack o hej 👋  PRO Max 256 har jag beställt. Står v45 på skalet iaf.. men de är ju nog ba o drömma vidare 

När beställde du?

• Aspirant
  • October 11, 2025

När beställde du?

22/9 så inte först av alla, men ändå surt. Hehe

• Entusiast
  • October 11, 2025

När beställde du?

22/9 så inte först av alla, men ändå surt. Hehe

Samma här pro max 256 orange.. Står bara beställning mottagen på min