Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Entusiast
September 24, 2025

@K_Marx Tyvärr samma status även för denna - ingen information om när den är tillbaka i lager. Det du nämner kan absolut vara potentiella anledningar till att du inte fått mobiltelefonen levererad än. Läget kan dock ändras ganska snabbt, även om jag inte sitter på information om exakt när, så får vi in kontinuerliga leveranser av telefoner som vi direkt skickar ut. Just därför rekommenderar jag att hålla utkik på Mitt3! 🙂

Okej, tack för info. Jag håller koll i appen. Sjukligt ofta varje dag. Ville bara se status så jag inte kollar i onödan om vi som beställde första dagen kanske får telefonerna i oktober/november för att ni får vänta länge på leveranser från Apple 😅 

Nykomling
September 24, 2025

Hej! Hur ser det ut för orange iPhone 17 pro? Beställde 13 september och nu börjar man undra hur lång tid det kommer ta?

Rookie
September 24, 2025

Jag har bokat (16e sept) en blå pro 512a. Trodde att 256gb var det mest populära och att jag skulle kunna få hyfsat snabbt. Nu är det bara att luta sig tillbaka och hoppas att det dyker upp lite lurar.

Rookie
September 24, 2025

Var är min telefon? Iphone 17 pro max Orange.

Förbokade den 12e strax efter kl 14.00 från Power med abonnemang.

Vart är telefonen inte ett ljud från tre.

Jag har blivit blåst hur länge ska jag vänta innan jag blåser av alltihop.

Forumet växer för varje minut som går.

Ger jag bort pengarna till ett skojjföretag?.

Nu kommer andra helgen med totalt ingenting.

Entusiast
September 24, 2025

Om man beställer en iPhone 17 pro max nu, när kommer den tro? 

Nykomling
September 24, 2025

Om ni har inte någon iPhone 17-modell i lager och inte vet när de kommer, varför tar ni emot beställningar? Stäng butiken och gå hem.

Nykomling
September 24, 2025

Jag beställde min mobil måndag 15/9 i samband med att jag behövde förnya mitt abonnemang. Personen jag pratade med sa att leveransen skulle ta 2 men max 3 veckor och de sa jag va okej men att jag behövde min nya telefon i oktober iallafall då min nuvarande börjar lägga av, därav jag uppgradera hos er nu. 

Men känns ju inte så lovande när det snart gått 11 dagar och ni har dom inte ens i lager och vet inte när de kommer in igen? Samt att i appen står det bara att leveranstid inväntas? Varför ger man då ut en leveranstid på 2-3 veckor? Känns lite fel när man uppgraderar abonnemanget och mobilen hos er för att man är i behov av ny mobil om man får felaktig info om leverans. 

Superhjälte
September 24, 2025

@L4ckybast3rd Kika med Power och se vad de säger om din beställning, om de kan få fram någon ytterligare information. Gissningsvis har de inte speciellt mycket mer info än Tre.

@Anonym Den beräknade leveranstiden är baserad på beräknat antal enheter som Tre får in. Det är ungefär 1,5 vecka kvar tills tre veckor har gått för dig, håll ut så finns det chans att telefonen kommer innan dess! Tre får leveranser löpande av olika modeller och så fort de har fått den modell du beställde i lager och det är din plats i kön kommer den att skickas till dig. 

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
Rookie
September 25, 2025

När man söker på iphone 17 leveranser så dyker bland annat uk News upp där det står försenade leveranser av iphone 17 tex max pro modellen kan komma 14-25 Oktober. Här behövs mer information från tre vill man sitta och vänta eller inte för eventuella avbokningar.

Entusiast
September 25, 2025

@K_Marx Tyvärr samma status även för denna - ingen information om när den är tillbaka i lager. Det du nämner kan absolut vara potentiella anledningar till att du inte fått mobiltelefonen levererad än. Läget kan dock ändras ganska snabbt, även om jag inte sitter på information om exakt när, så får vi in kontinuerliga leveranser av telefoner som vi direkt skickar ut. Just därför rekommenderar jag att hålla utkik på Mitt3! 🙂

Stämmer verkligen den här informationen jag hittade i en artikel på nätet? Är leveranserna av den gröna iPhone 17 beräknade till oktober/november? Lite transparens, tack. Tre och alla andra aktörer vet när ni kommer få in telefoner av en viss färg från Apple, så meddela gärna era kunder om en viss färg dröjer 1-2 månader. Är ju absurt.