Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Nykomling
September 25, 2025

Hej,

Jag har beställt en iPhone 17 Pro Max 1 TB i färgen silver den 12/09/2025.

Jag skulle gärna vilja veta när jag kan förvänta mig leverans av min beställning.

Tack på förhand för hjälpen!

Med vänliga hälsningar

Nykomling
September 25, 2025

Min order packas nu 🎉🥳🍾 

Gjorde beställningen 13e september.

orange 17 pro

Limpen
Community Manager
Moderator
September 25, 2025

Hej allesammans!

Vi förstår frustrationen kring leveranstiderna och längtan efter den nya mobilen. Tyvärr får vi ingen förhandsinformation från Apple om leveranser, antal enheter eller modeller, så vi kan inte ge exakta besked.

Beställningarna skickas i turordning så snart telefonerna når vårt lager, och vi uppdaterar er via Mitt3 när vi vet mer. Observera att det finns flera köer – en för varje modell, färg och minnesstorlek – vilket gör att köplatsen inte alltid speglar den faktiska leveranstiden.

Jag förstår att det här inte säger mycket mer än vad som redan pratats om i den här tråden, och ifall jag hade mer information att ge så skulle jag såklart dela den med er. Som sagt förstår jag frustrationen, men försök ha lite is i magen –  mobiltelefonerna skickas så snart det går!

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Aspirant
September 25, 2025

Om man beställer och leverans inte ens kommer på 3-4 veckor då debiteras man väl inte förens man får den? 
tänker ba på räkningen om jag kommer betala för något jag inte fått? 

står dock obekräftad leverans & ingen verkar kunna svara på ca tid ens?

orange iPhone 17 PRO max

Limpen
Community Manager
Moderator
September 26, 2025

Hej ​@Jennifergon!

Nej, du debiteras inte för telefonen förrän den skickas ut - bra fråga!

Gällande leveranstiden: 

Hej allesammans!

Vi förstår frustrationen kring leveranstiderna och längtan efter den nya mobilen. Tyvärr får vi ingen förhandsinformation från Apple om leveranser, antal enheter eller modeller, så vi kan inte ge exakta besked.

Beställningarna skickas i turordning så snart telefonerna når vårt lager, och vi uppdaterar er via Mitt3 när vi vet mer. Observera att det finns flera köer – en för varje modell, färg och minnesstorlek – vilket gör att köplatsen inte alltid speglar den faktiska leveranstiden.

Jag förstår att det här inte säger mycket mer än vad som redan pratats om i den här tråden, och ifall jag hade mer information att ge så skulle jag såklart dela den med er. Som sagt förstår jag frustrationen, men försök ha lite is i magen –  mobiltelefonerna skickas så snart det går!

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Rookie
September 26, 2025

Hoppas bara att vi som har förbeställt på första eller andra dagen får våra iPhone 17 mellan 1:a och 6:e Oktober. Har sett att beräknad leveranstid för Elgiganten och Power är 6:e Oktober om man beställer idag. Annars är det absolut ingen poäng att uppgradera eller förlänga kontraktet hos tre med förbeställningen av den nya iPhone. 

Entusiast
September 29, 2025

Nån som har fått sin 17 pro max 256gb silver skickad idag eller ändrad status på beställningen?

Jag väntar veckan ut och kommer det ingen mobil så blir det en avbokning för min del.

Rookie
September 29, 2025

Jag fick min idag, men jag fick förpackningen till skalet utan skalet???!!! Hur tänkte man här då?

Entusiast
September 29, 2025

Ajdå fan va knepigt...det fixar dom nog om du snackar med dom.

Entusiast
September 29, 2025

Nån som har fått sin 17 pro max 256gb silver skickad idag eller ändrad status på beställningen?

Jag väntar veckan ut och kommer det ingen mobil så blir det en avbokning för min del.

iPhone 17 256GB Green

Orderstatus: Beställning mottagen

Kan spåras här när paketet skickas

här händer inte mycket =)

avbokar man så lär man inte hitta telefonen hos nån annan heller idag :/