Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Entusiast
September 29, 2025

Finns allt några butiker som har dom på lager tex power har den blåa 17 pro max.

Men ska ha is i magen veckan ut så får jag se hur det blir.

Limpen
Community Manager
Moderator
September 30, 2025

Jag fick min idag, men jag fick förpackningen till skalet utan skalet???!!! Hur tänkte man här då?

@Dsvdv Ajdå… om du inte redan gjort det - kontakta kundservice

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Entusiast
September 30, 2025

Nu finns iphone 17 pro max silver och orange 256gb på lager enligt eran hemsida så då borde ni väl skicka till oss som har förbeställt innan ni skickar till nya kunder??

Det finns även 17 pro i 2 färger på lager.

Detta är andra gången jag har sett detta och tycker det är märkligt om ni säljer dom till nya kunder innan ni har skickat ut till oss som har stått i kö i veckor.

@Limpen 

Limpen
Community Manager
Moderator
September 30, 2025

Hej ​@Polerarn! 👋🏻

Mobiltelefonerna skickas ut till de som står näst på tur i kön så länge lagret räcker! 🙂

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Entusiast
September 30, 2025

@Limpen okej men det är ju uppenbarligen folk som inte har fått sina än och då tycker jag det är märkligt att man som ny kund idag kan beställa den och få den inom 2-3 dagar.

Limpen
Community Manager
Moderator
September 30, 2025

@Polerarn De som beställer dessa telefoner idag får dem inte inom 2-3 dagar. Telefonerna som var i lager när du tog bilden är inte längre i lager, vilket innebär att de har packats och bör skickas vidare idag till de som står näst på tur. Håll utkik på Mitt3 det kommande dygnet, så ser du om din beställning uppdateras! 

OBS! Jag vill verkligen understryka att man inte bör kolla på Tre.se för att få en uppskattning om leveranstiden. Anledningen till detta är att den inte tar köplatserna i beaktande. Om vi, som i det här fallet, får in en leverans från Apple, uppdateras detta på Tre.se som att mobiltelefonerna är i lager och att de skickas inom 2–3 dagar, detta stämmer nödvändigtvis inte. I praktiken innebär det att leveransen i första hand går till de som redan har förbeställt och står i kön, innan nya beställningar kan skickas ut.

Entusiast
September 30, 2025

@Limpen 

Tack för förklaringen 👍

Entusiast
September 30, 2025

Vilka har fått hem 17 pro max? Jag beställde en orange 22 september och inte fått någon leveranstid än

Entusiast
September 30, 2025

Vilka har fått hem 17 pro max? Jag beställde en orange 22 september och inte fått någon leveranstid än

Beställde 17 pro max den 17 september, har ännu inte fått någon uppdatering (står fortfarande Beställning mottagen) 

Rookie
September 30, 2025

Jag beställde en orange 17 Pro 256GB under kampanjen den 23:e September. 
Det står beställning mottagen, vidare ”Leveranstiden planeras av tillverkaren”

Säljaren sa att telefonen fanns i lager. Vad har hänt??