Besvarat

Iphone X har fastnat på appleloggo.

  • 12 May 2020
  • 6 svar
  • 258 visningar

Hej. Min Iphone X har fastnat på Apple loggon. Den går inte att stänga av eller starta. Har provat med allt nu. Hård avstängning osv. Provat att koppla upp den mot itunes men den dyker inte upp där heller. Vad göra?

icon

Bästa svar av Raggadash 13 May 2020, 07:12

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +12

Hej,

Vad jobbigt att den har fastnat. :(

 

Har du testat följande:

  1. Snabbt tryck på volym upp
  2. Snabbt tryck på volym ned
  3. Hålla in på/av-knappen tills Apple-loggan försvinner (kan ta upp till 45 sekunder)

Händer det något? 

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej, tyvärr är denna sida på engelska men  Apple visar vägen Här om den är låst på en skärm ska man göra som @Pettersson säger och samtidigt ha den inkopplad till en dator med iTunes. Jag gjorde detta på en Xs och det fungerade bra. Men tyvärr försvinner ju all data du har på telefonen. Jag hade skapat en kopia i iCloud så om du har gjort det så försvinner inte något. 

Användarnivå 7
Emblem +12

@Chipsgeneralen Det bästa är ju att testa först om det fungerar utan att ha telefonen inkopplad, så försvinner ingenting. När man sedan kopplar in den bör man välja ”uppdatera”, då ska inte något försvinna heller. Det är först om det inte fungerar man bör testa en återställning av telefonen, då allt försvinner - men går att få tillbaka om man har en säkerhetskopia. :)

Användarnivå 7
Emblem +10

Verkligen, men tyckte det stod att hård avstänging inte hjälpte! MEN hade ingen aning om att man kunde välja uppdatera istället, det är ju sjukt bra. Så man slipper återställa osv! :) Man lär sig ständigt nya grejer! :nerd: @Pettersson 

Hej Alla. Vi försökte att göra allt utom att återställa telefonen. När vi kopplade in den via datorn på iTunes så kunde vi uppdatera den men efter en kvart stannade den och och i Itunes sa det att något fel var upptäckt. Så enda sättet verkar vara att återställa den. Tack för alla svar. ;-)

Användarnivå 7
Emblem +12

@Raggadash Snyggt att du hunnit testa det med! Hoppas att telefonen hoppar igång med en återställning. :)

Skulle det, mot förmodan, inte hjälpa kan du kontakta Apple här som borde kunna hjälpa dig vidare! 

Svara