Skip to main content
Besvarat

kan ej skicka meddelande efter nummerflytt

• 19 juni 2024
  • 3 svar
  • 126 visningar

Har efter överflytt av gammalt nr till nytt abonnemang hos 3 fått problem med att jag inte kan skicka vare sig sms eller imessage. Har ändrat till rätt nr i Apple-ID, imessage, meddelanden och telefon. Det jag kan se är att i enhetsinfo ( som jag inte kan ändra) ligger det felaktiga/ tillfälliga nr kvar. Kan man på nått vis nollställa abonnemanget? Eller vad gör man?

Bäst svar av Jostoo

Japp det är löst, blev tvungen att nollställa nätverket. Nu funkar det som det ska.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 20 juni 2024

@Jostoo Hej,

har du testat att stänga av iMessage och FaceTime, stänga av din telefon helt i några minuter för att sedan sätta igång den igen? 

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 24 juni 2024

Bra frågor @Pettersson!

Hur har det gått @Jostoo? Har det löst sig ännu? 😊

• Nykomling
  • 24 juni 2024

Japp det är löst, blev tvungen att nollställa nätverket. Nu funkar det som det ska.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies