Besvarat

Krossad skärm

  • 31 May 2018
  • 1 svar
  • 1118 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Tjenare har ett abonnemang oss er.Jag har lyckats att krossa min skärm hur löser jag det ?alltså kan jag skicka in mobilen till er eller måste jag skicka in den till er? Eller kan jag fixa den själv eller lämna in den till någon annan mobil servis?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till Mobil
icon

Bäst svar av Adam 31 May 2018, 11:49

Visa original

1 svar

Hej @Dahlbom,

Vad tråkigt att höra att du krossat din skärm (det har även hänt mig, så vet hur segt det är...). Först och främst: har du en försäkring på abonnemanget som mobilen är kopplad till (3Försäkring)? Det ser du enklast på Mitt3 eller på avtalet som följde med vid köpet.

Har du en 3Försäkring behöver du först göra en skadeanmälan här innan du kan lämna in mobilen i en av våra butiker (eller via kundservice). Har du 3Försäkring Express kan du läsa mer om hur du ska göra här.

Saknar du 3Försäkring?
Självklart hjälper vi dig att laga mobilen ändå, men du står dessvärre själv för hela kostnaden. När du lagar mobilen genom oss använder vi en aukoriserad verkstad vilket betyder att garantin på mobilen behålls intakt efter genomförd reparation.

Det betyder också att du får rätt delar och att servicen går rätt till.

Du kan lämna in mobilen i någon av våra 3Butiker, eller genom att kontakta kundservice. När mobilen väl skickats in och tagits emot av verkstaden får du alltid ett först kostnadsförslag innan reparationen påbörjas.

Det gör att du kan ta ställning till om "det är värt att laga mobilen", om du vill att de istället ska skrota den eller om den ska skickas tillbaka till dig mot en kostnad.

Min personliga åsikt
Personligen tycker jag att du ska laga mobilen genom oss och vår verkstad. Jag gjorde själv misstaget att laga min skärm genom en verkstad som inte va aukoriserad (en sån där "vi lagar din mobil på 30 minuer-verkstad).

Jag betalade visserligen ett lägre pris, men fick inte en originalskärm eller någon garanti på arbetet. Skärmen gick dessutom sönder efter någon månad och det slutade med att jag lämnade in den via den verkstaden Tre använder.

Så i slutänden tjänade jag ingenting på på att va "dumssnål". Hoppas det löser sig för dig, vill du läsa mer om reparation kan du höra det direkt på vår 3Community.

Svara