Skip to main content
Rookie
October 15, 2019
Besvarat

Leveransfråga Iphone 11 Pro

• October 15, 2019
  • 30 svar
  • 2221 visningar

Hej Tre,

Jag ser att det är många frågor kring leverans gällande iPhone 11 pro, och jag förstår att ni har svårt att ge besked. Men en fråga som är intressant. De som fått sina telefoner (iPhone 11 Pro) idag eller slutet på förra veckan. Vilket datum beställde de?

Häln Fredrik Axell

Bäst svar av Jocke

Hej @Figge.

Tack för att du har förståelse för leveranstiderna.
    Att vissa har fått telefonerna och andra inte beror på många olika faktorer. En sak som är avgörande är hur många som har beställt en viss modell/färg samt hur stora leveranserna är från Apple.

Exempel: Det är inte omöjligt att person A som beställde en modell som 100 andra personer beställt fått sin telefon tidigare än person B som beställde en modell som 1000 andra också har beställt. Detta trots att person A beställde sin telefon senare än person B. 

Hoppas du blir nöjd med din nya iPhone :slight_smile:.

30 svar

Jocke
    Pensionerad Moderator
    JockePensionerad ModeratorSvar
    Pensionerad Moderator
    October 15, 2019

Hej @Figge.

Tack för att du har förståelse för leveranstiderna.
    Att vissa har fått telefonerna och andra inte beror på många olika faktorer. En sak som är avgörande är hur många som har beställt en viss modell/färg samt hur stora leveranserna är från Apple.

Exempel: Det är inte omöjligt att person A som beställde en modell som 100 andra personer beställt fått sin telefon tidigare än person B som beställde en modell som 1000 andra också har beställt. Detta trots att person A beställde sin telefon senare än person B. 

Hoppas du blir nöjd med din nya iPhone :slight_smile:.

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
    FiggeTrådskapare
    Rookie
    October 15, 2019

Hej Jocke, 

Tack för svar.

Ok. En konkret fråga som jag önskar få ett konkret svar på. :smiley:

När fick ni senaste leveransen av iPhone 11 Pro Grå 64 GB? Och den lyckliga personen som fick denna telefon, vilket datum beställde han/hon denna? 

Kanske lite jobb för er att leta reda på detta men jag tycker att ni är skyldig ett svar, många är lite frusterade över att inte få några konkreta besked. 

Ha en bra dag!

Hälsn Fredirk

Jocke
    Pensionerad Moderator
    Pensionerad Moderator
    October 15, 2019

@Figge 

Leveranser kommer in titt som tätt. Exakt när vi fick den senaste och hur många enheter den innehöll framgår ej men de skickas i turordning. Det enda informationen vi har att förse dig med gällande din leveransinformation är den som du hittar på sidan för iPhone-leverans.

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
    FiggeTrådskapare
    Rookie
    October 15, 2019

Hej,

Och där står det inget. 

Vore intressant att få ngn indikation på hur länge de har väntat som får sina telefoner “idag”. Välj en vanlig telefonmodell. Det måste gå att kontrollera. Många skulle bli tacksamma om ni kunde göra detta. 

Nu vet vi inte om det är två veckor, två månader eller två år.

Hälsn Fredrik

FiggeTrådskapare
    Rookie
    October 16, 2019

Idag fick jag ett sms från tre att jag inte var glömd. Att jag kan logga in på /sokorder för senaste uppdatering. Där står det ff inget! 

Vore intressant att veta om ngn fått sin iphone 11?!

När kom senaste leveransen och vid vilket datum beställde de?1 

Registrerad användare
    October 16, 2019

Undrar också om leveranstiderna handlar om veckor eller månader…. 

Är väntetiden över 30 dagar har man som norm rätt till att häva köpet. 

Själv kommer jag häva köpet direkt om jag får besked att väntetiden är mer än 30 dagar från när jag beställde. Informationen jag fick i butik när jag besviket mottog infon att jag inte fick den med mig hem direkt, var att den skulle levereras direkt hem till mig. Detta tolkade jag som max ett par dagar i postgång. Det låter inte alls så när man läser kommentarer här. Oproffsigt att ge så missledande information och oproffsigt med svaren här på hemsidan där man inte lämnar konkreta svar och besked till sina kunder. 

Jocke
    Pensionerad Moderator
    Pensionerad Moderator
    October 17, 2019

@Bucky

Det är otroligt trist att du och flera andra behöver vänta på leveransen av sina beställningar. Vi gör det absolut bästa vi kan och skickar ut samtliga leveranser i den takt vi får in leveranser själva. Vi delar med oss av den konkreta information vi har kring era leveranser på leveranssidan. Det finns även information om vad de olika statusarna på beställningen betyder. 

FiggeTrådskapare
    Rookie
    October 17, 2019

Hej Jocke. 
    Leveranssidan säger inget.
    Jag ser gärna att ni försöker svara på mina frågor ovan. Tack. 
    Hälsn Fredrik

Jocke
    Pensionerad Moderator
    Pensionerad Moderator
    October 17, 2019

Hej Jocke. 
    Leveranssidan säger inget.
    Jag ser gärna att ni försöker svara på mina frågor ovan. Tack. 
    Hälsn Fredrik

Om du inte ser någon order på leveranssidan behöver du kontakta kundservice för att se över om allt står rätt till med den. När du knappar in ditt ordernummer samt personnummer ska det komma upp en status om din unika order nämligen. 

FiggeTrådskapare
    Rookie
    October 17, 2019

Jag var möjligen otydlig. Det jag menar är att leveranssidan ger ingen info som betyder ngt. Antar att 99% av oss köpare får samma svar.

“Obekräftad leveranstid, inväntar information från Apple”