Skip to main content
Rookie
October 15, 2019
Besvarat

Leveransfråga Iphone 11 Pro

• October 15, 2019
  • 30 svar
  • 2221 visningar

Hej Tre,

Jag ser att det är många frågor kring leverans gällande iPhone 11 pro, och jag förstår att ni har svårt att ge besked. Men en fråga som är intressant. De som fått sina telefoner (iPhone 11 Pro) idag eller slutet på förra veckan. Vilket datum beställde de?

Häln Fredrik Axell

Bäst svar av Jocke

Hej @Figge.

Tack för att du har förståelse för leveranstiderna.
    Att vissa har fått telefonerna och andra inte beror på många olika faktorer. En sak som är avgörande är hur många som har beställt en viss modell/färg samt hur stora leveranserna är från Apple.

Exempel: Det är inte omöjligt att person A som beställde en modell som 100 andra personer beställt fått sin telefon tidigare än person B som beställde en modell som 1000 andra också har beställt. Detta trots att person A beställde sin telefon senare än person B. 

Hoppas du blir nöjd med din nya iPhone :slight_smile:.

30 svar

Rookie
    October 18, 2019

Det är inte alls speciellt roligt att behöva mata in sitt personnummer och ordernummer manuellt varenda dag och få samma tråkiga besked om och om igen

“Obekräftad leveranstid, inväntar information från Apple”,

Går det inte att lösa på något bättre sätt?

Jag fick information när jag beställde för exakt 30 dagar sedan att jag låg sent i kön, men en månad (och ytterligare okänd tid ) när man lägger en så kallad “förhandsbeställning” är rent av löjeväckande.

Hade man bara fått ett datum så hade man haft något att förhålla sig till, inte ens det har vi fått.

Rookie
    October 18, 2019

Beställde min iPhone 11 Pro Space Grey 64 gb 14/9 kl 10 och har fortfarande obekräftad leveranstid. Fick först beräknad leverans v. 39/40 sen två dagar senare försvann det och det har stått obekräftad leveranstid sedan dess. Dessutom har en kompis, som beställde en hel dag senare, exakt samma mobil, hon fick den för två veckor sedan så det är helt omöjligt att de skickar i turordning eller så har det hänt något med min leverans. Det är vart fall inte okej över huvud taget. Förbeställde så pass tidigt och har ingen information alls.  

Jocke
    Pensionerad Moderator
    Pensionerad Moderator
    October 18, 2019

Beställde min iPhone 11 Pro Space Grey 64 gb 14/9 kl 10 och har fortfarande obekräftad leveranstid. Fick först beräknad leverans v. 39/40 sen två dagar senare försvann det och det har stått obekräftad leveranstid sedan dess. Dessutom har en kompis, som beställde en hel dag senare, exakt samma mobil, hon fick den för två veckor sedan så det är helt omöjligt att de skickar i turordning eller så har det hänt något med min leverans. Det är vart fall inte okej över huvud taget. Förbeställde så pass tidigt och har ingen information alls.  

Om du anar att det är något som inte står korrekt till med din leverans är du välkommen att kontakta kundservice så kan de dubbelkolla det. 

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
    Rookie
    October 21, 2019

Om du anar att det är något som inte står korrekt till med din leverans är du välkommen att kontakta kundservice så kan de dubbelkolla det. 

Jag har redan kontaktat er flera gånger och frågat, även en gång där jag blev ombedd att skriva till er privat på Facebook för att få ytterligare hjälp men ingen mer information angavs, enligt personen jag var i kontakt med kunde jag inte heller få kontakt med någon som kunde mer om vart min beställning låg i kön. Riktigt trött på era monotona svar och att ni inte heller kan svara på frågan som ställs. 

Rookie
    October 21, 2019

Idag fick jag slutligen en ungefärlig leveransvecka. 44-45.

Det tog 4 veckor efter släpp att få detta datumet.

Det ska bli spännande att se om något ändras nu fram tills dess.

Idag känner jag mig som en vinnare...

Rookie
    October 22, 2019

För några veckor sedan fick jag tillslut besked om leveranstid vecka 40-41, vecka 40 fick jag obekräftad leveranstid igen.. sedan fick jag vecka 43-44 och nu vecka 43 fick jag vecka 44-45…. 😴 jag beställde då mobilen för MER än en månad sedan och har fortfarande inte fått mobilen än...

Rookie
    October 22, 2019

Som detta har hållit på får vi vara glada om vi får våra telefoner strax innan jul! Hur tänker ni 3? Blir det någon kompensation för dessa galna förseningar? 

FiggeTrådskapare
    Rookie
    October 23, 2019

Hej Alla,

Idag fick jag en leveransbesked, vecka 46-47.

Beställde den 17 sep.

Rookie
    October 23, 2019

Som detta har hållit på får vi vara glada om vi får våra telefoner strax innan jul! Hur tänker ni 3? Blir det någon kompensation för dessa galna förseningar? 

Hoppas verkligen det!!! Beställde den 17/9 och fick äntligen en leveranstid häromdagen, v. 44-45. Igår ändrades tiden till 45-46!!! Blir så trött på detta… Förvånar mig inte om det ändrar sig till ännu senare idag… Hur länge ska man behöva vänta egentligen?! 

Registrerad användare
    October 23, 2019

.