Besvarat

Mobil slutade funka - vems ansvar?

  • 4 November 2019
  • 2 svar
  • 535 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer

Hej!

Min iPhone X (inköpt för två år sedan) tvärdog när jag laddade den häromdagen.

Har ingen försäkring hos 3 men gick till 3-butiken för att höra om jag kunde få hjälp. De sa att jag skulle kontakta mitt försäkringsbolag och ta det på hemförsäkringen. Så jag kontaktade mitt försäkringsbolag och efter några dagar fick jag svar att de tyckte det lät som ett produktionsfel och hänvisade mig tillbaka till 3. 

Vad ska jag göra?

icon

Bäst svar av Erik 5 November 2019, 14:42

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, har du laddat med orignal-laddare osv? 

Har själv inte sett något ang Produktionsfel på iPhone X som inte innefattar en ibland märklig touch-skärm...Jag skulle nog kontakta  Apple direkt för att se vad dem säger. Hemförsäkringen borde ju gälla oavsett speciellt med självrisken. Men kontakta Apple för att se om dem kan ge ett prisförslag mm för att sedan kontakta ditt försäkringsbolag igen. 

ELler som sagt, gå tillbaka till Butiken du va i för att se va dem säger om du vill reparera/byta ut enheten. 

Användarnivå 7
Emblem +10

Har du testat med en “Hard reset”? (Du har säkert redan testat det men vill ändå dubbelkolla) :relaxed:
Om inte, här är guiden.

 

iPhone har garanti på 12 månader vilket gör att ev. reparation via Tre eller andra auktoriserade verkstäder kommer att resultera i en kostnad då telefonen är äldre än så. Huruvida det går på försäkringen eller inte kan jag inte spekulera i då det ser olika ut beroende på försäkring.

Om du vet att mobilen har ej utsatts för yttre åverkan, ex. fukt, tappats, fel laddare, etc. kan du reklamera enheten via oss (Tre). Mobilen kommer att undersökas för skador av en auktoriserad verkstad varpå reklamationen blir antigen godkänt eller ej godkänd. Om reklamationen är ej godkänd, kan undersökningsavgift på ca 350 kr tillkomma.

Som@Chipsgeneralen nämner, om du har nära till en Apple Store kan du naturligtvis kolla direkt med dem.

 

:arrow_down: Här nedan kan du läsa mer om reparation och saker att tänka på:
Reparation - lämna in din mobil på service

Svara