Besvarat

Överkörd telefon

  • 24 March 2019
  • 3 svar
  • 376 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej!
Min Iphone SE blev idag överkörd och totalpajad på en parkeringsplats. Jag köpte den (kontantkort 230 kr/mån i två år) i september 2017 och har alltså ännu inte betalat färdigt. Vad händer med betalning nu? Jag vill gärna köpa en ny telefon redan idag. Helst kontant och med kontantkort. Har jag ¨ågon form av garanti?
icon

Bäst svar av Pettersson 24 March 2019, 21:43

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

vad tråkigt att din telefon har gått sönder. Du har antagligen köpt telefonen på någon typ av avbetalning/abonnemang om jag förstår dig rätt? Om du betalar varje månad tänker jag. Har du köpt telefonen från 3? Garantin som finns gäller inte vid olycksfall, den gäller endast för fabrikationsfel.

Om du har ett drulletillägg till din hemförsäkring kan du kontakta ditt hemförsäkringsbolag och se om de täcker någon del av kostnaden.

Du kan förlänga ett abonnemang och ta ut en ny mobiltelefon tre månader innan bindningstiden går ut. Ofta går det dock att betala av det resterande i en klumpsumma och kunna förlänga med en ny mobiltelefon direkt. Min bästa rekommendation är att du ringer till 3 på 0735-300 400 och hör efter hur det ser ut exakt för dig.

Hej, vad ska jag göra om min mobil laggar och jag har bara haft den i 6 månader och laggar jättemycket.

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Rania ghanoum 

Vad är det för märke & modell på din telefon ? 
Och är den ifrån 3 eller köpt hos något annat företag ? 

/ F 

Svara