Besvarat

Operatörsupplåsning!

  • 12 January 2019
  • 3 svar
  • 334 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer
Jag har betalat för operatörsupplåsning men kan inte synkronisera iphone 4 via iTunes som det står i instruktionen. Hade samma problem med iphone 5c men fick hjälp att låsa upp utan iTunes men minns inte hur! Någon som vet?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Jocke 14 January 2019, 09:45

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Välkommen till 3Community @Viol.

Har du betalat för operatörsupplåsningen av din iPhone 4 är det bara det sista steget kvar. Det är att slutföra upplåsningen själv, via Mac OS Catalina.

Det är endast iPhone 5S eller senare som kan slutföra upplåsningen utan Mac OS Catalina, har du en iPhone 4 behöver den synkroniseras via Mac OS Catalina.

För att du ska kunna slutföra upplåsningen är det viktigt att du följer ett par steg, exakt i ordningen nedan.

  1. Uppdatera till senaste iOS
  2. Anslut till WiFi
  3. Sätt i ett SIM-kort från en annan operatör
  4. Logga in med ditt Apple-ID
  5. Telefonen är nu upplåst.
Återkom gärna med resultat 🙂

Måste det vara samma Apple id som använt även fast man återställt mobilen eller kan man logga in med vilket Apple id som helst?

Användarnivå 7
Emblem +36

Måste det vara samma Apple id som använt även fast man återställt mobilen eller kan man logga in med vilket Apple id som helst?

 

Nej, det ska det inte behöva vara :slight_smile:

Svara