Besvarat

Telefonsvararen går igång direkt

  • 19 December 2018
  • 8 svar
  • 3825 visningar

På sista tiden klagar flera på att mitt mobilsvar startar direkt även när jag varit vid telefonen utan att höra något och inget missat samtal . Ingen signal hörs oftast, ibland en signal men innan jag svarat startar mobilsvar, Händer ofta men inte alltid, ibland ringer det som det ska. Vad gör man?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Pettersson 19 December 2018, 12:48

Visa original

8 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

kan det vara så att du har något "stör ej" läge aktivt på din telefon? Det brukar visas som en liten måne uppe i fältet högst upp, alternativt som en ⛔️. 🙂
Stör ej är inte på, det händer ändå
Användarnivå 7
Emblem +40
Hmm, konstigt! Befinner du dig i ett område med varierande täckning? Tänker om det kan bero på det.

Annars är mitt nästa tips att du testar att låsa mobilen på endast 3G och stänger av WiFi-samtal om det är aktivt. Detta för att testa om det fungerar bättre, därefter får man gå vidare i felsökningen för att kunna lösa problemet 🙂
Sker överallt, sker ofta när jag är hemma i Sthlmsområdet så det beror nog inte på täckning
Användarnivå 7
Emblem +40
Okej, vilken telefon är det du har? Testa gärna ändå att välja endast 3G för att se om det gör någon skillnad.
Har Iphone XSmax Är bortrest nu i område med dålig täckning, provar igen i Sthlm i helgen
Användarnivå 5
Emblem +9
Hejsan Begekand, har det fungerat bättre under helgen?
Inte ändrat någonting och nu ringer det igen som det ska

Svara