Skip to main content
På sista tiden klagar flera på att mitt mobilsvar startar direkt även när jag varit vid telefonen utan att höra något och inget missat samtal . Ingen signal hörs oftast, ibland en signal men innan jag svarat startar mobilsvar, Händer ofta men inte alltid, ibland ringer det som det ska. Vad gör man?

rRedigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
Hej,

kan det vara så att du har något "stör ej" läge aktivt på din telefon? Det brukar visas som en liten måne uppe i fältet högst upp, alternativt som en ⛔️. 🙂
Stör ej är inte på, det händer ändå
Hmm, konstigt! Befinner du dig i ett område med varierande täckning? Tänker om det kan bero på det.

Annars är mitt nästa tips att du testar att låsa mobilen på endast 3G och stänger av WiFi-samtal om det är aktivt. Detta för att testa om det fungerar bättre, därefter får man gå vidare i felsökningen för att kunna lösa problemet 🙂
Sker överallt, sker ofta när jag är hemma i Sthlmsområdet så det beror nog inte på täckning
Okej, vilken telefon är det du har? Testa gärna ändå att välja endast 3G för att se om det gör någon skillnad.
Har Iphone XSmax Är bortrest nu i område med dålig täckning, provar igen i Sthlm i helgen
Hejsan Begekand, har det fungerat bättre under helgen?
Inte ändrat någonting och nu ringer det igen som det ska

Lämna en kommentar