Skip to main content
Besvarat

Trasig framkamera - Ny telefon

  • 11 september 2023
  • 1 svar
  • 34 visningar

Hej. Jag fick för någon vecka sen en ny telefon hemskickad till mig. 
 

Tyvärr är ”framkameran” oskarp.

 

Vad gör jag?

 

Med vänlig hälsning, 

Johanna Freij

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 👋🏻 , @Johanna Freij 

Vad är det för märke & modell på telefonen ? 
 

Kan även vara bra att se så det inte är avtryck av något slag på frontkameran / linsen . Genom att göra rent lätt med en ren microfiber duk alternativ något liknande . Tex hushållspapper . 
 

Hur ser det ut om du gör en printscreen på något med frontkameran ? Du kan bifoga bild här ovan . 

Är det i någon specific app eller är det samma oskärpa oavsett om du använder någon annan app än kamera appen som är förinstallerad . 

Om du har testat med en klassisk omstart och fortfarande upplever problemen . Så kan det vara bra och se så telefonen har senaste mjukvaran uppdaterad , för att se så det inte är ett mjukvarufel innan man går vidare .

Det gör du genom inställningar - > Programuppdatering .Kan skicka beroende på märke & modell vart man hittar detta . 


Eftersom den är så ny , så skulle jag kontakta 3 Kundservice om inget av ovanstående hjälper . Så hjälper dom dig vidare med detta . 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

/ F 

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • Svar
  • 11 september 2023

Hejsan 👋🏻 , @Johanna Freij 

Vad är det för märke & modell på telefonen ? 
 

Kan även vara bra att se så det inte är avtryck av något slag på frontkameran / linsen . Genom att göra rent lätt med en ren microfiber duk alternativ något liknande . Tex hushållspapper . 
 

Hur ser det ut om du gör en printscreen på något med frontkameran ? Du kan bifoga bild här ovan . 

Är det i någon specific app eller är det samma oskärpa oavsett om du använder någon annan app än kamera appen som är förinstallerad . 

Om du har testat med en klassisk omstart och fortfarande upplever problemen . Så kan det vara bra och se så telefonen har senaste mjukvaran uppdaterad , för att se så det inte är ett mjukvarufel innan man går vidare .

Det gör du genom inställningar - > Programuppdatering .Kan skicka beroende på märke & modell vart man hittar detta . 


Eftersom den är så ny , så skulle jag kontakta 3 Kundservice om inget av ovanstående hjälper . Så hjälper dom dig vidare med detta . 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

/ F 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies