Besvarat

Upplåsning av mobil;

  • 16 April 2019
  • 3 svar
  • 445 visningar

Jag vill låsa upp en gammal iPhone, ej använd på flera år och vet ej när den inköptes.
En iPhone 4, tror jag..

När jag skriver in IMEI-nr står det att "IMEI-numret inte finns hos 3".

Betyder det att mobilen inte längre är låst??

Jag har varit i kontakt med 3 tidigare gällande detta men utan att få något begripligt svar.

Tacksam om någon kan hjälpa!!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Pettersson 17 April 2019, 14:27

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

om den är låst till 3 men inte hittas på hemsidan behöver du ringa till 3Kundservice. Du når dem på 0735-300 400, så kan de hjälpa dig. 🙂
Tack 🙂 men som sagt; jag har bara fått ett svävande svar fr Kundservicen...
Att byta sim-kort fr annan operatör tycks inte heller hjälpa (detta för att se om mobilen är låst till 3 el ej)
Jag har ingen lust att betala 350 kr, för hur kan jag själv kolla att mobilen verkligen är låst?
Litar tyvärr inte på 3 där! 🤔
Användarnivå 7
Emblem +40
Om det är en iPhone 4 som är köpt från 3 direkt så är den också operatörslåst till 3. Om den skulle vara köpt av en återförsäljare kan annat gälla. Du bör kunna se på kvittot var den är köpt. Är den köpt hos en återförsäljare kan du kontakta dem för att se om telefonen såldes operatörslåst eller ej, chansen är dock stor att den såldes låst.

För att testa om din telefon är låst behöver du stoppa in ett simkort från en annan operatör. Obs på att ett SIM-kort från Hallon kommer fungera även om telefonen är låst. Om du får täckning och samtal går att genomföra är telefonen inte låst. Kommer det upp en ruta om att SIM-kortet är ogiltigt så är telefonen operatörslåst.

Svara