Besvarat

Upplåsning efter bindningstid utan kostnad?

  • 17 September 2019
  • 5 svar
  • 377 visningar

Bindningstiden för mitt abb gick ut den 15:e sept. Jag får fortfarande upp att det kommer kosta pengar att låsa upp min telefon när jag anger IMEI i låsupp-formuläret. Hur lång tid dröjer det tills formuläret fattar att min bindningstid är slut?
icon

Bäst svar av Pettersson 17 September 2019, 22:50

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

om det står att det fortfarande kostar pengar och din bindningstid har gått ut så verkar inte allt ha hunnit uppdaterats än. Mitt bästa tips är att du försöker igen senare, alternativt kontaktar 3Kundservice som kan hjälpa dig med det. Kontaktuppgifter hittar du här. 🙂
Ja, att det inte har uppdaterats än kan jag räkna ut själv. Hela vitsen med att fråga här var dock att någon från Tre skulle svara och klargöra hur lång fördröjning det är så jag skulle slippa kasta bort en timme av mitt liv i telefonkö till kundservice... men icke. Får tydligen ta det via FB istället.
Användarnivå 5
Emblem +10
Ja, att det inte har uppdaterats än kan jag räkna ut själv. Hela vitsen med att fråga här var dock att någon från Tre skulle svara och klargöra hur lång fördröjning det är så jag skulle slippa kasta bort en timme av mitt liv i telefonkö till kundservice... men icke. Får tydligen ta det via FB istället.

Hej @dekadent.

Det ska inte vara någon fördröjning. 24 månader måste dock ha passerat innan den kostnadsfria upplåsningen är möjlig.
Och det faktiska svaret är, de 24 månaderna för operatörslåset är inte synkade mot abonnemangets 24 månader utan räknas från den dagen telefonen hämtas ut från posten. Vilket alltså kan diffa med någon vecka beroende på postgången.
Användarnivå 5
Emblem +10
Och det faktiska svaret är, de 24 månaderna för operatörslåset är inte synkade mot abonnemangets 24 månader utan räknas från den dagen telefonen hämtas ut från posten. Vilket alltså kan diffa med någon vecka beroende på postgången.

Korrekt, de 24 månaderna för telefonen behöver inte vara synkade med bindningstiden.

Svara