Upptäckt att mobilen eller routern vägrar samarbeta med ett SIM-kort från en annan operatör? Då är den troligen operatörslåst, men det fixar du snabbt med rätt IMEI-nummer! ✅
💡 Att låsa upp dina produkter med operatörskod är kostnadsfritt.
🔓 Lås upp din produkt.
För att låsa upp din produkt behöver du kontakta vår kundservice. Innan det är det bra att förbereda genom att ta fram enhetens IMEI-nummer - detta behövs för att kunna låsa upp den.
Hitta produktens IMEI-nummer:
Mobiltelefon:
- Öppna knappsatsen för att göra ett samtal
- Knappa in *#06# i din mobil
- Ditt unika IMEI-nummer visas nu på skärmen
- Kontakta kundservice för att låsa upp produkten
Router / modem:
Du hittar IMEI-nummer på produktens förpackning eller på ditt kvitto/följesedel som tillhör din produkt.
🤔 Behöver min mobil låsas upp?
Det beror på hur länge sedan du köpte produkten.
- Produkt köpt efter 4 september 2018
Mobilen behöver ej låsas upp. - Produkt köpt innan 4 september 2018
Produkten kan låsas upp kostnadsfritt. - iPhone köpt mellan 2014 - 2018
Mobilen behöver ej låsas upp.
Är telefonen inte uppdaterad till iOS14 så behöver man slutföra upplåsningen genom instruktionerna här.
Funderar du på att ge bort din gamla enhet?
Tänk på att mobiltelefonen behöver ha stöd för 4G-samtal för att man ska kunna ringa samtal!


