Besvarat

Ändra sms avisering vid upptaget

  • 4 September 2018
  • 9 svar
  • 1170 visningar

Jag tycker visserligen om att få sms avisering så fort någon ringt mig oavsett om personen lämnat meddelande eller inte. Men finns det någon möjlighet att inaktivera röstbrevlåda vid upptaget? När jag pratar i telefon och någon annan ringer mig möts de direkt av röstbrevlådan vilket gör att de tror att jag har telefonen avstängd.

Kan man göra så att det istället tutar upptaget för då slipper jag bli påhoppad att jag har telefonen avstängd.

Tacksam för svar

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till nummer och samtalsinställningar
icon

Bäst svar av Tristan 4 September 2018, 19:26

Visa original

9 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

Nu går jag visserligen bara på minnet så ta uppgiften med en nypa salt.

Jag har dock för mig att den funktion du är ute efter var möjlig i det gamla kundgränssnittet för hantering av 3Svar och antar att bara inställningsbiten för kunder via Mitt3 försvann i samband med uppdateringen.

Med andra ord borde Kundservice fortfarande kunna hjälpa till med att justera hur ditt 3Svar beter sig.
Testa med att slå dem en signal innan 20 - de älskar att få roliga utmaningar vid typ 19:58.

: )
Nej tack till att ringa till kundservice ikväll. Jag väntar nämligen själv på att kundservice ska ringa upp mig i ett annat ärende och blev lovad att de skulle ringa mig idag. Ska bli spännande och se om de ringer upp mig i alla fall.

Men tack ändå för tipset, ska göra det när själva huvudproblemet är löst. Men det problemet kan inte forumet hjälpa mig med 😀
Användarnivå 7
Emblem +40
Nej tack till att ringa till kundservice ikväll. Jag väntar nämligen själv på att kundservice ska ringa upp mig i ett annat ärende och blev lovad att de skulle ringa mig idag. Ska bli spännande och se om de ringer upp mig i alla fall.

Men tack ändå för tipset, ska göra det när själva huvudproblemet är löst. Men det problemet kan inte forumet hjälpa mig med 😀


Om du hellre vill, kan du också skriva till 3s kundtjänst! Det gör du enkelt här. De finns också på Facebook, om det underlättar. Men om du ändå ska bli uppringd borde personen som kontaktar dig kunna hjälpa dig också, lite beroende på vad ditt ärende är såklart.
Användarnivå 5
Emblem +10
När stekta gåsar lär sig flyga in och lägga sig uppskurna på tallriken. : P

Det finns dock undantag och de personerna brukar definitivt höra av sig när de har lovat att göra så eller meddelar på något vis att de återkommer senare.

Lycka till med huvudproblemet och återkom gärna med besked huruvida jag mindes rätt samt om Kundservice fortfarande kan göra den önskade förändringen.

Ha en trevlig kväll!
Användarnivå 7
Emblem +10
Nej tack till att ringa till kundservice ikväll. Jag väntar nämligen själv på att kundservice ska ringa upp mig i ett annat ärende och blev lovad att de skulle ringa mig idag. Ska bli spännande och se om de ringer upp mig i alla fall.

Men tack ändå för tipset, ska göra det när själva huvudproblemet är löst. Men det problemet kan inte forumet hjälpa mig med 😀


Välkommen till forumet @Dh8b! ☺️
Naturligtvis ska vi återkoppla till dig som lovat, och i samtalet passa på och hjälpa dig med inställningar för 3Svar. @Tristan, du har helt rätt! Denna inställning är i skrivande stund endast möjlig att ändra via kundservice.
Användarnivå 5
Emblem +10
Välkommen till forumet @Dh8b! ☺️

Naturligtvis ska vi återkoppla till dig som lovat, och i samtalet passa på och hjälpa dig med inställningar för 3Svar. @Tristan, du har helt rätt! Denna inställning är i skrivande stund endast möjlig att ändra via kundservice.


Tack för det @Erik!

Jag ringde tom upp mitt eget 3Svar för att se om det fanns någon möjlighet via inställningar där men det närmaste jag kom var 3>3 för hantering av missat samtalsnotifiering och det är ju inte riktigt samma sak.

Jag saknar den möjligheten att som kund kunna styra mer över 3Svar och skulle gärna se att den funktionen inkorporerades i Mitt3 med tillägget På & Av för själva 3Svarstjänsten.

Nej tack till att ringa till kundservice ikväll. Jag väntar nämligen själv på att kundservice ska ringa upp mig i ett annat ärende och blev lovad att de skulle ringa mig idag. Ska bli spännande och se om de ringer upp mig i alla fall.

Men tack ändå för tipset, ska göra det när själva huvudproblemet är löst. Men det problemet kan inte forumet hjälpa mig med 😀
Välkommen till forumet @Dh8b! ☺️

Naturligtvis ska vi återkoppla till dig som lovat, och i samtalet passa på och hjälpa dig med inställningar för 3Svar. @Tristan, du har helt rätt! Denna inställning är i skrivande stund endast möjlig att ändra via kundservice.


Det var märkligt. Jag blev precis uppringd av någon på tre och enligt henne fanns inte den funktionen jag efterfrågar, dvs när någon ringer till mig så ska det tuta upptaget.

Och mitt huvudproblem blev inte ett dugg lättare för att jag blev uppringd men all heder åt att jag blev uppringd även om jag har känslan av att jag blev uppringd för att de läste det här.

Tack ändå för all hjälp
Användarnivå 7
Emblem +10

Välkommen till forumet @Dh8b! ☺️


Naturligtvis ska vi återkoppla till dig som lovat, och i samtalet passa på och hjälpa dig med inställningar för 3Svar. @Tristan, du har helt rätt! Denna inställning är i skrivande stund endast möjlig att ändra via kundservice.
Tack för det @Erik!

Jag ringde tom upp mitt eget 3Svar för att se om det fanns någon möjlighet via inställningar där men det närmaste jag kom var 3>3 för hantering av missat samtalsnotifiering och det är ju inte riktigt samma sak.

Jag saknar den möjligheten att som kund kunna styra mer över 3Svar och skulle gärna se att den funktionen inkorporerades i Mitt3 med tillägget På & Av för själva 3Svarstjänsten.


Jag håller helt och hållet med dig om att det är något man borde kunna ställa in själv. Är rätt säker på att denna funktion ligger i pipen för kommande version av Mitt3 men ska dubbelkolla med utvecklarna för säkerhetens skull. Har jag fel, så ska vi absolut lyfta det.
Användarnivå 5
Emblem +10
@Dh8b

Visst är det underligt och samtidigt fascinerande. : )

Jag antar att 3Svarsfunktionen fortfarande hanteras utanför CRM-miljön och då verkar det som att inte alla på Kundservice har lärt sig eller får lära sig att hantera allt som de har möjlighet att hantera.


@Erik

Det är trots allt som så att ju mer vi användare kan styra över själva desto enklare blir vårt liv och desto färre "onödiga" samtal in till Kundservice.

Svara