Besvarat

Har fått simkort som är begagnat

  • 27 January 2021
  • 1 svar
  • 232 visningar

Skriver med anledning av att sonen fått ett simkort som uppenbarligen är någon tidigares nummer.

han får sms, kallelser från ortopedmottagningar, sms om inställda fotbollsträningar, samtal ifrån Kronofogden som söker efter någon som inte är min son. 

Jag har vänt mig till Tre för att få bytat nummer och få nytt simkort då sonen besväras av detta.

Jag får då svaret att de kommer att kosta 250 kr vilket jag inte tycker att vi ska behöva betala.

Vi har ju inte tecknat ett familjeabonnemang för att få ett simkort som är begagnat och uppenbarligen inte nedstängt. Någon som har samma erfarenhet av detta?? Hur går man vidare?

Besviken på dåligt bemötande och dålig service

icon

Bäst svar av Erik 28 January 2021, 16:02

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej @Vasktrollet, tack för din fråga.

När man tecknar ett nytt abonnemang eller skaffar ett kontantkort blir man tilldelad ett nummer som har legat i karantän i minst 6 månader. I vissa fall händer det att man kan få okända SMS/Samtal om tidigare ägare inte uppdaterat sina kontaktuppgifter hos leverantörer, klubbar, etc. 

Precis som du nämner kostar ett nummerbyte 250kr, huruvida det ska debiteras eller inte i just ditt fall behöver diskuteras med kundservice. Eftersom det rör sig om ett mer personligt ärende kan det ej hanteras via öppet forum.

Jag ser till att mina kollegor på kundservice kontaktar dig via mail för att hjälpa dig vidare i frågan.

Svara