Besvarat
Hur återfå gammalt mobilnummer?
Mitt gamla mobilnummer försvann vid byte från Tre till Hallon (på 3's nät).
Hallon kan inte återanvända mitt gamla mobilnummer - säger att det inte är tillgängligt när jag ansöker om nytt abonnemang.
Var hamnar dessa "utslängda" mobilnummer. finns det något sätt att återta? Det är ju ett oerhört jobb att ändra mobilnummer i alla profiler man har.
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till nummer och samtalsinställningar
Hallon kan inte återanvända mitt gamla mobilnummer - säger att det inte är tillgängligt när jag ansöker om nytt abonnemang.
Var hamnar dessa "utslängda" mobilnummer. finns det något sätt att återta? Det är ju ett oerhört jobb att ändra mobilnummer i alla profiler man har.
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till nummer och samtalsinställningar
Bäst svar av Pettersson
Hej!
Ofta ligger ett mobilnummer i karantän, knutet till dig som kund, en viss tid efter att det "försvunnit". Om numret inte används på något abonnemang då alltså. Om du avslutade ett abonnemang som skulle ta över ditt nummer, men aldrig gjorde det brukar numret ligga kvar där det skulle hämtas från. Det kan också vara så att det "fastnar". Hade det redan hunnit flyttas över, ligger det hos Hallon och du behöver då beställa ett kontantkort hos en annan operatör och flytta ut numret till, innan du kan beställa igen.
Min rekommendation i just ditt fall är att du ringer till 3Kundservice på 0735-300 400 (öppet till 20 på vardagar) så får de se efter om de kan få fram numret och lägga det på ett kontantkort - så att du sedan kan flytta över numret till Hallon igen.
Alltså:
Visa originalOfta ligger ett mobilnummer i karantän, knutet till dig som kund, en viss tid efter att det "försvunnit". Om numret inte används på något abonnemang då alltså. Om du avslutade ett abonnemang som skulle ta över ditt nummer, men aldrig gjorde det brukar numret ligga kvar där det skulle hämtas från. Det kan också vara så att det "fastnar". Hade det redan hunnit flyttas över, ligger det hos Hallon och du behöver då beställa ett kontantkort hos en annan operatör och flytta ut numret till, innan du kan beställa igen.
Min rekommendation i just ditt fall är att du ringer till 3Kundservice på 0735-300 400 (öppet till 20 på vardagar) så får de se efter om de kan få fram numret och lägga det på ett kontantkort - så att du sedan kan flytta över numret till Hallon igen.
Alltså:
- Ring till 3 och se om de får fram numret.
- Be om att få numret på ett kontantkort registrerat på dig.
- Vänta 24 timmar från det att numret ligger på ett kontantkort.
- Kontakta Hallon och be dem ta över numret.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.