Besvarat

Hur avaktiverar jag PIN-koden?

  • 16 June 2018
  • 2 svar
  • 5232 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej varför hela tiden dem kräver att jag trycker på pin koden av sim kort det står At kortet blockerades .Min son använder abonnemangen kg vill inte att det kräver på en kod från sim kort hela tiden han kan inte den. Ta bort gärna den tjänsten och aktivera kortet tack

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 18 June 2018, 03:06

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Varje gång mobiltelefonen startas om kräver sim-kortet automatiskt en pin-kod. Denna går att avaktivera, detta görs via mobiltelefonens inställningar. Vilken telefon är det som din son använder?

Om sim-kortet har blivit blockerat behöver det låsas upp med en PUK-kod, denna finns på baksidan av plastkortet som sim-kortet kom med. Den kan även hittas inne på Mitt3 eller skickas ut av kundtjänst.
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @Tima, och varmt välkommen till 3Community!

Hej!

Varje gång mobiltelefonen startas om kräver sim-kortet automatiskt en pin-kod. Denna går att avaktivera, detta görs via mobiltelefonens inställningar. Vilken telefon är det som din son använder?

Om sim-kortet har blivit blockerat behöver det låsas upp med en PUK-kod, denna finns på baksidan av plastkortet som sim-kortet kom med. Den kan även hittas inne på Mitt3 eller skickas ut av kundtjänst.

Precis som Petterson skriver så går det att avaktivera PIN-koden till SIM-kortet. Har du lyckats göra detta ännu? Om inte så kan du återkomma med din telefonmodell så kan vi hjälpa dig vidare med en guide.

Svara