Besvarat

Mitt tillfälliga nummer visas som avsändare när jag skickar SMS

  • 24 April 2018
  • 1 svar
  • 3807 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej!
Har bytt operatör till 3 och har tagit med mitt gamla nummer. Nummeröverflyttningen tog några dagar och min nya telefon gick att använda med det nummer som medföljer. Nu är numret överflyttat och används av telefonen vid samtal. Däremot när jag sänder SMS så visas det andra numret för mottagaren och jag vet inte hur jag ändrar. Jag har en iPhone 8
icon

Bäst svar av Johnny 25 April 2018, 09:41

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @Gullan, och varmt välkommen ska du vara till 3Community!
Tack för att du bidrar med din fråga.

Det är inte helt ovanligt att detta händer i de fall att man aktiverar en iPhone och sen flyttar över sitt gamla nummer. Det beror på att iMessage är uppsatt på det tillfälliga numret som du haft hos oss. Däremot så är det lätt att ordna 🙂

Börja med att gå in på Inställningar > Meddelanden. Där avaktiverar du iMessage.
Gå därefter in på Inställningar > Telefon > Mitt nummer. Då bör ditt tillfälliga nummer vara listat. Ändra om det till ditt nuvarande nummer.
Därefter så kan du gå tillbaka till Inställningar > Meddelanden och aktiverar iMessage igen.

Därefter så ska allting vara klart och dina iMessage-meddelanden skickas från ditt nuvarande nummer.

Redigerat: Jag har ändrat titeln på din fråga så att fler ska kunna hitta den och kunna ta del av svaret.

Svara