Besvarat

Nummerflytt från tre till hallon

  • 15 October 2019
  • 1 svar
  • 1925 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer

Hej! Har haft mycket strul gällande min nummerflytt av mitt gamla nummer hos tre, vars abonnemang nyss avslutats, till mitt nya abonnemang hos Hallon. Problemet verkar vara att det står en annan ägares personnummer på det förra abonnemanget(min mammas) och jag har mitt egna personnummer på det nya hos Hallon. Hur gör man för att lösa detta så fort som möjligt? Har gått väldigt långsamt.

icon

Bäst svar av Pettersson 15 October 2019, 18:39

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

eftersom Hallon inte genomför ägarbyten av kontantkort eller abonnemang, så behöver ni först göra överlåtelsen hos Tre. För att ett nummer ska kunna flyttas måste det vara samma ägare på det gamla abonnemanget eller kontantkortet, som på det nya. 

 

Om abonnemanget är aktivt hos Tre kan ni beställa en överlåtesle här. När numret sedan finns registrerat på dig så går det utmärkt att beställa en ny nummerflytt hos Hallon.

Om abonnemanget inte är aktivt hos Tre så ligger numret troligtvis i karantän om det var nyligen abonnemanget avslutades. Då behöver den tidigare ägaren på numret (din mamma i detta fall) kontakta Tre så att numret kan registreras, antingen på ett kontantkort eller ett abonnemang. När det då är aktivt igen, gör ni överlåtelsen på länken ovan. När överlåtelsen sedan är klar kan du sedan begära en nummerflytt hos Hallon igen. 

 

Kundservice kan hjälpa till med mer specifika frågor och om ni behlöver registrera numret igen. Kontaktuppgifter finner du här.

Svara