Besvarat

Utländska betalnummer ringer dagligen

  • 19 November 2018
  • 6 svar
  • 1626 visningar

Hejsan;
Jag får korta påringningar upp till tio gånger dagligen från utländska betalnummer. De lägger omedelbart på för att jag inte skall hinna svara utan för att jag skall ringa upp igen och åka på en saftig räkning.
De byter nummer hela tiden så jag kan inte spärra dem genom de vanliga funktionerna för att blockera nummer i min telefon utan jag har skaffat en app som heter Numbershield och har med den spärrat 41 miljoner nummer.
Detta räcker tyvärr inte till utan jag behöver nu hjälp från Tre att spärra nummer från:
  • -Samoa
  • Tonga
  • Nauru
  • Satellittelefoner
  • Liberia
Hur kan ni hjälpa mig?
Vänliga hälsningar

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bäst svar av Emanuel 27 November 2018, 09:32

Visa original

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +9
Hejsan @Sirrei!

Detta problem är något som uppmärksammats hos många operatörer. Dessa bluffare ringer slumpvalda nummer tills de slår "jackpot".

Vi har i dagsläget ingen lösning på problemet och vi kan inte spärra utlandsnummer från att ringa dig. Vi kan inte heller spärra specifika länder från att ringa dig.

Har samma problem som frågeställaren. Ringer flera ggr varje dag, i mitt fall från Storbritannien. 

 

Ni hade “i dagsläget” ingen lösning. Nu är det två år sedan frågan ställdes - finns det någon lösning idag?

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , 

     Nu är ju tråden lite gammal för första skapare så oklart hur det gått för dig . Men den appen   

 ( Numbershield ) kanske är något , speciellt när tråden är från 2 år tillbaka så kanske den gör mer nu för tiden än då.  Tänker på att dom bör ha uppdaterat mycket under årens gång .

 

För en billig peng kanske man kan få “unyttjad “ funktion som att listor upgraderas automatiskt eller sliper reklam etc. 

 

Det andra progammet jag kan tipsa om är ( “ Truecaller “  ) som e värt och testa .

 

https://nixtelefon.org/

 

Men sist men inte minst så finns det ju faktiskt ett “ Nix “ registret även för mobilt . För va de mer för hemtelefonin back in the days . 

 

 

@PnEr   Ta gärna en kik :) 

                  

 

@sirrei Ta gärna en kik :) 

 

Hoppas det löser era problem och desto mer folk som använder just sådana här appar bidrar till mindre telefonförsäljare :) 

 

Med vänlig hälsning, F

Har samma problem 

10 tals samtal från italien dagligen och jag har maxad antal möjlige blockerade nummer på iphone

Behöver verkligen kunde få Tre att blockera alla italienska nummer. Kan omöjligen vara så svårt om problemet tas seriöst. Konkurrenter har löst detta så du kan blockera alla +39 nummer. 

Användarnivå 6
Emblem +40

Har samma problem 

10 tals samtal från italien dagligen och jag har maxad antal möjlige blockerade nummer på iphone

Behöver verkligen kunde få Tre att blockera alla italienska nummer. Kan omöjligen vara så svårt om problemet tas seriöst. Konkurrenter har löst detta så du kan blockera alla +39 nummer. 

 

Har du någon app installerad för detta eller ?  Typ Truecaller .

https://howtosguru.com/how-to-block-international-calls-on-iphone/

Vad jag skulle tro , så har alla operatörer samma problem. Och ingen direkt lösning på problemet är framme . Men man kan tycka det borde & ska finnas , speciellt framöver när folk mer och mer värnar om sin integritet . 

Dock är de nog lättare för en person som har en Android lur , då det är mer fritt fram att utveckla sådana tjänster. Medans Apple håller på reglerna mer för appar , Men ändå säger sig vilja kunna blockera sådana här telefonsamtal just via typ Truecaller.

Vad jag ser på min Truecaller är iaf att jag kan välja att “ tysta ned okända uppringare “ tex .Då Skickas det till röstbrevlådan och visas i listan senaste. Inkommande nr som du har sparat i din telefonbok & nummer du har ringt till nyligen kommer fram till dig .

Har samma problem 

10 tals samtal från italien dagligen och jag har maxad antal möjlige blockerade nummer på iphone

Behöver verkligen kunde få Tre att blockera alla italienska nummer. Kan omöjligen vara så svårt om problemet tas seriöst. Konkurrenter har löst detta så du kan blockera alla +39 nummer. 

 

Har du någon app installerad för detta eller ?  Typ Truecaller .

https://howtosguru.com/how-to-block-international-calls-on-iphone/

Vad jag skulle tro , så har alla operatörer samma problem. Och ingen direkt lösning på problemet är framme . Men man kan tycka det borde & ska finnas , speciellt framöver när folk mer och mer värnar om sin integritet . 

Dock är de nog lättare för en person som har en Android lur , då det är mer fritt fram att utveckla sådana tjänster. Medans Apple håller på reglerna mer för appar , Men ändå säger sig vilja kunna blockera sådana här telefonsamtal just via typ Truecaller.

Vad jag ser på min Truecaller är iaf att jag kan välja att “ tysta ned okända uppringare “ tex .Då Skickas det till röstbrevlådan och visas i listan senaste. Inkommande nr som du har sparat i din telefonbok & nummer du har ringt till nyligen kommer fram till dig .

Har provat olika blockappar. Har wideprotect just nu. Att tysta okända nummer går inte då jag har kunder som ringer. Därav behovet att blocka just Italien. Dom har även ringt från England, men jag måste kunde ta emot okända brittiska nummer pga jobb. 

Svara