Besvarat

Apple Watch Series 3 (GPS-Cellular) problem att starta

  • 22 May 2018
  • 11 svar
  • 1088 visningar

Användarnivå 3
Emblem
Hej 3 Community,
Skaffade en klocka när det gick. Fick den 11:e maj och har använt den sen dess. Min fru likaså. Klockan fungerar som den skall i det dagliga. Både som klocka, som kommunikator och som träningshjälp, men....

På kvällar och nätter väljer jag att stänga av klockan. När man på morgonen sedan skall starta den, så vill den inte. Jag vet att uppstart kan ta lång tid, men våra klockor (min frus har samma problem) hänger med apple-loggan i displayen. Kommer inte vidare. Jag får hålla in båda knapparna, i 10-15 sekunder, till det kommer ett utropstecken, sen släppa´och starta igen - då kommer den igång och funkar som den skall.

Fler som har detta problem? Kan det komma att lösas, med uppdatering?

Så, i övrigt en kanonklocka. Köpte series 1 samma dag den släpptes i Sverige, men jäklar vilket lyft på produkt.
icon

Bäst svar av Johnny 22 May 2018, 14:01

Visa original

11 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @pjnorman,
vad roligt att höra att du känner dig så nöjd med klockan och funktionerna!

Problemet som du beskriver låter väldigt underligt och och inget vi har hört något om tidigare. @Pettersson, har du varit med om det?

Har du testat att återställa klockan och ställa in den som ny?
Användarnivå 3
Emblem
Hej @pjnorman,
vad roligt att höra att du känner dig så nöjd med klockan och funktionerna!

Problemet som du beskriver låter väldigt underligt och och inget vi har hört något om tidigare. @Pettersson, har du varit med om det?

Har du testat att återställa klockan och ställa in den som ny?

Hejsan

Nej, har inte återställt den. Jag skulle kunna testa detta, innan jag gör något annat (gnäller på forum 😉 ) men jag har ju inte haft den så länge än. Först hände det en gång på min frus klocka, då frågade hon mig om det var samma på min, vilket det då inte var. Men så sent som i morse satt jag med båda klockorna och bråkade för att starta upp dom.

Jag testar att fabriksåterställa iaf min, för att se om det hjälper. Återkommer efter det!
Användarnivå 7
Emblem +40

Hej @pjnorman,
vad roligt att höra att du känner dig så nöjd med klockan och funktionerna!

Problemet som du beskriver låter väldigt underligt och och inget vi har hört något om tidigare. @Pettersson, har du varit med om det?

Har du testat att återställa klockan och ställa in den som ny?
Hejsan

Nej, har inte återställt den. Jag skulle kunna testa detta, innan jag gör något annat (gnäller på forum 😉 ) men jag har ju inte haft den så länge än. Först hände det en gång på min frus klocka, då frågade hon mig om det var samma på min, vilket det då inte var. Men så sent som i morse satt jag med båda klockorna och bråkade för att starta upp dom.

Jag testar att fabriksåterställa iaf min, för att se om det hjälper. Återkommer efter det!

Hej!

Jag har en likadan klocka som dig, en Apple Watch Series 3 GPS+Cellular, men har inte upplevt något problem. Nu stänger jag inte av den egentligen, men jag testade det nu.

Låter dock mest som ett mjukvaruknas 🙂 Hoppas att återställningen hjälper!
Användarnivå 3
Emblem
Ja, jag får testa detta, som sagt!

Jag börjar med att testa att återställa den, men behålla abonnemangsinställningar!
Användarnivå 3
Emblem
Snabb uppdatering!

Jag fabriksåterställde min AWs3 igår, efter allt återställning (behöll abonnemangsuppgifter) och installation av appar, så stängde jag av den, lät den ligga över natten, avstängd och hade inga problem att starta den i morse.

Min frus, icke ominstallerad och den enda som skiljer är att hennes är 38mm, kunde inte starta utan att man fick tvångsstänga ner den ett par gånger och tillslut startade den.

Så eventuellt installerar jag om hennes idag? Återkommer!

//pjnorman
Användarnivå 7
Emblem +10
Snabb uppdatering!

Jag fabriksåterställde min AWs3 igår, efter allt återställning (behöll abonnemangsuppgifter) och installation av appar, så stängde jag av den, lät den ligga över natten, avstängd och hade inga problem att starta den i morse.

Min frus, icke ominstallerad och den enda som skiljer är att hennes är 38mm, kunde inte starta utan att man fick tvångsstänga ner den ett par gånger och tillslut startade den.

Så eventuellt installerar jag om hennes idag? Återkommer!

//pjnorman


Det låter ju lovande! Måste ha varit en mjukvarubugg. Hoppas att samma gäller din frus klocka. :)

Fundering, när ni skaffade den nya modellen - förde ni då över en gammal säkerhetskopia eller ställde ni in klockorna som nya?

Ser fram emot att få höra om resultatet! ☺️
Användarnivå 3
Emblem

Snabb uppdatering!

Jag fabriksåterställde min AWs3 igår, efter allt återställning (behöll abonnemangsuppgifter) och installation av appar, så stängde jag av den, lät den ligga över natten, avstängd och hade inga problem att starta den i morse.

Min frus, icke ominstallerad och den enda som skiljer är att hennes är 38mm, kunde inte starta utan att man fick tvångsstänga ner den ett par gånger och tillslut startade den.

Så eventuellt installerar jag om hennes idag? Återkommer!

//pjnorman
Det låter ju lovande! Måste ha varit en mjukvarubugg. Hoppas att samma gäller din frus klocka. :)

Fundering, när ni skaffade den nya modellen - förde ni då över en gammal säkerhetskopia eller ställde ni in klockorna som nya?

Ser fram emot att få höra om resultatet! ☺️


Vi ställde in, båda två, som nya klockor. Och valde sedan att installera alla appar!

Vi hade ju båda två haft klockor från series 1, men allt rörande dessa är raderat och rensat.

I'll keep you posted 😃
Användarnivå 3
Emblem
Nu har min ominstallerade klocka startat som en.. hmm, klocka, varje morgon. Så vi kan väl nästan (statistiskt säkerställt) slå fast att en fabriksåterställning var lösningen.. 🙂
Användarnivå 7
Emblem +10
Underbara nyheter! @pjnorman
Tack för att du uppdaterade oss kring resultatet, nu vet vi med säkerhet vad som bör göras om problemet uppstår. 🙂
Användarnivå 7
Emblem +10
UPDATE:
Igår släppte Apple en ny uppdatering för sina klockor som åtgärdar felet där klockan fastnar vid uppstart.
Uppdatera om ni inte redan gjort det! ☺️

Läs mer:
Watch OS 4.3.1
Användarnivå 3
Emblem
Japp, bra där Äpplet 😃

Svara