Besvarat

Esim till Galaxy Watch

  • 18 May 2019
  • 130 svar
  • 23943 visningar

Användarnivå 1
  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hejsan
Jag skulle vilja beställa ett esim till min galaxy watch

Mvh
icon

Bäst svar av Erik 27 February 2020, 08:13

Visa original

130 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Halloj @Rika och varmt välkommen till forumet!

I dagsläget erbjuder vi ej eSIM till Galaxy Watch.

För information kring detta rekommenderar jag följande tråd:

https://community.tre.se/smartklockor-och-tillbehoer-35/esim-till-galaxy-watch-943
Användarnivå 7
Emblem +10
❕UPDATE

Vi börjar närma oss lansering och som det ser ut just nu kommer vi att kunna erbjuda eSIM anslutning för Galaxy Watch & Galaxy Watch Active 2 någon gång under oktober 2019.
Användarnivå 1
Hej

Det här gillar vi. Äntligen

Tack för svar
Användarnivå 2
Det va på tiden. Det håller vi tummarna för.
Beställde galaxy watch när den först kom till tre pga esim funktionen, försäljaren sa att det snart skulle komma, hoppas detta stämmer.
Användarnivå 2
Ja då har Telia oxå lanserat esim till samsung watch. Nu hoppas jag att det kommer här i oktober o inte senare.
Användarnivå 5
Emblem +10
Ja då har Telia oxå lanserat esim till samsung watch. Nu hoppas jag att det kommer här i oktober o inte senare.

Lansering i Oktober står fortfarande fast, inget har förändrats på den fronten. Väntan är snart över helt enkelt 😃.
Lansering nu?
Användarnivå 7
Emblem +36
Lansering nu?

Tjena @APN201! Välkommen till 3Community!

Det har inte lanserats ännu, men är på G och beräknas att göras nu under oktober 😁

Uppdatering: Vi har tidigare hoppats kunna erbjuda tjänsten nu i oktober men jag har nu fått uppgifter om att lanseringen tyvärr blir försenad ett par veckor. Vi jobbar med att få ut det så fort vi kan.
Användarnivå 1
Efter månader av tomma ord kring att "det är på gång" "snart så kommer det". För min del sedan november 2018. Så har jag varit i kontakt med Samsung och de uppger att sedan månader tillbaka så ligger bollen hos Tre att lösa de sista detaljerna. Samsung vet inte varför ni väntar med detta och påpekar samtidigt att konkurrenterna ex telia har löst detta.
Jag har haft telia hela mitt liv och det var tre saker som gjorde att jag valde att gå över. Ett lägre pris (ca 8%), Samma täckning i storstad (Uppsala och stockhom) där jag bor och jobbar, Och Esim till samsung klockan. Att vissa platser i inlandet skulle var 0% täckning hade jag räknat med och upplevt men inget jag klagar över då jag visste om detta.
Nu i efterhand så var det inte värt lite billigare då jag har sämre täckning i storstad och inget Esim. Men framför allt att ni inte håller vad ni lovar.
Det går inte annat än att vara besviken på er och på mig själv att jag trodde på detta.
Användarnivå 2

Vi är ju en hel hop som har Samsung watch som väntar på esim och jag tycker ni kan skicka SMS närdet finns.

Användarnivå 1

Finns det någon ny update i ämnet? Jag har varit trogen kund i över 10 år och vill inte lämna tre. Men jag har varit sugen på en Samsungklocka sedan de lanserade galaxy watch. Nu väntar jag bara på beskedet som skulle komma i oktober att ni lanserar esim, då köper jag active 2 direkt. Blir dock nervös att det skall bli lika som när förra året, då esim hela tiden också “var på gång”. Tycker ni kan vara mer transparenta i frågan. Så jag (och säkert många fler) behöver byta operatör.  

Användarnivå 2

Ja det e ju sagt att det ska lanseras nu i oktober, men som man kan läsa här i tråden så verkar det nu som det skulle bli försenat. Varför e man inte förvånad?

 

Användarnivå 7
Emblem +10

Vi vill naturligtvis vara transparenta med er men samtidigt inte ge falska förhoppningar.

Vi såg verkligen fram emot att kunna erbjuda tjänsten nu i oktober men stötte dessvärre på utmaningar som gör att vi behöver flytta fram lanseringen.

Utan att säga för mycket med tanke på omständigheterna så handlar det inte om flera månader tills lansering.

Med risk att låta som en papegoja så vill jag understryka att vi förstår hur viktig denna tjänst är för er och arbetar för att kunna slå på det snarast möjligt.

 

 

 

Användarnivå 2

Borde väl vara så att ni får bjuda på några månader E-sim till alla som väntat och blivit lovade "inom kort". Det är väl inte för mycket begärt iaf.

Användarnivå 2

Vad är det som är så svårt att berätta om ett färdigdatum? Ni borde vara vana vid planering av  release-släpp. Att bara flytta fram och hoppas tyder bara på dålig planering och nu är det väldigt nära att byta leverantör.

Peter Ö

Användarnivå 2

Vi vill naturligtvis vara transparenta med er men samtidigt inte ge falska förhoppningar.

Vi såg verkligen fram emot att kunna erbjuda tjänsten nu i oktober men stötte dessvärre på utmaningar som gör att vi behöver flytta fram lanseringen.

Utan att säga för mycket med tanke på omständigheterna så handlar det inte om flera månader tills lansering.

Med risk att låta som en papegoja så vill jag understryka att vi förstår hur viktig denna tjänst är för er och arbetar för att kunna slå på det snarast möjligt.

 

Det är faktiskt så att ni inte alls är transparenta mot era kunder. Ni anger inte någon som helst anledning till att det dröjer så, ni anger inget datum även om det är, enligt vad ni säger, nära förestående, Det finns ju ingen information på hemsidan att det är nära förestående, trots att det handlar om ett par veckor cirka. Hade det varit så nära som ni säger, hade det varit på hemsidan som en kommande tjänst nu. Detta kallar jag inte transparent. Jag tycker att ni är skyldiga era kunder att informera om fakta och inte några halvtaskiga bortförklaringar. Det räcker inte längre med att lägga huvudet på sned och pudla längre. Eller har Apple er i så hårt grepp.

Säg som det är. Det brukar hålla i längden

 

Användarnivå 7
Emblem +36

 

Det är faktiskt så att ni inte alls är transparenta mot era kunder. Ni anger inte någon som helst anledning till att det dröjer så, ni anger inget datum även om det är, enligt vad ni säger, nära förestående, Det finns ju ingen information på hemsidan att det är nära förestående, trots att det handlar om ett par veckor cirka. Hade det varit så nära som ni säger, hade det varit på hemsidan som en kommande tjänst nu. Detta kallar jag inte transparent. Jag tycker att ni är skyldiga era kunder att informera om fakta och inte några halvtaskiga bortförklaringar. Det räcker inte längre med att lägga huvudet på sned och pudla längre. Eller har Apple er i så hårt grepp.

Säg som det är. Det brukar hålla i längden

 

 

Hejsan@Unaben:slight_smile:

 

Jag förstår verkligen att du får den upplevelsen,  beklagar för det. Jag har dessvärre inga uppgifter om varför det faktiskt dröjer, utan precis som Erik skrev här ovan så bör det inte dröja mycket länge till. Jag ser absolut till att föra vidare din feedback internt gällande att kunna ge ut mer info framöver om liknande tillfällen - för vi vill inte skapa missnöje naturligtvis.

 

Håller tummarna om att det är här inom kort! :fireworks: Tack för ert tålamod!

Användarnivå 2

Jag bytte abb från Hallon till Tre för att kunna få eSIM i min Samsung active2-klocka. Ni lovade mej eSIM under Oktober - nu är det November och inget eSIM i sikte…

Snabba på eller så byter jag abb igen.

 

En till besviken kund.

Användarnivå 2

 

Det är faktiskt så att ni inte alls är transparenta mot era kunder. Ni anger inte någon som helst anledning till att det dröjer så, ni anger inget datum även om det är, enligt vad ni säger, nära förestående, Det finns ju ingen information på hemsidan att det är nära förestående, trots att det handlar om ett par veckor cirka. Hade det varit så nära som ni säger, hade det varit på hemsidan som en kommande tjänst nu. Detta kallar jag inte transparent. Jag tycker att ni är skyldiga era kunder att informera om fakta och inte några halvtaskiga bortförklaringar. Det räcker inte längre med att lägga huvudet på sned och pudla längre. Eller har Apple er i så hårt grepp.

Säg som det är. Det brukar hålla i längden

 

 

Hejsan@Unaben:slight_smile:

 

Jag förstår verkligen att du får den upplevelsen,  beklagar för det. Jag har dessvärre inga uppgifter om varför det faktiskt dröjer, utan precis som Erik skrev här ovan så bör det inte dröja mycket länge till. Jag ser absolut till att föra vidare din feedback internt gällande att kunna ge ut mer info framöver om liknande tillfällen - för vi vill inte skapa missnöje naturligtvis.

 

Håller tummarna om att det är här inom kort! :fireworks: Tack för ert tålamod!

Ja, så var vi där igen med huvudet på sned och en till pudel. Ni har snart en hel kennel. Det räcker inte med några klämkäcka saker om att ni är ledsna osv. Tala nu om vad som försenar detta. Det är klart att ni vet varför det dröjer. Vet ni inte det så har ni ganska mycket att jobba på avseende er internkommunikation. Dessutom har era kunder under resans gång fått olika svar från olika håll, både gällande tidsschemat och om tjänsten ska introduceras över huvud taget. Hade jag i mitt företag betett mig som ni gör mot era kunder, hade jag inte blivit så gammal på marknaden. Nu har oktober månad gått och vi har fortfarande inget besked om varför det finns förseningar och när tjänsten ska introduceras.

Var  tvungen att byta operatör tidigare i år när de släppte esim och där man enkelt kan ha samma telefonnummer på Galaxy Watch och mobiltelefonen...seamless mao oavsett vilken device du har med dig.

However så gillar jag Tre bättre som operatör..ni har alltid levvat bra uppkoppling till bra priser.

 

Så fort ni fixat esim så flyttar vi tillbaka detta abonnemang till er igen.

 

Jobba på ;-)

Användarnivå 3

Varför alla dessa undanglidande svar på raka frågor?

Tre som företag borde skämmas över att inte kunna ge ett rakt svar - NÄR? - avses stöd för Android och eSim kunna presenteras. Tre:s tekniker kan rimligtvis inte vara ,mindre kompetenta än Telias, Telenors och Tele2:s.

Slutsats, det ligger ett annat kanske  pekuniert problem som man inte vill torgföra.

Jag vidhåller att Tre hanterat detta ärende ynkligt och nonchalant mot sina kunder.

Eftersom mitt abb hos Tre har fungerat bra i många år vill jag inte gärna skifta operatör, men för att avstå från det begär jag bara ; GE ETT KONKRET SVAR, NÄR????

B .E.

Innan jag köpte min Galaxy Watch så kollade jag med tre, och ni sa att ni skulle släppa esim inom kort. Det är snart ett år sedan, och det är väl snart dax att byta klocka….

 

///Peter!

Användarnivå 1

Jag är verkligen besviken på er (Tre)! Att ni nte lyckats lansera e-sim till Galaxy Watch under det senaste året när ni tidigt gick ut med att det skulle komma inom kort är under all kritik. Jag beställde min Galaxy Watch så fort den gick att förhadboka. Jag såg verkligen fram emot att använda LTE-funktionen och förväntade mig att ni snabbt skull släppa e-sim till den så förlängde mitt abonnemang med en Galaxy Note 9. Nu har jag väntat i ett år och känner mig lurad! Jag känner för att byta operatör men är fast i ytterligare ett år. Ni har svikit era kunder som vill använda och är intresserad av ny teknik!!

Användarnivå 3

Eftersom Tre inte ens orkar svara på våra inlägg och inte någon avisering om androidanslutning för Galaxy watch eSim syns ens i stärnornaa har  jag idag tagit steget över till Telenor som har fixat klockans eSim.

Synd på ett mångårigt abbonnemang men….. , kostnaden blir bara 9:- högre , och jag får mer surf, så det jämnar ut sig

Undrar hur många kunder Tre har förlorat på detta dravel. Varför inte tala om vad det är som hindrar en anslutning.

Adjö’

B.E.

Svara