Skip to main content
Registrerad användare
May 18, 2019
Besvarat

Esim till Galaxy Watch

• May 18, 2019
  • 130 svar
  • 24374 visningar
Hejsan
Jag skulle vilja beställa ett esim till min galaxy watch

Mvh
Bäst svar av Erik

:grey_exclamation:UPDATE - Dagen vi alla väntat på är här, nu lanserar vi eSIM till Galaxy Watch!

Ni som har följt utvecklingen kring tjänsten i trådarna på 3Community vet att vi har varit nära lansering ett flertal gånger. Som tack för ert tålamod vill vi ge er 6 fria månader som börjar gälla från att tjänsten aktiveras.

Att ansluta klockan är superenkelt, men vi har naturligtvis förberett en guide som ni hittar nedan:

Ställa in Galaxy Watch-anslutning.

130 svar

Nykomling
March 4, 2020

"Går inte ansluta till tjänsten. Kontrollera anslutning och försök igen." 

Hittar dessutom inte S10+ i listan. 

Känns nästan som ett skämt om. S9+ fungerar men inte 10an.

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
March 5, 2020

@Gert - Det är fritt fram att testa igen. :slight_smile:  Om det inte skulle fungera vill jag be dig att återkomma med efterfrågad information i mailet som du fick från Kundservice igår.

@MELLDORWIN - S10 ska fungera, kontrollera att du har rätt modell och mjukvara enligt guiden samt att du har stängt av WiFi i mobilen.

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Nykomling
March 5, 2020

@Gert - Det är fritt fram att testa igen. :slight_smile:  Om det inte skulle fungera vill jag be dig att återkomma med efterfrågad information i mailet som du fick från Kundservice igår.

@MELLDORWIN - S10 ska fungera, kontrollera att du har rätt modell och mjukvara enligt guiden samt att du har stängt av WiFi i mobilen.

Men det gör det inte. Försökt allt. Återställt. Rätt version i klockan och telefon. Ingenting funkar. 

Besviken efter all väntan. 

Rookie
March 5, 2020

Hejsan @Erik 
Jag kollade att klockans ICCID hade värdet “Okänt” och försökte sedan i Wearables appen under Mobilnätverk aktivera om tjänsten men kommer nu bara till första steget där jag efter att ha tryck på “Nästa” redan efter några sekunder får svar att det inte går att konfigurera tjänsten och att jag ska kontakta tjänsteleverantören. Klickar jag här enhetsinfo så visar det att jag fått felkod 4001.

Jag gissar att detta måste ha något att göra med att jag avbeställt tjänsten för detta är ju för mig ett nytt fel, förra gången lyckades jag ju faktiskt aktivera tjänsten :(

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
March 6, 2020

Hejsan @Erik 
Jag kollade att klockans ICCID hade värdet “Okänt” och försökte sedan i Wearables appen under Mobilnätverk aktivera om tjänsten men kommer nu bara till första steget där jag efter att ha tryck på “Nästa” redan efter några sekunder får svar att det inte går att konfigurera tjänsten och att jag ska kontakta tjänsteleverantören. Klickar jag här enhetsinfo så visar det att jag fått felkod 4001.

Jag gissar att detta måste ha något att göra med att jag avbeställt tjänsten för detta är ju för mig ett nytt fel, förra gången lyckades jag ju faktiskt aktivera tjänsten :(

Hej @Gert - Okej, tack för att du testade. Vill nu be dig att starta om båda enheterna och testa lägga till tjänsten på nytt, om du får samma felmeddelande - prova gärna ett par gånger till.

Vi har också eskalerat ditt ärende till kundservice via mail. Om problemet kvarstår, titta gärna i din inkorg för vidare instruktioner från kundservice så ska vi tillsammans göra allt vi kan för att hitta en lösning.

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Nykomling
June 8, 2020

Köpte en Active 2 44mm lte igår, och har problem med att jag inte får några sms till klockan, då lte är på och bt är av. 
Sms synkas inte föränns jag sätter på bt då klockan kopplas till luren. Någon som haft samma problem? 

//Jonte

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
June 9, 2020

Köpte en Active 2 44mm lte igår, och har problem med att jag inte får några sms till klockan, då lte är på och bt är av. 
Sms synkas inte föränns jag sätter på bt då klockan kopplas till luren. Någon som haft samma problem? 

//Jonte

Tjena @Jonathan0101 !

Grattis till din nya klocka. :relaxed:  Jag förutsätter då att har skaffat eSIM till klockan via din egna mobil?
Var din mobil påslagen eller avstängd när du testade? När det kommer till SMS så behöver nämligen mobilen vara på, även om du lämnar den hemma. Om mobilen är avstängd så kommer inte SMS att fungera i klockan.

June 11, 2020

Fick precis min galaxy watch som jag beställde för några dagar sen, har samma problem som några andra i denna tråd. Har anslutit till esim men endast nödsamtal o 3g/4g fungerar ej. Står att jag är ansluten till tre i galaxy wearable men verkar inte fungera som det ska. Testat återställa klockan samt ominstalera wearable appen, men ingen lycka. Några tips?

June 11, 2020

Nu fungerar allt, behövde återansluta när mitt 3 börja fungera igen.

Nykomling
June 11, 2020

//Jonte

Tjena @Jonathan0101 !

Grattis till din nya klocka. :relaxed:  Jag förutsätter då att har skaffat eSIM till klockan via din egna mobil?
Var din mobil påslagen eller avstängd när du testade? När det kommer till SMS så behöver nämligen mobilen vara på, även om du lämnar den hemma. Om mobilen är avstängd så kommer inte SMS att fungera i klockan.

Mobilen har varit på alla gånger jag testat, har prövat att göra om hela esim anslutnings processen, men det står fortfarande "Det går inte att fjärransluta till telefonen. Anslut med Bluethooth". Att ringa och ta emot samtal fungerar problemfritt.  Drygt att inte få eller kunna skicka sms från/till klockan /: